Części i regeneracja

ponad rok temu  17.12.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Zsuwanie się paska rozrządu po wymianie – silniki benzynowe 1.6 i 2.0 grupy VW

Silnik 1.6

W samochodach grupy VW wyposażonych w silniki benzynowe 1.6 lub 2.0 może dochodzić do zsuwania się paska rozrządu. Pomimo napinacza wyposażonego w bieżnię z burtami prowadzenie jest nieliniowe i może skończyć się kolizją silnika. Na co należy zwrócić uwagę?

Zestaw INA nr 530 0171 31 jest kompletny i składa się z napinacza, pompy wody oraz paska rozrządu o szerokości 23 mm. Dość prosta konstrukcja nie powinna powodować większych komplikacji. Natomiast po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów zauważamy, że pasek rozrządu zsunął się na zewnątrz kół zębatych pompy wody, wałka rozrządu i wału korbowego, powodując jego jednostronne uszkodzenie. Dzieje się tak, ponieważ szerokość paska wynosi 23 mm, a bieżnia między burtami ma 26 mm.

Rozwiązanie problemu
Aby nie doszło do opisywanej sytuacji, należy zwrócić uwagę na szpilkę w bloku silnika. Gwint, który utrzymuje napinacz w miejscu, nie może wystawać poza powierzchnię styku. Jeżeli jest odwrotnie, napinacz nie przylega do bloku silnika, klinuje się na gwintowanej części (M10), powodując przenoszenie układu rozrządu i zsuwanie się paska. Przed montażem nowego napinacza należy dokręcić szpilkę tak, aby część M10 nie wystawała poza obrys bloku. Niestety, takich szczegółów nie znajdziemy w ogólnodostępnych instrukcjach montażu paska.

Więcej praktycznych informacji dostępnych jest na portalu dla mechaników www.repxpert.pl i na stronie www.schaeffler.pl.

Kacper Zabłocki
Schaeffler Polska 

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ stary mechanik 1 ponad rok temu Ta "burta" w rolce napinacza nazywa się po polsku obrzeże... A rzeczone przenoszenie układu rozrządu to zapewne przekoszenie... Geniusze tłumaczeń...
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony