Części i regeneracja

ponad rok temu  23.07.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Wymiana paska rozrządu krok po kroku

W trakcie wymiany paska rozrządu mogą zaistnieć błędy wynikające z nieprawidłowego montażu. Aby operacja ta przebiegała bezproblemowo, eksperci ContiTech przygotowali szczegółową instrukcję montażu.

Opisywany problem dotyczy zestawu paska rozrządu CT1134K1/WP1/WP2 do samochodów marek Audi, Seat, Škoda i VW (różne modele silników 2.0 TDI common rail pierwszej generacji).


Rys. 1. Poprzednie wykonanie rolki

Problem
Dostarczana w zestawach rolka napinająca V56340 różni się wizualnie od montowanej w tych silnikach i wydaje się być niemożliwa do napięcia.

Przyczyna
Oryginalnie montowana rolka wygląda jak na rys. 1, natomiast ta dostarczana na rynek części zamiennych jest delikatnie zmodyfikowana – rys. 2.


Rys. 2. Nowe wykonanie rolki

Rozwiązanie
W celu prawidłowego ustalenia napięcia należy nową rolkę napinającą wsunąć na szpilce tak daleko, jak to możliwe, a następnie wstępnie dokręcić nową nakrętką. W tym momencie „strzemię” umieszczone na podstawie rolki może przesunąć się poza odlew (ogranicznik maksymalnego obciążenia) w czasie regulacji napięcia i nie koliduje z ogranicznikiem podczas pracy (patrz rys. 3).


Rys. 3. „Strzemię” i ogranicznik maksymalnego obciążenia

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony