Diagnostyka

ponad rok temu  14.04.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Schemat elektryczny Fiat 500L

Dzięki uprzejmości firmy Texa Poland Sp. z o.o. publikujemy kolejne schematy. Liczymy, że w jeszcze większym stopniu ułatwią one Państwu naprawę pojazdów.

Legenda elementów
Samochody osobowe/FIAT/500L [12>] (330)/1.6 MJ 16v 120/Jednobryłowy/940 C 1.000 (88 kW)/[—/15>]
Bosch/EDC/17/-/-

 B1 Akumulator zapłonowy
 E1 Centralka elektroniczna sterowania silnika
 E10 Centralka elektroniczna ABS
 E3 Centralka elektroniczna komputera pokładowego
 E307 Centralka elektroniczna hamulca bezkolizyjnego
 E400 Komputer pokładowy skrzynka ECU, bezpieczniki i przekaźniki
 E83 Centralka elektroniczna wspomagania kierownicy
 E97 Moduł świec żarowych, wstępne nagrzewanie
 F01 Bezpiecznik 70 A
 F02 Bezpiecznik 60 A
 F03 Bezpiecznik 20 A
 F06 Bezpiecznik 30 A
 F07 Bezpiecznik 40 A
 F11 Bezpiecznik 15 A
 F16 Bezpiecznik 7,5 A
 F17 Bezpiecznik 10 A
 F18 Bezpiecznik 30 A
 F19 Bezpiecznik 7,5 A
 F21 Bezpiecznik 15 A
 F22 Bezpiecznik 15 A
 F30 Bezpiecznik 10 A
 F37 Bezpiecznik 7,5 A
 F51 Bezpiecznik 5 A
 F81 Bezpiecznik 60 A
 F82 Bezpiecznik 40 A
 G1 Alternator
 H10 Świece żarowe
 H62 Nagrzewanie oleju w bloku silnika
 I1 Wyłącznik zapłonu
 I155-1 Regulator ciśnienia oleju
 I155-2 Regulator ciśnienia oleju
 I2 Wyłącznik pedału hamulca
 I410 Przełącznik ciśnienia wspomagania układu hamulcowego
 I6 Elektroniczny przycisk załączania hamulca
 1644 Wyłącznik biegu wstecznego
 J201 Wtryskiwacz magnetyczny wspólnej szyny cylindra nr 1
 J202 Wtryskiwacz magnetyczny wspólnej szyny cylindra nr 2
 J203 Wtryskiwacz magnetyczny wspólnej szyny cylindra nr 3
 J204 Wtryskiwacz magnetyczny wspólnej szyny cylindra nr 4
 M1 Rozrusznik
 M14 Silnik przepustnicy kolektora dolotowego powietrza z cyfrowym czujnikiem położenia
 M3 Silnik wentylatora chłodzenia silnika i klimatyzacji
 N1 Elektromagnes załączający sprzęgło sprężarki
 P3 Pompa paliwowa z czujnikiem poziomu
 PS Podłączenia kreskowane mogą nie być obecne
 R15 Przekaźnik przyłącza 15
 R36 Przekaźnik załączający sprzęgło sprężarki
 R45 Przekaźnik rozrusznika
 R47 Przekaźnik pompy paliwa
 R64 Przekaźnik nagrzewnicy paliwa
 R65 Przekaźnik nagrzewnicy oleju w skrzyni biegów
 R80 Przekaźnik wysokiej prędkości silniczka wentylatora chłodzącego klimatyzacji
 R81 Przekaźnik niskiej prędkości silnika wentylatora chłodzącego klimatyzacji
 R87 Przekaźnik główny
 S101 Czujnik ciśnienia różnicowego spalin na filtrze cząstek stałych
 S167 Czujnik ciśnienia płynu chłodzącego
 S189 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa
 S19 Czujnik synchronizacji efektu Halla
 S2 Cyfrowy miernik masy powietrza
 S24 Czujnik indukcyjny obrotów/min
 S289 Czujnik wody w paliwie i temperatury paliwa z nagrzewnicą
 S40 Sygnał pozycji neutralnej
 S50 Czujnik ciśnienia doładowania i temperatury
 S6 Podwójny potencjometr pedału przyspieszenia
 S64 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych
 S68 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
 S80 Sonda lambda szerokopasmowa
 V12 Elektrozawór EGR z cyfrowym czujnikiem pozycji
 V21 Elektrozawór regulacyjny wysokiego ciśnienia przepływu paliwa
 V32 Elektrozawór regulacyjny zmiennej geometrii turbiny
 V50 Elektrozawór obejściowy chłodzenia EGR
 V648 Elektrozawór pompy oleju
 XII Gniazdo diagnostyczne silnika
 Z4 Opornik wentylatora chłodzenia silnika
 
Pin Funkcja
 A01 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 A02 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 A03 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 A04 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 A05 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 A06 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa
 A07 Sonda lambda szerokopasmowa – włączanie
 A08 Nieokablowany
 A09 Nieokablowany
 A10 Nieokablowany
 A11 Nieokablowany
 A12 Czujnik ciśnienia płynu chłodzącego – zasilanie +5 V
 A13 Nieokablowany
 A14 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – zasilanie +5 V
 A15 Elektroniczny przycisk załączenia hamulca – sygnał
 A16 Podwójny potencjometr pedału gazu – zasilanie +5 V
 A17 Podwójny potencjometr pedału gazu – zasilanie +5 V
 A18 Czujnik pozycji neutralnej – zasilanie +5 V
 A19 Cyfrowy miernik masy powietrza – sygnał
 A20 Cyfrowy miernik masy powietrza – masa
 A21 Cyfrowy miernik masy powietrza – sygnał
 A22 Nieokablowany
 A23 Nieokablowany
 A24 Centralka elektroniczna sterowania silnika – CAN sygnał H
 A25 Centralka elektroniczna sterowania silnika – sygnał CAN L
 A26 Moduł nagrzewania wstępnego świec zapłonowych – przełączenie
 A27 Nieokablowany
 A28 Przekaźnik główny – aktywacja potencjałem ujemnym
 A29 Nieokablowany
 A30 Czujnik wody w paliwie i temperatury paliwa z nagrzewnicą – sygnał
 A31 Nieokablowany
 A32 Nieokablowany
 A33 Nieokablowany
 A34 Czujnik ciśnienia płynu chłodzącego – masa
 A35 Nieokablowany
 A36 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – masa
 A37 Przełącznik pedału sprzęgła elektronicznego – masa
 A38 Podwójny potencjometr pedału gazu – masa
 A39 Podwójny potencjometr pedału gazu – masa
 A40 Nieokablowany
 A41 Czujnik pozycji neutralnej – masa
 A42 Czujnik pozycji neutralnej – sygnał
 A43 Nieokablowany
 A44 Wyłącznik biegu wstecznego – sygnał
 A45 Nieokablowany
 A46 Nieokablowany
 A47 Nieokablowany
 A48 Przekaźnik wentylatora niskiej prędkości chłodzenia silnika i klimatyzacji – aktywacja potencjałem ujemnym
 A49 Przekaźnik wentylatora wysokiej prędkości chłodzenia silnika i klimatyzacji – aktywacja potencjałem ujemnym
 A50 Nieokablowany
 A51 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 A53 Przekaźnik rozrusznika – aktywacja potencjałem ujemnym
 A54 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 A55 Nieokablowany
 A56 Czujnik ciśnienia płynu chłodzącego – sygnał
 A57 Nieokablowany
 A58 Czujnik ciśnienia różnicowego na filtrze cząstek stałych w spalinach – sygnał
 A59 Elektroniczny przełącznik pedału sprzęgła – zasilanie +5 V
 A60 Potencjometr pedału gazu – sygnał
 A61 Potencjometr pedału gazu – sygnał
 A62 Wyłącznik ciśnienia sterowania wspomagania hamulców – sygnał
 A63 Sonda lambda szerokopasmowa – stabilne zasilanie
 A64 Sonda lambda szerokopasmowa – bieżący sygnał
 A65 Czujnik wody w paliwie i temperatury paliwa z nagrzewnicą – masa
 A66 Nieokablowany
 A67 Moduł nagrzewania wstępnego świec żarowych – załączenie
 A68 Nieokablowany
 A69 Nieokablowany
 A70 Nieokablowany
 A71 Nieokablowany
 A72 Elektrozawór pompy olejowej – sterowanie PWM
 A73 Nieokablowany
 A74 Przekaźnik podgrzewacza oleju skrzyni korbowej – aktywacja potencjałem ujemnym
 A75 Przekaźnik pompy paliwa – aktywacja potencjałem ujemnym
 A76 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie +12 V
 A77 Nieokablowany
 A78 Nieokablowany
 A79 Nieokablowany
 A80 Nieokablowany
 A81 Nieokablowany
 A82 Nieokablowany
 A83 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – masa
 A84 Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych – sygnał
 A85 Sonda lambda szerokopasmowa – wirtualna masa +2,5 V
 A86 Sonda lambda szerokopasmowa – bieżący sygnał
 A87 Czujnik wody w paliwie i temperatury paliwa z nagrzewnicą – sygnał temperatury
 A88 Centralka elektroniczna sterowania silnika – sygnał urządzenia
 A89 Moduł nagrzewania wstępnego świec zapłonowych – przełączenie
 A90 Alternator – cyfrowy sygnał linii
 A91 Nieokablowany
 A92 Nieokablowany
 A93 Elektrozawór regulacji zmiennej geometrii turbiny – sterownik PWM
 A94 Przekaźnik załączenia sprzęgła sprężarki – aktywacja potencjałem ujemnym
 BOI Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 3 – sterownik
 B02 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 2 – sterownik
 B03 Nieokablowany
 B04 Nieokablowany
 B05 Nieokablowany
 B06 Nieokablowany
 B07 Nieokablowany
 B08 Nieokablowany
 B09 Elektrozawór EGR z cyfrowym czujnikiem pozycji – nie zdefiniowano
 B10 Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury – zasilanie +5 V
 B11 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – sygnał
 B12 Nieokablowany
 B13 Czujnik z efektem Halla – zasilanie +5 V
 B14 Czujnik rozrządu Halla – sygnał
 B15 Elektrozawór regulacji tempa przepływu paliwa pod wysokim ciśnieniem – sterowanie PWM
 B16 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 1 – sterownik
 B17 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 4 – sterownik
 B18 Nieokablowany
 B19 Elektrozawór obejściowy chłodnicy  EGR – sterowanie PWM
 B20 Silnik przepustnicy kolektora dolotowego z czujnikiem położenia – sterowanie PWM
 B21 Silnik przepustnicy kolektora dolotowego z cyfrowym czujnika położenia – nie zdefiniowano
 B22 Silnik przepustnicy kolektora dolotowego z cyfrowym czujnika położenia – nie zdefiniowano
 B23 Nieokablowany
 B24 Elektrozawór EGR z cyfrowym czujnikiem pozycji – nie zdefiniowano
 B25 Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury – masa
 B26 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – masa
 B27 Nieokablowany
 B28 Czujnik rozrządu Halla – masa
 B31 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 3 – sterownik
 B32 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 1 – sterownik
 B33 Nieokablowany
 B35 Elektrozawór EGR z czujnikiem cyfrowym pozycji – sterowanie PWM
 B36 Nieokablowany
 B37 Nieokablowany
 B38 Nieokablowany
 B39 Elektrozawór EGR z cyfrowym czujnikiem pozycji – nie zdefiniowano
 B40 Czujnik ciśnienia doładowania oraz czujnik temperatury – sygnał
 B41 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa – zasilanie +5 V
 B42 Nieokablowany
 B43 Nieokablowany
 B44 Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał
 B45 Nieokablowany
 B46 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 2 – sterownik
 B47 Nieokablowany
 B48 Magnetyczny wtryskiwacz common rail na cylindrze 4 – sterownik
 B49 Nieokablowany
 B50 Elektrozawór EGR z czujnikiem cyfrowym pozycji – sterowanie PWM
 B51 Regulator ciśnienia oleju – sygnał
 B53 Nieokablowany
 B54 Regulator ciśnienia oleju – sygnał
 B55 Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury – sygnał temperatury
 B56 Nieokablowany
 B57 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – masa
 B58 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – sygnał
 B59 Indukcyjny czujnik obrotów – sygnał podczas rozruchu silnika
 B60 Elektrozawór regulacji tempa przepływu paliwa pod wysokim ciśnieniem – sterowanie PWM
 C01 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Schemat elektryczny Fiat 500L
Schemat elektryczny Fiat 500L
Schemat elektryczny Fiat 500L
Piny w złączu po stronie urządzenia sterującego A = 94 B = 60

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony