Paliwa i oleje

ponad rok temu  14.09.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Ulepszone formulacje Mobil Delvac MX ESP

ExxonMobil zmienił formulacje dwóch olejów Mobil Delvac do pojazdów ciężarowych. Mobil Delvac MX ESP 15W-40 i Mobil Delvac MX ESP 10W-30 zapewniają teraz skuteczniejszą ochronę najnowszych, zaawansowanych technologicznie silników.

Ulepszone formulacje są zgodne z najnowszymi normami API dla środków smarnych nowej generacji do silników Diesla w pojazdach ciężarowych. Nowe normy CK-4 i FA-4, znane w USA pod nazwą PC--11, wymagają prowadzenia bardziej rygorystycznych testów olejów do pojazdów ciężarowych. Choć przestrzeganie ich na rynkach europejskich nie jest wymagane, na świecie widoczny jest trend opracowywania coraz bardziej wydajnych rozwiązań do samochodów ciężarowych. Dzięki zgodności z nowymi normami ulepszona formulacja pozwala zwiększyć osiągi pojazdu.
Zgodne z nowymi normami oleje mają zapewniać ochronę w trudniejszych warunkach (wyższe temperatury i ciśnienie, zastosowanie nowych materiałów) i tym samym pomóc w poprawie wydajności. Oba produkty należą do kategorii objętej normą CK-4. Zmiana formulacji gwarantuje skuteczniejszą ochronę silnika dzięki lepszej stabilności utleniania w wysokich temperaturach. Ograniczenie procesu utleniania pozwala utrzymać optymalną lepkość oleju oraz zmniejszyć ilość osadów i szlamu w silniku.
Środki smarne spełniają wymagania normy CK-4 również w zakresie odporności na ścinanie. Lepsza odporność na ścinanie zapobiega szybkiej utracie lepkości i pomaga utrzymać odpowiednio wysoką temperaturę roboczą. Przeciwdziała to przyspieszonej eksploatacji pojazdu i nadmiernemu zużyciu oleju, a tym samym ogranicza liczbę awarii i wpływa na redukcję nieplanowanych kosztów. 
Mobil Delvac MX ESP 15W-40 i Mobil Delvac MX ESP 10W-30 zapewniają też lepszą kontrolę wydzielania się powietrza. Oznacza to możliwość zredukowania ilości powietrza w środku smarnym, które może ograniczyć właściwości ochronne filmu olejowego, a w konsekwencji doprowadzić do zużycia silnika i wzrostu kosztów.
Oleje przeznaczone są zarówno do nowych, jak i starszych silników. Są zgodne z najnowszymi specyfikacjami Volvo (VDS- -4.5/VDS-4), Renault (RLD-4/RLD-3) oraz wymaganiami innych producentów OEM, m.in. Mercedes-Benz i MAN, określonymi dla ciężarówek. Dostępne będą w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie.

Więcej na: www.mobildelvac.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony