Części i regeneracja

ponad rok temu  13.02.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Wymiana łańcucha rozrządu – Jaguar S-Type 3.0 175 kW 6800 rpm (2001-2008)

Autodata – światowy lider informacji technicznych dla wtórnego rynku motoryzacyjnego – tworzy i dostarcza produkty, które znajdują zastosowanie w warsztatach samochodowych podczas napraw i serwisowania pojazdów. Baza danych obejmuje 29 000 modeli z całego świata od 80 producentów. Flagowym produktem jest baza danych online.

Narzędzia specjalne:
- narzędzie do mocowania tłumika wału korbowego/klucz taśmowy – Jaguar nr 303-D055,
- narzędzie do wymontowywania tłumika wału korbowego – Jaguar nr 303-D121,
- narzędzie do zamontowania tłumika wału korbowego – Jaguar nr 303-102.

Należy bezwzględnie przestrzegać procedury wskazanej przez producenta:
- odłączyć akumulator,
- wymontować świece zapłonowe, aby silnik można było łatwiej obracać,
- obracać silnik (jeśli nie podano inaczej) w normalnym kierunku obrotów,
- zwrócić uwagę na momenty dokręcenia,
- jeżeli występuje – przed wymontowaniem zaznaczyć położenie montażowe czujnika położenia wału korbowego,
- obracać silnik tylko za pomocą koła wału korbowego, a nie za pomocą innych kół łańcuchowych,
- nie obracać wału korbowego lub wałka rozrządu, gdy łańcuch rozrządu jest zdjęty.

Usuwanie faz rozrządu – zdejmowanie
- Czynności wymagane przy wymontowaniu i zamontowaniu łańcucha lub łańcuchów rozrządu:
 - wymontować przedni wspornik poprzeczny,
 - wymontować miskę olejową.
- Obrócić wał korbowy w położenie GMP pierwszego cylindra. Oznakowane ogniwa łańcucha i znaki ustawienia muszą pokrywać się: 1 (rys. 1), 2, 3 (rys. 2), 4 i 5 (rys. 3).
- Wymontować napinacz łańcucha 6 (rys. 4), szynę napinającą i prowadzącą 7 i 8 (rys. 5) oraz łańcuch prawego rzędu cylindrów.
- Wymontować napinacz łańcucha 9 (rys. 6), szynę napinającą i prowadzącą 10 i 11 (rys. 6) oraz łańcuch lewego rzędu cylindrów.
- Wymontować koła wału korbowego.

Zakładanie
- Wał korbowy w położeniu GMP pierwszego cylindra.
- Rowek klinowy koła wału korbowego musi znajdować się w położeniu godziny 11 (12, rys. 1).
- Ustawić napinacz łańcucha rozrządu:
 - odhaczyć zapadkę 13 (rys. 7)
 - ścisnąć popychacz napinacza łańcucha 14 (rys. 7)
 - przytrzymać w tym położeniu za pomocą drutu zabezpieczającego 15 (rys. 7)
- Zamontować koła wałka rozrządu.
- Znaki ustawienia lewych kół wałka rozrządu muszą się pokrywać 16 (rys. 8)
- Zamontować szynę prowadzącą lewego łańcucha 11 (rys. 9)
- Założyć lewy łańcuch tak, aby ustawione zostały oznakowane ogniwa łańcucha 1 (rys. 1), 4 i 5 (rys. 3)
- Zamontować lewą szynę napinającą 10 (rys. 10)
- Zamontować lewy napinacz łańcucha 9 (rys. 6)
 - wyjąć drut zabezpieczający 15 (rys. 7)
- Znaki ustawienia prawych kół wałka rozrządu muszą się pokrywać 17 (rys. 11)
- Zamontować szynę prowadzącą prawego łańcucha 8 (rys. 5)
- Założyć prawy łańcuch tak, aby ustawione zostały oznakowane ogniwa łańcucha 1 (rys. 1), 2 i 3 (rys. 12)
- Zamontować prawą szynę napinającą 7 (rys. 5)
- Zamontować prawy napinacz łańcucha 6 (rys. 4)
 - wyjąć drut zabezpieczający 15 (rys. 7)
- Pokryć rowek klinowy w kole pasowym wału korbowego dostępnym w handlu środkiem uszczelniającym.
- Dokręcić koło pasowe wału korbowego momentem 120 Nm, a następnie poluzować o 360°. Dokręcić momentem 50 Nm + 90° (18, rys. 13)

Aby dowiedzieć się więcej na temat oprogramowania Autodata, odwiedź stronę www.data.precyzja. net.pl lub zadzwoń do specjalistów – tel. 52 339 26 35.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony