Komputer w warsztacie

ponad rok temu  10.06.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Proces likwidacji szkód wsparty oprogramowaniem

Czas na zmiany – to hasło przewodnie firmy DAT Polska. W kwietniu bieżącego roku minęły właśnie dwa lata, odkąd firma DAT prężnie uczestniczy w wielu wydarzeniach związanych z branżą na polskim rynku motoryzacyjnym. Firma w swojej ofercie ma szereg ciekawych rozwiązań wspomagających procesy likwidacji szkód. Wiele z nich jest ciągle rozwijanych i na bieżąco dostosowywanych do oczekiwań klientów.

Oferowane produkty oparte są na danych uzyskanych od producentów pojazdów. To niewątpliwie daje mocne argumenty w zakresie technologii napraw pojazdów. Niezależnie od tego, który z programów kalkulacyjnych zostanie wybrany do sporządzenia kalkulacji kosztów naprawy, otrzymany wynik będzie właściwy (identyczny). W programie zawarte są informacje związane z wytycznymi producenta, m.in. w zakresie czasów napraw, sposobów możliwości, np. ponownego montażu (rys. 1), rodzaju materiału (tworzywa sztuczne, aluminium, stal o podwyższonej wytrzymałości), wskazówki technologicznej (rys. 2 i 3) czy też informacji dodatkowej (rys. 4).
Jako ciekawostkę można podać również fakt, że system SilverDAT II (D-€-L) rozpoznaje sposób lakierowania wymienianych na nowe elementów podwozi samochodów dostawczych (elementy ram nośnych, ram pośrednich, zderzaków tylnych, wzmocnień, belek, osłon itd.) i dobiera właściwy stopień lakierowania (pracochłonność oraz koszt materiału lakierniczego) w zależności od technologii naprawy lakierniczej przewidzianej przez producenta pojazdu.
Oferowane produkty oparte są o ten sam „silnik”, który działa bezproblemowo. Wspomnieć należy również, że dostępne są w różnych konfiguracjach instalacji. Dzięki tej różnorodności ofertę można skroić według potrzeb klienta. Niezależnie od tego, czy z oprogramowania korzysta mały warsztat, średniej wielkości serwis, czy duże towarzystwo ubezpieczeniowe, produkt sprawdzi się w 100%.
Produkt CalculatePRO to kolejne narzędzie umożliwiające użytkownikowi tworzenie kalkulacji kosztów naprawy pojazdów niezależnie od miejsca, w którym się znajduje. Czy jest w miejscu pracy, czy w domu, znając login i hasło, będzie mógł z wykorzystaniem Internetu dostać się do programu. Szybkość otwierających się stron oraz czytelna grafika powodują, że nikt nie będzie miał problemu z natychmiastowym znalezieniem szukanego elementu. Nie tylko grafika odzwierciedlająca realne położenie elementów w danych obszarach będzie pomocna, ale również i możliwość skorzystania z wyszukiwania części, np. po numerze katalogowym. W przypadku, gdy użytkownik sporządzający kalkulacje wie, że dana część może występować w wielu opcjach, np. reflektor – zwykły, soczewkowy, halogenowy, będzie miał możliwość wybrania jej (rys. 5) oraz sprawdzenia tej części wg numeru katalogowego wraz z przypisaną wartością kwotową (rys. 6).
Wiele innych funkcjonalności, na opis których nie starczyłoby tu miejsca, w sposób znaczący uprzyjemniają pracę z oprogramowaniem.


Firma DAT Polska ma w swojej ofercie również produkt skierowany bezpośrednio do podmiotów zainteresowanych platformą komunikacyjną – myClaim, dającą możliwość swobodnej komunikacji i wzajemnego przepływu informacji biznesowych, np. na linii: importer – warsztat – rzeczoznawca – ubezpieczyciel. Platforma łączy w sobie wiele potrzebnych funkcji przy prowadzeniu szkody. Umożliwia m.in. załączanie dokumentacji, budowanie szablonów, składanie zapytań o VIN, dokonywanie porównania sporządzanych kalkulacji oraz wymianę informacji na poziomie akceptacji kosztów wynikających z tytułu szkody, takich jak holowanie czy najem pojazdu zastępczego, pomiędzy serwisem a usługodawcą.
Kolejnym ciekawym produktem jest projekt FairGarage. Jest to nie tylko narzędzie promujące usługi serwisowe w sieci Internet, ale dające możliwość zaistnienia w sieci, a nawet zoptymalizowania czynności warsztatowych. Przysłowiowa usługa, taka jak wymiana klocków hamulcowych, staje się dla użytkownika łatwiejsza. Kilka ruchów w FairGarage i warsztat spełniający nasze oczekiwania zostanie znaleziony. Ustalony zostaje nawet termin i kwota usługi. I wszystko to bez ingerencji w czas pracy pracowników warsztatu. Projekt ten cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród warsztatów szukających możliwości otwarcia na klienta.
Użytkownicy, którzy poza wykonywaniem kalkulacji kosztów naprawy chcieliby również określić wartość pojazdu, dla którego sporządzili kalkulację, od początku bieżącego roku mają taką możliwość. Na mocy porozumienia pomiędzy firmami DAT Polska i Info-Ekspert użytkownicy programów Info-Standard i Info-Plus uzyskali możliwość importu danych do wyceny z kalkulacji naprawy stosowanej w programie DAT (rys. 7).
To nie jest jedyna integracja, jaka miała miejsce w ostatnim okresie. Wspomnieć należy również o współpracy z firmą JBR Rogowiec i jej modułem DMS.
Wymiana danych pomiędzy DMS JBR a SilverDat II jest dwustronna – transfer danych umożliwia zaimportowanie i wyeksportowanie kalkulacji wykonanej w SilverDAT II. W systemie DMS JBR użytkownik ma możliwość rejestracji informacji dotyczących szkody pojazdu (dane klienta, dane pojazdu, inspektorat, numer sprawy, numeru polisy, opisy szkody), a następnie przesłanie tych danych do systemu SilverDat II.
Z produktów oferowanych przez DAT Polska korzystają ubezpieczyciele, warszaty, serwisy, leasingi itd., jednym słowem – podmioty mające kontakt ze szkodami komunikacyjnymi. Jednakże programy to nie wszystko – to również ludzie je tworzący, weryfikujący i wdrażający. Przeprowadzane szkolenia (grupowe i indywidualne), udziały w seminariach i konferencjach przyczyniają się również do budowania pozycji marki DAT na rynku polskim. Podsumowując ten okres, pozostaje mi stwierdzić – tak trzymać!

dr inż. Michał Kornacki
michal.kornacki@dat.eu

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony