Paliwa i oleje

ponad rok temu  18.03.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Produkcja seryjna Hengst Blue.on  do nowego Opla Astra

Filtr Blue.on składa się z trzech elementów: trzpienia wraz z wbudowanym zaworem obejściowym (by-pass) i zaworem zwrotnym, pokrywy z mocnego tworzywa i wkładu filtra, który stanowi jedyny element wymienny

System filtracji oleju Blue.on został po raz pierwszy wprowadzony do produkcji seryjnej. Ta funkcjonalnie niezawodna i przyjazna dla środowiska alternatywa dla klasycznego filtra oleju spin-on będzie montowana w nowym wysokoprężnym silniku Opla Astra o pojemności 1,5  l. 3-cylindrowy silnik o mocy 77 i 90 kW został opracowany przez byłą spółkę matkę Opla, czyli koncern General Motors.

Blue.on został opracowany przez Hengst SE jako alternatywa dla klasycznego filtra oleju typu spin-on. System składa się z trzpienia wraz z wbudowanym zaworem obejściowym (by-pass) i zaworem zwrotnym, pokrywy z mocnego tworzywa i wkładu filtra, który stanowi jedyny element wymienny. Zaprojektowanie w jakości OE elementów dożywotnich zapewnia ich efektywne działanie przez cały okres eksploatacji. W odróżnieniu od metalowego filtra nakręcanego spin-on, wymienny i wolny od metalu wkład filtra Blue.on jest wykonany zgodnie z koncepcją Energetic i nadaje się do termicznej utylizacji. Ponadto Blue.on 
oszczędza do 90% masy odpadowej wytwarzanej przez konwencjonalne filtry oleju spin-on, co stanowi istotny wkład w ochronę środowiska.

Moduł Blue.on jest stale rozbudowywany
Hengst stale rozszerza ofertę Blue.on – po seryjnym montażu w samochodach Opel Astra kolejnym krokiem jest opracowanie modułów Blue.on do innych silników. Dzięki Blue.on Hengst jest w stanie w sposób elastyczny zaspokoić zapotrzebowanie na duże ilości w krótkich cyklach produkcyjnych. Wśród głównych korzyści produktu można wymienić techniczną niezawodność i wysoką opłacalność rozwiązania. Modułowy system obejmuje modele o średnicach 67 i 77 mm, z których każdy jest dostępny w długościach 67, 77 i 87 mm. Tym samym Hengst odpowiada na zapotrzebowanie około 90% typowych zastosowań w samochodach osobowych, gdzie do tej pory montowano filtry typu spin-on. Ponadto możliwe jest dostosowanie systemu Blue.on do specyficznych potrzeb klienta pod względem wkładu filtra (wybór medium filtracyjnego i sposobu jego przetworzenia) oraz projektu i konstrukcji zaworu (ciśnienie otwarcia i zamknięcia, natężenie przepływu itp.).

Jakie ograniczenia mają filtry oleju spin-on?
Filtry spin-on są zamkniętymi systemami, nie można sprawdzić funkcjonowania ich komponentów. Jeśli użyte zostały niższej jakości zamienniki, istnieje ryzyko, że wydajność filtra jest gorsza od pierwotnego produktu, a w obiegu oleju pozostają większe cząstki, które trwale uszkadzają wrażliwe komponenty, takie jak turbosprężarka. Zawór zwrotny o zbyt niskim ciśnieniu otwierającym może powodować tzw. by-pass, kiedy zanieczyszczony i niewystarczająco przefiltrowany olej przedostaje się do obiegu. Ponadto, jeśli zdolność absorpcji cząstek przez filtr jest zbyt niska i pozostaje on permanentnie zatkany/zanieczyszczony, stwarza to wysokie ryzyko stałego działania w trybie by-pass i dalszych uszkodzeń elementów silnika.
Blue.on to opatentowane rozwiązanie oparte na komponentach produkowanych w jakości OE. Ponieważ zawór obejściowy wraz z trzpieniem jest elementem dożywotnim, zainstalowanym na stałe, Blue.on 
zapewnia niezawodność funkcjonalną i uniemożliwia instalację filtra o jakości niższej niż przewidziana w specyfikacji producenta. Zawór obejściowy i zawór zwrotny są widoczne i dostępne podczas wymiany filtra oleju, więc można sprawdzić, czy nadal działają prawidłowo. Dzięki tym wszystkim cechom Blue.on jest najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem zapewniającym wysoki poziom ochrony silnika przez cały okres eksploatacji pojazdu.

Kompleksowa ochrona klimatu
Około 800 milionów obecnych na światowych drogach pojazdów jest wyposażonych w filtry oleju typu spin-on. W przypadku konwencjonalnych, zamkniętych systemów wymieniany jest cały filtr wraz z metalową puszką, co wiąże się z koniecznością utylizacji oleju jako odpadu niebezpiecznego oraz przetworzenia elementów stalowych, metalowych i elastomerów, a to przyczynia się do powstawania ogromnej ilość odpadów zanieczyszczających środowisko. Wprowadzając do produkcji seryjnej rozwiązania Blue.on, Hengst kontynuuje strategię kompleksowego podejścia do unikania odpadów. Blue.on charakteryzuje się niewielkim ciężarem i jest w większości wykonany z tworzywa sztucznego. Jego konstrukcja oparta jest na trzech elementach: trzpieniu wraz z wbudowanym zaworem obejściowym (by-pass) i zaworem zwrotnym, pokrywie z mocnego tworzywa oraz wkładzie filtra, który stanowi jedyny element wymienny. Dożywotnie elementy zainstalowane w bloku silnika mogą pomóc zaoszczędzić do 90% masy odpadowej wytwarzanej przez konwencjonalne filtry oleju spin-on. Już w 1993 roku Hengst pracował nad ograniczaniem odpadów poprzez tworzenie i rozwijanie koncepcji wielofunkcyjnych modułów filtracyjnych wyposażonych we wkład filtra Energetic. System filtracji Blue.on wykorzystuje wkłady filtracyjne Energetic szóstej generacji.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Hengst Blue.on montowany seryjnie w nowym Oplu Astra

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony