Chemia w warsztacie

ponad rok temu  15.06.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Serwis prewencyjny – lepiej zapobiegać, niż leczyć

Mirosław Magdziak z BG Poland Sp. z o.o.

W Polsce 59% wizyt w warsztatach spowodowanych jest awarią samochodu lub zużyciem części. Dane, które pochodzą z barometru Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, potwierdzają, że większość kierowców nie jest zainteresowanych profilaktyczną wizytą w warsztacie. Na pewno warto to zmienić, bo korzyści odniesie nie tylko warsztat częściej goszczący swoich klientów, ale też właściciel samochodu. Odpowiednia profilaktyka z pewnością pozwoli uniknąć kosztownych napraw.

Serwis prewencyjny nie jest w polskiej motoryzacji zjawiskiem powszechnym. – Tymczasem są dostępne rozwiązania, które pozwalają zachować pojazd w pełnej sprawności technicznej przez dłuższy czas – mówi Mirosław Magdziak z BG Poland. – W swojej ofercie mamy preparaty chemiczne i profesjonalne urządzenia do ich aplikacji. Głównymi naszymi klientami (w Polsce 80%, w USA 85%) są autoryzowane stacje obsługi. Dla nich korzystanie z naszych produktów zmniejsza koszty gwarancyjne. Mówiąc najprościej – samochody rzadziej ulegają awariom. W USA mamy 30-proc. udział w rynku autoryzowanych stacji obsługi. Od kilku lat wprowadzamy te produkty na rynek polski.
O jakich rozwiązaniach mowa? Są to systemy do czyszczenia układów paliwowych, olejowych.
 – Teraz mamy nową generację silników z bezpośrednim wtryskiem GDI, zastosowano w nich bardzo zaawansowaną technologię, która pozwala na oczyszczenie zaworów dolotowych i wnętrza wtryskiwaczy – opowiada M. Magdziak.

Unikalna technologia
– Nasze rozwiązania działają kompleksowo. Czyszcząc układ paliwowy, zaczynamy od zbiornika, przez układ zasilania, pompy, wtryskiwacze, komorę spalania, katalizator, sondę lambda lub filtr DPF w dieslu. Za pomocą technologii BG można oczyścić cały układ. Większość produktów dostępnych na rynku opartych jest na alkoholach i rozpuszczalnikach. Tam gdzie zaczyna się temperatura, tam kończy się ich zakres działania, dlatego nie są w stanie oczyścić całego układu paliwowego i wydechowego, w odróżnieniu od technologii BG – podkreśla nasz rozmówca.
Serwis układu olejowego? Wysokie temperatury pracy silnika i jazda stop & go w cyklu miejskim powodują obniżenie wytrzymałości poszczególnych parametrów oleju, co prowadzi do spadku kompresji silnika i zwiększenia „samokonsumpcji” oleju. Używając preparatu BG EPR, możemy skutecznie oczyścić pierścienie i magistralę olejową, przywracając wyjściowe parametry silnika. W celu zabezpieczenia oleju przed utlenianiem w wysokich temperaturach BG Poland oferuje preparat BG MOA.
BG 12Q VIA to urządzenie do serwisu filtra cząstek stałych. DPF, a więc teoretycznie bezobsługowy system dbający o to, by samochody z silnikami Diesla nie były uciążliwe dla środowiska, w praktyce bezobsługowy nie jest. Niższa moc pojazdu, większe zużycie paliwa albo częstsze wypalanie filtra DPF to znaki, że nadchodzi czas na regenerację tego drogiego urządzenia. W myśl zasady, że lepiej zapobiegać, niż leczyć, można już wówczas wyczyścić filtr cząstek stałych. Będące w ofercie BG Poland urządzenie BG 12Q VIA czyści kolektor dolotowy wraz z zaworami i cały układ wydechowy ze wspomnianym filtrem.
Czy i jak czyścić układ chłodzenia? Płyn chłodzący pozbawiony składników przeciwkorozyjnych może wpływać na powstawanie wycieków. Co więcej, produkty uboczne starzenia się płynu powodują zaklejanie się poszczególnych elementów układu, zmniejszając jego przepływ. Może to doprowadzić do przegrzania silnika i kosztownych napraw. Serwis układu chłodzenia BG powoduje usunięcie wszystkich pozostałości po zużytych płynach. Świeży płyn chłodzący zostaje zabezpieczony przed powstawaniem korozji. W skrajnych przypadkach powstałe wycieki płynu w układzie można wyeliminować poprzez BG Universal Cooling System Sealer. Po serwisie można zauważyć zwiększoną odporność płynu na przegrzewanie i spienianie.
Więcej informacji o serwisie prewencyjnym, który może stać się uzupełnieniem oferty każdego warsztatu, dostępne na stronie bgpoland.pl. Produkty tej firmy są oferowane kierowcom w punktach ASO i w serwisach niezależnych. 

Tekst i fot. Piotr Łukaszewicz

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Niższa moc pojazdu, większe zużycie paliwa albo częstsze wypalanie filtra DPF to symptomy wskazujące, że nadchodzi czas czyszczenia tego drogiego urządzenia

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony