Części i regeneracja

ponad rok temu  04.04.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Spektrum® – innowacyjne podejście do wyceny części karoserii O, Q, P

Przykładowy screen z wersji webowej Spektrum® (jest responsywna, ale na smartfonach z Androidem wygodniej używać wersji mobilnej)

Rozmawiamy z Adrianem Staronem, szefem marketingu firmy Auto-Elements.

- Ma Pan codzienny kontakt z warsztatami blacharsko-lakierniczymi. Jak Pan ocenia sytuację w branży i w Waszej firmie?
Rok 2017 to dla Auto-Elements szósty z rzędu rok wzrostu obrotów firmy i 1 marca br. odebraliśmy kolejną nagrodę „Gazela Biznesu” w rankingu najbardziej dynamicznie rozwijających się polskich firm, ale sytuację w warsztatach oceniam mniej optymistycznie. Jedne radzą sobie lepiej, inne gorzej, ale odczuwalna jest atmosfera zniechęcenia, bo w aktualnych warunkach rynkowych większości trudno utrzymać rentowność, a inwestycje w sprzęt i auta zastępcze nie zwracają się zgodnie z planem. Jest wiele przyczyn tego stanu rzeczy. Wiem, że w bieżącym wydaniu „Nowoczesnego Warsztatu” Adrian Sklorz omawia te problemy bardzo szczegółowo.

- Rzeczywiście, porozmawiajmy w takim razie o nowych rozwiązaniach IT, bo na taką rozmowę się umawialiśmy. Pojawiają się informacje o nowym narzędziu informatycznym dla warsztatów w ofercie Auto-Elements. Widzimy jego reklamy w „Nowoczesnym Warsztacie”, na ile jest ono innowacyjne?
Zbieraliśmy doświadczenia ostatnich lat i szukaliśmy rozwiązania, które ułatwi pracę warsztatom, a nam – co tu dużo mówić – da pewną przewagę nad konkurencją. Z jednej strony wzięliśmy pod uwagę nasze atuty: jesteśmy na rynku polskim jedynym dostawcą wszystkich kategorii części O, Q, P w rozumieniu GVO, mamy precyzyjnie skrosowane bazy danych O, Q, P i mamy doświadczenie w rozwiązaniach informatyczno-bazodanowych. Z drugiej – oceniliśmy potrzeby warsztatów: ubezpieczyciele i operatorzy floty naciskają na stosowanie części alternatywnych, warsztat przed podjęciem decyzji chciałby je szybko i wygodnie wycenić, zamiast pisać maile do wielu ASO i wielu dostawców aftermarketowych lub przełączać ich różne oprogramowania czy strony www. I tak powstało Spektrum®.

- Czyli?
Spektrum® to wygodna, nowoczesna aplikacja, która ma wersję webową, dostępną bezpłatnie pod adresem www.spektrum.gvo.pl, oraz mobilną na system Android, dostępną bezpłatnie w Sklepie Play. W zależności od sytuacji warsztat może wykorzystywać naprzemiennie jedną lub drugą wersję i z obu ma zawsze dostęp do wszystkich swoich danych i do wycen.
Aplikacja pozwala szybko wskazać typ pojazdu (można zeskanować kod Aztec z dowodu rejestracyjnego lub przekleić numer VIN, lub wybrać model auta z listy), a następnie szybko zadać pytanie o ceny wybranych części (najprościej dołączyć elektroniczną wersję kosztorysu, ale można też „wyklikać” potrzebne elementy). Oczywiście można dołączać do zapytania zdjęcia. Takie zapytanie warsztatu trafia do naszego systemu i jest obsługiwane automatycznie, ale przed ostatecznym zatwierdzeniem wyceny w bazie jeszcze weryfikuje je konsultant. Wycena po zatwierdzeniu trafia do bazy Spektrum® i warsztat może ją przeglądać w dowolnej chwili, wykorzystując – obojętnie – smartfon lub komputer stacjonarny.
Co bardzo ważne, wyceniamy przez Spektrum® wszystkie elementy do 30 marek aut i zawsze podajemy ceny hurtowe oraz czasy dostaw od razu wszystkich dostępnych kategorii jakości O, Q, P. Proszę sobie wyobrazić, ile to czasu zaoszczędzonego w warsztacie. Przy czym zapytania wysyłane poprzez Spektrum® są niezobowiązujące. Warsztat może jednym kliknięciem wybrać część z naszej wyceny i zamówić, ale nie musi.

- Na jakim etapie rozwoju jest aplikacja?
Spektrum® działa od pół roku, zakończyliśmy etap testów z udziałem około 100 warsztatów. Teraz przechodzimy do etapu szerokiego propagowania tego rozwiązania na rynku. Następnie planujemy przebudować system rabatowy, a użytkownicy Spektrum® uzyskają wkrótce dodatkowy rabat za stosowanie tego narzędzia i tym samym za obustronne ułatwianie sobie pracy. W dalszej kolejności pomyślimy o dodaniu innych funkcji, jakie wybiorą warsztaty.

- Od cyfryzacji i automatyzacji nie ma odwrotu?
Zdecydowanie nie ma. Globalizacja i konkurencja powodują, że wszyscy musimy mieć coraz większą wydajność przy coraz niższych marżach, więc innego rozwiązania niż automatyzowanie procesów pracy nie ma.

- W takim razie dziękuję za rozmowę i życzę sukcesów.
Dziękuję za życzenia i za rozmowę.

Adrian Staron, Auto-Elements

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony