Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  23.08.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Powrót legendy

Jeśli chodzi o precyzję i dobór koloru, Standox ma bogate doświadczenie w uzyskiwaniu idealnego efektu już za pierwszym razem. Wie o tym również Michael Plag, project manager Mercedes-Benz Classic Center (Fellbach, Niemcy). Warsztat specjalizuje się w klasycznych samochodach, a jego pracownicy polegają na fachowej wiedzy marki Standox, szczególnie gdy renowacja wymaga odnalezienia rzadkiego koloru.

Słynny Mercedes-Benz 300 SL Gullwing produkowany był w latach 1954-1957. Z 1400 egzemplarzy około 80% trafiło do USA, w tym model z 1955 r., który odrestaurowano w warsztacie Mercedes-Benz Classic Center. Nowy właściciel tego pięknego klasyka, kolekcjoner z Niemiec, zabrał go do ekspertów z Fellbach na przegląd. Szybko wyszło na jaw, że samochód został nieprawidłowo odrestaurowany i polakierowany. Fabryczne dokumenty auta z 1955 r. wskazują, że obecnie srebrne nadwozie pierwotnie pokryte było jasnoniebieskim lakierem metalicznym.
– Według naszych archiwów w tym kolorze powstało tylko 7 pojazdów marki Mercedes-Benz 300 SL – mówi Michael Plag, project manager Mercedes-Benz Classic Car Center.
Po konsultacjach z właścicielem uzgodniono, że należy odtworzyć przepiękny oryginalny kolor auta. Ponieważ jasnoniebieski lakier metaliczny stworzono wyłącznie na potrzeby siedmiu samochodów, a do tego ponad 50 lat temu, trudno było o informacje na jego temat. Sprawę komplikował fakt, że oznaczenie koloru (DB 353) w katalogu Mercedesa-Benz zostało później przypisane innemu odcieniowi niebieskiego. Podczas prac nad kolorem specjaliści z Fellbach nie korzystali tylko ze swojej wiedzy. – Poprosiliśmy markę Standox o stworzenie odpowiedniej receptury – wyjaśnia Plag.
Eksperci z laboratorium kolorystycznego w Wuppertalu jak zawsze stanęli na wysokości zadania. Opracowali kolor na podstawie archiwalnych próbek z warsztatu w Fellbach i stworzyli nową hybrydową recepturę, wykorzystującą współczesne produkty. Powłokę lakierniczą tego unikatu odtworzono wyłącznie z użyciem produktów marki Standox. Lakiernicy wykorzystali między innymi grunt reaktywny Etching Adhesive Primer U3100, podkład gruntujący Nonstop Primer Surfacer U7580, lakier nawierzchniowy Standocryl VOC 2K, lakier bazowy Standoblue i lakier bezbarwny Standocryl VOC Xtra Clear K9560.
Mercedes-Benz Classic Center i Standox współpracują od wielu lat. Efektem ich bliskich relacji jest specjalistyczny poradnik dotyczący lakierowania klasycznych samochodów marki Mercedes-Benz opracowany z pomocą ekspertów marki Standox. – Te lakiery to naprawdę najlepsze rozwiązanie do renowacji zabytkowych mercedesów – stwierdza Plag. 
Historię współpracy warsztatu Mercedes-Benz Classic Center i marki Standox, a także informacje na temat restauracji modelu 300 SL można znaleźć na stronie www.standox.pl/Fellbach.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony