Diagnostyka

ponad rok temu  17.05.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Schemat elektryczny BMW X3

Legenda elementów
 
Opis schematu wtrysk benzyny, BMW X3 (E83) 2.5i 141kW, Siemens MS 45.0

 001 Centralka elektroniczna sterowania silnika
 002 Podłączenie do alternatora
 003 Czujnik spalania stukowego nr 01
 004 Czujnik spalania stukowego nr 02
 005 Czujnik położenia pedału gazu
 006 Przekaźnik wtryskiwaczy
 007 Wtryskiwacze
 008 Regulator ciśnienia oleju
 009 Wtyczka przekaźnika klimatyzacji
 010 Wtyczka stycznika pedału hamulca
 011 Wtyczka styku obrotowego kierownicy
 012 Złącze diagnostyczne
 013 Wtyczka centralki elektronicznej skrzyni biegów
 014 Wtyczka wyłącznika dynamicznego stabilności
 015 Wtyczka centralki elektronicznej immobilizera
 016 Szyny danych CAN
 017 Czujnik temperatury oleju silnika
 018 Czujnik temperatury silnika nr 01
 019 Czujnik temperatury silnika nr 02
 020 Czujnik pozycji przepustnicy
 021 Silniczek przepustnicy z napędem
 022 Wtyczka stycznika pedału sprzęgła (tylko dla wersji bez skrzyni automatycznej)
 023 Wtyczka elektrowentylatora
 024 Silniczek pompy powietrza wtórnego
 025 Przekaźnik pompy powietrza wtórnego
 026 Moduł diagnostyki szczelności zbiornika
 027 Silniczek chłodzenia centralki
 028 Przekaźnik pompy paliwa
 029 Elektrozawór recyrkulacji spalin (EGR)
 030 Miernik masy powietrza
 031 Akumulator zapłonowy
 032 Wyłącznik zapłonu
 033 Przekaźnik główny
 034 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane
 035 Czujnik Halla nr 01
 036 Czujnik Halla nr 02
 037 Czujnik obrotów silnika
 038 Miernik masy powietrza
 039 Elektrozawór oparów benzyny (pochłaniacz)
 040 Elektrozawór regulacyjny biegu jałowego
 041 Elektrozawór vanos strona dolotowa
 042 Elektrozawór vanos strona wydechowa
 043 Elektrozawór zmiennej długości kolektora dolotowego
 044 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów 1
 045 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów 2
 046 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów 1
 047 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów 2
 048 Czujnik poziomu oleju silnika
 049 Silniczek pompy paliwa
 050 Termostat sterowania chłodzenia silnika
 F001 Bezpiecznik F005 30 A
 F002 Bezpiecznik F003 20 A
 F003 Bezpiecznik F036 50 A
 F004 Bezpiecznik F054 20 A
 F005 Bezpiecznik F102 80 A
 F006 Bezpiecznik F001 30 A
 F007 Bezpiecznik F029 5 A
 F008 Bezpiecznik F002 30 A
 F009 Bezpiecznik F004 10 A
 F010 Bezpiecznik F030 7,5 A
 
PIN FUNKCJA
 A01 Przekaźnik wtryskiwaczy – aktywacja potencjałem ujemnym
 A02 Nieokablowany
 A03 Wtyczka centralki elektronicznej skrzyni biegów – sygnał diagnostyki
 A04 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa nr 01
 A05 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa nr 02
 A06 Centralka elektroniczna sterowania silnika – masa nr 03
 A07 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie z akumulatora
 A08 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie z przekaźnika głównego
 A09 Nieokablowany
 B01 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów nr 01 – aktywacja potencjałem ujemnym
 B02 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów nr 02 – aktywacja potencjałem ujemnym
 B03 Nieokablowany
 B04 Nieokablowany
 B05 Nieokablowany
 B06 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów nr 01 – aktywacja potencjałem ujemnym
 B07 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów nr 01 – masa wzorcowa
 B08 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów nr 02 – masa wzorcowa
 B09 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów nr 02 – masa wzorcowa
 B10 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów nr 01 – masa wzorcowa
 B11 Nieokablowany
 B12 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów nr 02 – aktywacja potencjałem ujemnym
 B13 Nieokablowany
 B14 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów nr 02 – sygnał
 B15 Nieokablowany
 B16 Sonda lambda za katalizatorem rząd cylindrów nr 01 – sygnał
 B17 Nieokablowany
 B18 Nieokablowany
 B19 Nieokablowany
 B20 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów nr 01 – sygnał
 B21 Nieokablowany
 B22 Sonda lambda przed katalizatorem rząd cylindrów nr 02 – sygnał
 B23 Przekaźnik główny – aktywacja potencjałem ujemnym
 B24 Nieokablowany
 C01 Miernik masy powietrza – sygnał
 C02 Nieokablowany
 C03 Czujnik obrotów silnika – sygnał przy uruchomionym silniku
 C03 Czujnik obrotów silnika – sygnał podczas rozruchu silnika
 C04 Miernik masy powietrza – zasilanie z centralki elektronicznej sterowania silnika
 C05 Czujnik położenia przepustnicy – zasilanie
 C06 Wtryskiwacze – sygnał cylindra nr 02
 C07 Wtryskiwacze – sygnał cylindra nr 04
 C08 Wtryskiwacze – sygnał cylindra nr 06
 C09 Elektrozawór vanos strona wydechowa – aktywacja potencjałem ujemnym
 C10 Elektrozawór vanos strona dolotowa – aktywacja potencjałem ujemnym
 C11 Wtryskiwacze – sygnał cylindra nr 05
 C12 Termostat chłodzenia silnika – aktywacja potencjałem ujemnym
 C13 Wtryskiwacze – sygnał cylindra nr 01
 C14 Miernik masy powietrza – masa
 C15 Czujnik położenia przepustnicy – masa
 C16 Regulator ciśnienia oleju – sygnał
 C17 Nieokablowany
 C18 Nieokablowany
 C19 Podłączenie do alternatora – sygnał
 C20 Nieokablowany
 C21 Elektrozawór oparów benzyny (pochłaniacz) – aktywacja potencjałem ujemnym
 C22 Elektrozawór regulacji biegu jałowego – aktywacja potencjałem ujemnym nr 02
 C23 Elektrozawór regulacji biegu jałowego – aktywacja potencjałem ujemnym nr 01
 C24 Nieokablowany
 C25 Nieokablowany
 C26 Wtryskiwacze – sygnał cylindra nr 03
 C27 Miernik masy powietrza – sygnał temperatury
 C28 Czujnik temperatury silnika nr 02 – sygnał
 C29 Czujnik Halla nr 01 – sygnał
 C30 Czujnik Halla nr 02 – sygnał
 C31 Czujnik położenia przepustnicy – sygnał nr 02
 C32 Czujnik położenia przepustnicy – sygnał nr 01
 C33 Czujnik spalania stukowego nr 01 – sygnał nr 02
 C34 Czujnik spalania stukowego nr 02 – sygnał nr 02
 C35 Czujnik temperatury silnika nr 02 – masa
 C36 Czujnik Halla nr 01 – masa
 C37 Czujnik obrotów silnika – masa
 C38 Nieokablowany
 C39 Nieokablowany
 C40 Elektrozawór zmiennej długości kolektora dolotowego – aktywacja potencjałem ujemnym
 C41 Nieokablowany
 C42 Silniczek przepustnicy – sygnał nr 01
 C43 Silniczek przepustnicy – sygnał nr 02
 C44 Czujnik temperatury oleju silnika – sygnał
 C45 Czujnik temperatury oleju silnika - masa
 C46 Czujnik spalania stukowego nr 01 – sygnał 01
 C47 Czujnik spalania stukowego nr 02 – sygnał 01
 C48 Nieokablowany
 C49 Czujnik Halla nr 02 – masa
 C50 Czujnik poziomu oleju silnika – sygnał
 C51 Nieokablowany
 C52 Nieokablowany
 D01 Nieokablowany
 D02 Moduł diagnostyki szczelności zbiornika – sygnał
 D03 Przekaźnik pompy powietrza wtórnego – aktywacja potencjałem ujemnym
 D04 Wtyczka elektrowentylatora – sygnał sterowania
 D05 Miernik masy powietrza – masa
 D06 Nieokablowany
 D07 Czujnik położenia pedału gazu – masa nr 02
 D08 Czujnik położenia pedału gazu – sygnał nr 02
 D09 Czujnik położenia pedału gazu – zasilanie nr 02
 D10 Przekaźnik pompy paliwa – aktywacja potencjałem ujemnym
 D11 Nieokablowany
 D12 Czujnik położenia pedału gazu – masa nr 01
 D13 Czujnik położenia pedału gazu – sygnał nr 01
 D14 Czujnik położenia pedału gazu – zasilanie nr 01
 D15 Miernik masy powietrza – sygnał
 D16 Nieokablowany
 D17 Złącze diagnostyczne – sygnał
 D18 Elektrozawór wydechowy – aktywacja potencjałem ujemnym
 D19 Silniczek chłodzenia centralki – aktywacja potencjałem ujemnym
 D20 Moduł diagnostyki szczelności zbiornika – aktywacja potencjałem ujemnym
 D21 Nieokablowany
 D22 Wtyczka wyłącznika dynamicznego stabilności – sygnał obrotów koła tylnego prawego pin 03
 D23 Wtyczka stycznika pedału sprzęgła – sygnał na pin 02
 D24 Nieokablowany
 D25 Nieokablowany
 D26 Centralka elektroniczna sterowania silnika – zasilanie ze stacyjki zapłonowej
 D27 Wtyczka styku obrotowego kierownicy – sygnał 
 D28 Wtyczka stycznika pedału hamulca – sygnał testowy świateł stop
 D29 Wtyczka przekaźnika klimatyzacji – sygnał
 D30 Moduł diagnostyki szczelności zbiornika – aktywacja potencjałem ujemnym
 D31 Nieokablowany
 D32 Złącze diagnostyczne – sygnał linia K
 D33 Wtyczka centralki elektronicznej immobilizera – sygnał zabezpieczenia rozruchu pin 04
 D34 Nieokablowany
 D35 Nieokablowany
 D36 Linia szyny danych CAN – sygnał H
 D37 Linia szyny danych CAN – sygnał L
 D38 Czujnik temperatury silnika nr 01 – masa
 D39 Czujnik temperatury silnika nr 01 – sygnał
 D40 Nieokablowany
 E01 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane – aktywacja potencjałem ujemnym cylinder nr 05
 E02 Nieokablowany
 E03 Nieokablowany
 E04 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane – aktywacja potencjałem ujemnym cylinder nr 03
 E05 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane – aktywacja potencjałem ujemnym cylinder nr 05
 E06 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane – aktywacja potencjałem ujemnym cylinder nr 01
 E07 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane – aktywacja potencjałem ujemnym cylinder nr 02
 E08 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane – aktywacja potencjałem ujemnym cylinder nr 04
 E09 Cewki wysokiego napięcia zintegrowane – aktywacja potencjałem ujemnym cylinder nr 06

 A Złącze centralki elektronicznej sterowania silnika 09 pin
 B Złącze centralki elektronicznej sterowania silnika 24 pin
 C Złącze centralki elektronicznej sterowania silnika 52 pin
 D Złącze centralki elektronicznej sterowania silnika 40 pin
 E Złącze centralki elektronicznej sterowania silnika 09 pin

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Schemat elektryczny BMW X3
Schemat elektryczny BMW X3
Łącznik ECU po stronie przewodów A=9 Pin, B=24 Pin, C=52 Pin, D=40 Pin, E=9 Pin

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony