Nasze rozmowy

ponad rok temu  18.06.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Stosujemy otwartą politykę

Seat na dobre powrócił na polski rynek, a wyniki sprzedaży wyraźnie pokazują, że był to powrót wyczekiwany. Jakiej polityki mogą spodziewać się nabywcy samochodów, a przede wszystkim uczestnicy rynku aftermarket po marce Seat w Polsce? O tym m.in. rozmawiamy z osobą odpowiedzialną za wizerunek marki w Polsce.

-  „Nowoczesny Warsztat”: Seat Leon jest już numerem 5 w swoim segmencie, zaś Alhambra – numerem 1. Czy uczestnicy sieci serwisowej równie skwapliwie korzystają z propozycji marki?
Jakub Góralczyk, Kierownik PR Seat: To bardzo ważne dla nas cyfry, bo wyraźnie świadczą o tym, że Polacy czekali na powrót Seata, są tą marką zainteresowani i mocno jej kibicują. Obecnie dużo uwagi skupiamy na sieci serwisowej, budując ją zarówno w aspekcie ilościowym, jak i jakościowym. Aspekt ilościowy jest dla nas niezwykle ważny, gdyż chcemy zapewnić bliskość serwisu naszym klientom. Nie mniej ważna jest jakość, którą budujemy zarówno atrakcyjnymi ofertami serwisowymi, jak i programami wsparcia dla właścicieli autoryzowanych serwisów. Widzimy już, że działania te przynoszą wymierne rezultaty – ilość wizyt w serwisach Seat wzrosła od stycznia do kwietnia 2015 r. o ponad 90% procent!

- Nieprzypadkowo też pewnie wątek najnowszej koncepcji architektonicznej w całościowej strategii rozwoju sieci dealerskiej w Polsce przewija się dość często w komunikatach prasowych marki Seat. Dlaczego? Może to przy okazji próba... pozbycia się niewygodnych partnerów, którzy do niedawna związani byli z Iberia Motor Company?
Nowa architektura Seat to globalny projekt, którego Polska jest aktualnie światowym liderem. Pragniemy, aby klient odwiedzający salon dealerski Seata dokładnie poczuł, czym jest nasza marka, jakie są jej wartości, co jest dla nas ważne. Ale to nie wszystko – chcemy, aby klienci czuli się w naszych salonach jak w domu oraz efektywnie mogli zapoznać się z ofertą naszych produktów. Proces ten działa jednak w zupełnym odosobnieniu od innej akcji, która odbyła się na przełomie listopada i grudnia 2014 r., a mianowicie wygaśnięcia autoryzacji byłych dealerów poprzedniego importera oraz ponownym rozpoczęciem działalności dealerów już w ramach autoryzacji z Seat Polska.

- Jakiej polityki mogą spodziewać się nabywcy samochodów, a przede wszystkim uczestnicy rynku aftermarket po marce Seat w Polsce?
Najważniejsza jest dla nas prokliencka postawa. Dlatego oferujemy szereg programów, które gwarantują indywidualne podejście do klienta oraz wysokiej jakości obsługę. To nie tylko kompleksowa oferta serwisowa, standardowa gwarancja 4-letnia Seata, ale także otoczenie opieką wszystkich właścicieli Seatów poprzez dedykowane aplikacje, wspomagające „zarządzanie” utrzymaniem swojego samochodu, np. Seat Connect. Chcemy też, aby klienci wiedzieli, że ASO nie oznacza „drogo” – obsługa Seat to liczne promocje, jak wiosenne przeglądy za 69 zł lub dezynfekcja klimatyzacji za 49 zł. Często organizujemy także dla naszych klientów konkursy, w których wygrać można np. rok bezpłatnej obsługi serwisowej. Dążymy do tego, aby wszyscy wiedzieli o tym, że serwis Seata to najwyższa jakość usług w dostępnej cenie oraz współtworzenie społeczności Seat, co wiąże się z licznymi korzyściami.


- Wszyscy zgodzimy się chyba, że bez informacji technicznych służących do naprawy samochodu nie ma możliwości prawidłowego serwisowania i wykonywania napraw. Jaką politykę stosuje Seat? Pytam, bo niezależni operatorzy na ogół utyskują na ogromne przeszkody w dostępie do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów.
Stosujemy otwartą politykę. W ramach zapisów Euro 5 udostępniamy dane dotyczące prawidłowego serwisowania i wykonywania napraw także zainteresowanym serwisom niezrzeszonym. Aby uzyskać informacje na powyższy temat, wystarczy odwiedzić stronę www.Seat-auto.pl oraz wejść w zakładkę Serwis i Akcesoria, gdzie znajdują się informacje dla warsztatów niezrzeszonych. W tym miejscu serwis znajdzie fachową literaturę zgromadzoną w systemie erWin oraz możliwość konsultacji technicznej w trudnych przypadkach. Zależy nam na najwyższej jakości serwisu, a zatem kluczowa jest dla nas wiedza i technologia, z której korzystają serwisanci.

- Za nami Motor Show 2015. Czy pośród gości targowych znaleźli się fachowcy branżowi, np. potencjalni reprezentanci marki Seat zainteresowani wytycznymi dla budowy sieci ASO czy też dostawami sprzętu warsztatowego i wyposażenia?
To prawda, obecnie odnotowujemy bardzo dużo zgłoszeń firm chętnych do obsługi serwisowej naszej sieci. Sieć ta będzie większa niż sieć dealerska – pragniemy bowiem, aby nasze serwisy znajdowały się nie tylko w dużych miastach, ale także w miejscowościach powyżej 100-150 tysięcy mieszkańców. Przy tym cały czas otwarta jest także polityka dotycząca współpracy z serwisami niezrzeszonymi – wszystkie te punkty w równym stopniu wspieramy, dzieląc się naszą wiedzą oraz udzielając wsparcia technicznego. Naszym ostatecznym celem jest zagwarantowanie klientowi pewności, że wszędzie tam, gdzie znajduje się logotyp Seat, odnajdzie kompetentną obsługę w dostępnej cenie, niezależnie od natury naprawy. Tym samym podejmujemy działania, które dają wiedzę zakładom niezrzeszonym, a także pragniemy „przybliżyć” Autoryzowane Stacje Obsługi klientom. ASO również może być właśnie takim „zaprzyjaźnionym warsztatem”.

- Nie od dziś wiadomo, że za fachowcami branży warsztatowej z rynku wtórnego przemawiają kompetencje, a – słusznie bądź nie – ASO postrzega się jako punkt „wymiany starego na nowe”, elementu, części itp.
Coraz częściej zauważamy, że ASO postrzegane są jako źródło wiedzy i kwalifikacji potrzebnych do wykonania danej naprawy auta. Posiadają także odpowiedni sprzęt diagnostyczny, w związku z czym są w stanie szybko i sprawnie określić, gdzie leży usterka – oraz usunąć ją. Oczywiście ASO to także miejsce wymiany „starego na nowe”, bo mamy gwarancję, że serwis zastosuje oryginalne części. Nie wyklucza to oczywiście w żaden sposób fachowości i wiedzy, o którą dbamy jako polski importer Seat – przejawia się to m.in. tym, że na każdą wykonaną usługę dajemy 2 lata gwarancji. Ale nie tylko ASO Seat mają dostęp do szkoleń – także warsztaty niezależne mogą umówić się na organizowane przez nas szkolenia techniczne. Wystarczy skontaktować się z nami, dzwoniąc na numer telefonu podany na stronie internetowej Seat. Jest to część naszej otwartej polityki tworzenia serwisu, który sam w sobie będzie nową jakością i z którego kierowcy będą chętnie korzystać.

- Dziękuję za rozmowę

Rozmawiał: Rafał Dobrowolski

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony