Części i regeneracja

23 dni temu  28.03.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Serwis układu chłodzenia

Tak wyglądają łożysko i pierścienie smarowane wodą

Utarte schematy kontra współczesne pojazdy

Pamiętajmy, że bezpowrotnie minęły już czasy niezniszczalnych samochodów. We współczesnych autach producenci często nie przewidują naprawy głównej. Mała pojemność skokowa, wysoka moc z każdego litra pojemności, turbinki, turbiny i kompresory łączone w różnych konfiguracjach, a to wszystko zalane olejem 0W-20 i ze wskazaniem jego wymiany co 30 tysięcy km narażają na zerwanie filmu olejowego przy nawet niewielkim punktowym wzroście temperatury. Z kolei niedogrzany silnik emituje zbyt wiele substancji szkodliwych i nie spełnia restrykcyjnych norm emisji spalin. Jest kilka kluczowych aspektów, które należy sprawdzić.

1. Przebieg płynu
Wymiana płynu w układzie chłodzenia jest aspektem, który powinien być tak samo gorliwie przestrzegany jak wymiana oleju w silniku czy płynu w układzie hamulcowym....

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ xyz 1 15 dni temu przejechałem na fabrycznym płynie 122 tys.km. w okresie 10 lat. Nic się działo i minimalne dolewki
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony