Ogumienie

ponad rok temu  10.06.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Sprzedaż opon w pierwszym kwartale 2019 roku

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w pierwszym kwartale 2019 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie opon do aut typu SUV o 19%. Wzrósł także wolumen sprzedanych opon do samochodów dostawczych (+8%) i ciężarowych (+3%). Istotnie zwiększyła się dynamika sprzedaży opon do motocykli – wyniosła ona aż 28%.

– Już kolejny kwartał notujemy wzrost popularności opon klasy premium – w I kwartale 2019 roku dynamika ich sprzedaży wyniosła 8% – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO. – Jest to ważny trend: polscy kierowcy doceniają dobre, markowe ogumienie do swoich aut. Opony tej klasy gwarantują lepszą przyczepność, szczególnie na mokrej drodze, dłuższą żywotność, mniejszy hałas i niższe zużycie paliwa. Inwestycja w ogumienie premium zwraca się więc bardzo szybko – pieniądze wydane na nowy komplet wracają do portfela jego nabywcy w trakcie użytkowania w postaci m.in. oszczędności na paliwie czy mniejszego prawdopodobieństwa kolizji drogowych, ze względu na krótszą drogę hamowania.
Zalety markowych opon zauważają również firmy transportowe – I kwartał br. przyniósł wzrost sprzedaży w segmencie opon ciężarowych o 3%. Jakość opon i ich stan techniczny mają wpływ na efektywność prowadzonej działalności gospodarczej oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego. Opony niskiej jakości dla osi sterującej wystarczą na około 120-150 tys. km, podczas gdy opony markowe pozwolą na bezpieczne pokonanie ponad 220 tys. km. Jeśli weźmie się pod uwagę także możliwość bieżnikowania, ich żywotność sięgnie nawet ponad 450 tys. km. Zastosowanie opon markowych o obniżonych oporach toczenia pozwala na oszczędność ponad 2 l paliwa na 100 km, czyli średnio niemal 5000 l paliwa rocznie. Opony to 3-5% kosztów, ale mają wpływ na aż 40% wszystkich kosztów operacyjnych firmy transportowej.
– Dane za I kwartał 2019 roku potwierdzają stabilność rynku i to, że ewoluuje on zgodnie z wcześniej obserwowanymi trendami – powiedziała Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna ETRMA. – Odnotowujemy dalszy wzrost sprzedaży opon całorocznych z homologacją zimową, które podnoszą bezpieczeństwo na naszych drogach. Co więcej, widzimy bardzo pozytywną ewolucję w sprzedaży w segmencie opon ciężarowych, która potwierdza trend z 2018 roku.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Sprzedaż opon w pierwszym kwartale 2019 roku
Sprzedaż opon w pierwszym kwartale 2019 roku
Sprzedaż opon w pierwszym kwartale 2019 roku

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony