Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  14.09.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Prawdziwi fachowcy dla zdolnych studentów

Zespół SolarCar Team liczy na zwycięstwo w kategorii najlepszego projektu

Zespół studentów z Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Bochum (Niemcy) zaprezentował projekt thyssenkrupp blue.cruiser – sportowego samochodu zasilanego energią słoneczną. Polakierowany przez Axalta Coating Systems bolid weźmie udział w wyścigu Bridgestone World Solar Challenge 2017, który odbędzie się w Australii 8-15 października br.

Thyssenkrupp blue.cruiser stanowi owoc 15 lat prac badawczo-rozwojowych. Aby maksymalnie ograniczyć masę pojazdu, zastosowano w nim stalową ramę, a nadwozie wykonano z włókna węglowego. Ten bardzo lekki materiał charakteryzuje się wysoką porowatością, dlatego lakierowanie przy zachowaniu minimalnej wagi lakieru było prawdziwym wyzwaniem. Zespół SolarCar Team udostępnił doradcom technicznym z firmy Axalta próbkę materiału kilka tygodni przed zaplanowanym początkiem prac lakierniczych, dzięki czemu ci mieli możliwość przetestowania różnych materiałów pod kątem najlepszego krycia przy jednoczesnym zachowaniu jak najniższej wagi powłoki.
Ostatecznie małe nierówności wygładzono uniwersalną, dwuskładnikową szpachlą poliestrową, która zapewniła dobrą przyczepność. Następnie przeprowadzono aplikację dwuskładnikowego wypełniacza na bazie akrylu o wysokiej zawartości części stałych, który stanowił doskonałą warstwę izolacyjną pod wodorozcieńczalny lakier bazowy i szybkoschnący dwuskładnikowy lakier bezbarwny o wysokiej zawartości części stałych. Podczas realizacji projektu eksperci z firmy Axalta wykorzystali swoje doświadczenie w dziedzinie lakierowania pojazdów z włókna węglowego dla wiodących producentów samochodów na całym świecie.
– Ten projekt doskonale łączy nasze technologie produktów, bogate doświadczenie w dziedzinie sportów motorowych i zaangażowanie w zrównoważony rozwój – komentuje Dirk Sauer, technical service manager z niemieckiej siedziby firmy Axalta, który nadzorował projekt. – Idea zachowania równowagi jest widoczna w produktach, które zastosowaliśmy. Dla przykładu: wykorzystany lakier bezbarwny bardzo szybko schnie w temperaturze otoczenia, a efektem jest niezwykle gładka powierzchnia zmniejszająca opór.
Uczestnictwo w tego rodzaju przedsięwzięciach daje firmie Axalta możliwość zaprezentowania studentom znaczenia lakierów w sportach motorowych, a także przekazania wiedzy o nowych technologiach i nowatorskich rozwiązaniach, jakimi charakteryzują się produkty firmy.
Zespół SolarCar Team liczy na zwycięstwo w kategorii najlepszego projektu – nagrodę, którą uniwersytet otrzymał już sześciokrotnie za wszystkie poprzednie zgłoszenia do konkursu World Solar Challenge.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony