Części i regeneracja

ponad rok temu  07.07.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Regenerowane zaciski hamulcowe Ferodo w ofercie Inter Cars

Jeżeli zaciski mają jedynie powierzchowne oznaki korozji, wystarczy je wyszlifować

Inter Cars S.A. wprowadza do oferty regenerowane zaciski hamulcowe marki Ferodo do samochodów osobowych i dostawczych. Docelowo będzie to aż 1800 referencji – 980 na przednią i 820 na tylną oś. Warto wspomnieć, że wśród propozycji dystrybutora znajdują się również tarcze i klocki hamulcowe marki Ferodo. Oznacza to, że Inter Cars jest jedynym dystrybutorem całego kompletu w Polsce.

Układ hamulcowy jest jednym z najważniejszych układów w samochodzie. Dbanie o jego stan wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo nasze i innych uczestników ruchu drogowego.
Fabrycznie regenerowane zaciski hamulcowe Ferodo to kompletne, gotowe do montażu elementy w przystępnych cenach. Każdy produkt objęty jest 24-miesięcznym okresem ochronnym, liczonym od daty zakupu.

Jak przebiega regeneracja zacisków?
Regeneracji obejmującej czyszczenie, usuwanie korozji i cynkowanie galwaniczne podlegają zarówno zaciski z korpusami żeliwnymi, jak i aluminiowymi. Realizacja tych procesów nie jest możliwa bez profesjonalnych urządzeń. Po wstępnym wyczyszczeniu kompletny rdzeń zostaje rozłożony na elementy składowe, a następnie dokładnie umyty w specjalnych myjniach ultradźwiękowych i ręcznych. Kolejnym etapem jest usuwanie korozji, które odbywa się w śrutownicy muldowej, gdzie śrut chromowo-niklowy uderza z dużą prędkością w powierzchnię odlewu, usuwając zanieczyszczenia. Wygładza i odnawia przy tym wierzchnią warstwę zacisku, nakładając antykorozyjną powłokę. Jest to najważniejszy etap procesu. Dodatkowo żeliwna obudowa zacisku poddawana jest procesowi cynkowania galwanicznego. Po weryfikacji technicznej podzespołów te uszkodzone wymieniane są na nowe. Standardowo dotyczy to zestawu uszczelnień, tłoczka i sworznia gwintowanego. Następnie zacisk trafia na stanowisko wstępnego montażu. Tu wymieniane są łożyska, wygładzany jest cylinder tłoka i poprawiany gwint odpowietrznika. Po tym zabiegu zacisk jest gotowy do montażu końcowego i testu kontroli jakości.
 
Skąd brane są rdzenie do regeneracji?
Tak zwane rdzenie do regeneracji, czyli zaciski używane, pozyskuje się z wielu źródeł, zarówno od dostawców krajowych, jak i zagranicznych. Największe ilości dostarczają stacje demontażu i firmy wyspecjalizowane w sprzedaży części używanych do fabryk zajmujących się regeneracją.

Jakie są najczęstsze usterki zacisków hamulcowych?
Zaciski hamulcowe podczas pracy są narażone na bardzo trudne warunki: wysoką temperaturę, zanieczyszczenia, duże siły. Czynniki te wpływają bezpośrednio na ich przyspieszone zużycie. W większości aut osobowych stosuje się hamulce tarczowe z jednotłoczkowym zaciskiem pływającym. Częstą usterką zacisków hamulcowych jest wydostawanie się płynu hamulcowego podczas ruchu tłoczka. Bezpośrednią przyczyną takiej sytuacji jest fakt, że tłoczek pracuje w agresywnym środowisku płynu hamulcowego, który uszkadza gumowe elementy uszczelniające.
Ciężką pracę tłoczka może powodować również korozja spowodowana wodą dostającą się przez uszkodzone gumowe elementy. Może to skutkować grzaniem się zacisku i powstawaniem charakterystycznego zapachu. W końcowej fazie uszkodzenia dochodzi do zablokowania zacisku.
Jeżeli uszkodzeniu ulegnie zacisk znajdujący się z przodu, będzie to skutkowało znoszeniem samochodu podczas hamowania na stronę, po której zacisk jest sprawny, droga hamowania wydłuży się, będziemy też mogli zaobserwować nierównomierne zużycie opon.
Dodatkowo może dojść do uszkodzenia łożyska i elementów po stronie koła ze sprawnym zaciskiem.

Regeneracja fabryczna czy samodzielna?
Jeżeli tłoczek zacisku ma jedynie powierzchowne oznaki korozji, wystarczy go wyszlifować – ten o gładkiej powierzchni ma dużo mniejszy współczynnik tarcia. Natomiast jeżeli uszkodzenia są głębsze, możemy kupić zestaw naprawczy z nowym tłoczkiem. Jego cena waha się w granicach 50-70 zł do zacisku na tylną oś. Dodatkowo musimy doliczyć koszt roboczogodziny – około 70 zł.
Dla porównania zregenerowany fabrycznie zacisk marki Ferodo możemy kupić już od 119 zł (cena hurtowa po zwrocie rdzenia). Jest to duża oszczędność czasu, ponieważ fabrycznie regenerowane zaciski są kompletne i gotowe do montażu. Dodatkowo każdy produkt objęty jest 24-miesięcznym okresem ochronnym.
Zdecydowana większość zacisków Ferodo zawiera kaucję za wymontowaną część. Zwrócone w ramach kaucji rdzenie są wykorzystywane ponownie, co przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego.
Ważne jest, aby napraw układu hamulcowego dokonywać zgodnie z zaleceniami producenta. Eksperci rekomendują równoczesną wymianę części zarówno po prawej, jak i po lewej stronie pojazdu. Wymiana klocków, tarcz i zacisków hamulcowych „parami” gwarantuje identyczne parametry z obu stron samochodu.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Zaciski hamulcowe
Po weryfikacji technicznej podzespołów te uszkodzone wymieniane są na nowe
Regenerowane zaciski marki Ferodo objęte są 24-miesięcznym okresem ochronnym
Zacisk hamulca tarczowego tył prawy i lewy (Audi A1, A3, TT; Seat Cordoba, Ibiza Iii, Ibiza Iv, Ibiza Iv St, Leon, Toledo Ii, Toledo Iv; Škoda Fabia I, Fabia Ii, Fabia Iii, Rapid, Roomster 1.0-3.2 09.96-)

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony