Części i regeneracja

ponad rok temu  10.06.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Szeroka oferta pomp cieczy chłodzącej od OMP

Do chłodzenia silników spalinowych potrzebna jest ciecz krążąca w układzie pomiędzy silnikiem a chłodnicą. Płyn wprawia w ruch pompa chłodząca, potocznie nazywana pompą wody. W ofercie Inter Cars od niedawna znaleźć można produkty OMP dedykowane rynkowi agro. 

Firma OMP została założona 10 stycznia 1966 roku. Początkowo działała w dziedzinie inżynierii precyzyjnej, produkując pompy wodne, tarcze hamulcowe i opatentowane amortyzatory do pojazdów ciężkich. Na początku lat 70. XX wieku całą swoją energię skoncentrowała na produkcji pomp wody chłodzącej do silników endotermicznych. Dzięki rosnącemu doświadczeniu od połowy lat 80. OMP stał się dostawcą kilku producentów pojazdów, m.in. Renault i Iveco.
W 1988 roku firma rozpoczęła współpracę z Ferrari w zakresie dostarczania pomp wody do samochodów benzynowych o wysokich osiągach. Był to punkt zwrotny w jej historii. W tym samym roku, w celu spełnienia wymagań kilku ważnych klientów, OMP zaczęło specjalizować się również w produkcji pomp olejowych do smarowania i przekładni silników.
Stały rozwój firmy i rosnąca jakość jej produktów wspierają pozyskiwanie nowych firm do produkcji pomp pierwszego wyposażenia. Doskonałe wyniki jakościowe uzyskane dzięki Iveco Spare Parts i Fiat Tractros dają OMP możliwość zaopatrzenia zakładów produkcyjnych silników Iveco. Ponadto OMP jest kontraktowany przez DAF-a w celu opracowania pomp wodnej i olejowej dla różnych wersji nowego silnika MX, stając się dostawcą pomp wodnych XEC i PEC.
Współcześnie OMP to firma o dużej elastyczności i kompetencjach, która produkuje pompy do pojazdów użytkowych, samochodów i motocykli. W 2003 roku rozpoczęła również dostawę pomp wody dla Ducati MotoGP do motocykli startujących w wyścigach superbike’ów.

Pompy wody produkowane przez OMP 

Standardowe: 

  • stosowane w motocyklach i samochodach, pojazdach przemysłowych, silnikach morskich i wyścigowych;
  • zoptymalizowana wydajność dzięki wykorzystaniu symulacji CFD;
  • rozwiązania z wirnikami metalowymi lub plastikowymi, otwarte lub zamknięte, 2D lub 3D.

O zmiennej prędkości: 

  • sprzęgło elektromagnetyczne: ON/OFF, 2 lub 3 prędkości z funkcją fail-safe;
  • sprzęgło wiskotyczne: pełne zarządzanie prędkością;
  • redukcja czasu rozgrzewania;
  • do 1% oszczędności paliwa.

Przełączane: 

  • patent OMP;
  • dzięki zintegrowanemu zaworowi sterowanemu przez siłownik pokładowy możliwe jest zamknięcie lub częściowe zmniejszenie przepływu pompy;
  • redukcja czasu rozgrzewania;
  • do 0,7% oszczędności paliwa.

Przykładowe indeksy w katalogu online: OMP159.520, OMP159.540, OMP152.153, OMP159.490, OMP226.334.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony