Części i regeneracja

ponad rok temu  14.11.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Wibracje, odgłos z zawieszenia, stuki podczas ruszania - kilka zagadek rozwiązanych

Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia rozwiązania powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.

Toyota Prius
Lampka ostrzegawcza napędu hybrydowego i lampka ostrzegawcza niesprawności silnika świecą się
Pytanie: Mamy problem ze zdiagnozowaniem pewnych usterek w modelu Toyota Prius z 2013 roku. Świecą się lampka ostrzegawcza napędu hybrydowego i lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. Ponadto zestaw akumulatorów napędu hybrydowego przegrzewa się. Nie specjalizujemy się w naprawach pojazdów o napędzie hybrydowym, więc mamy wątpliwości, czy powinniśmy się zająć naprawą tego pojazdu. Czy przychodzi wam do głowy, jak powinniśmy się za to zabrać?
Odpowiedź: Opisana usterka jest nam znana i dotyczy modeli Toyoty Prius wyprodukowanych od roku 2013. Może być ona naprawiona przez kompetentnego mechanika, ale radzimy, by personel pracujący przy pojazdach z napędem hybrydowym był odpowiednio wyszkolony. Podczas pracy przy obwodach wysokiego napięcia i ich elementach należy przestrzegać środków bezpieczeństwa. Ponadto zalecamy, by zestaw akumulatorów pod wysokim napięciem był odłączony. Na podstawie opisanych symptomów wydaje nam się, że najbardziej prawdopodobną przyczyną usterki są ciała obce i/lub zanieczyszczenia w wentylatorze zestawu akumulatorów napędu hybrydowego, które ograniczają lub blokują przepływ powietrza. Wymontuj i oczyść wentylator zestawu akumulatorów napędu hybrydowego. W razie potrzeby wymień wentylator zestawu akumulatorów napędu hybrydowego. Aby zapobiec ponownemu wystąpieniu usterki, sprawdź filtr otworu dopływu powietrza zestawu akumulatorów napędu hybrydowego (rys. 1). Zweryfikuj działanie i stan zestawu akumulatorów napędu hybrydowego. W razie potrzeby wymień go.

Volkswagen Golf MK V
Odgłosy stukania z przodu pojazdu podczas ruszania lub przy przełączaniu biegów
Pytanie: Nie możemy znaleźć przyczyny odgłosów stuku dochodzących z przodu pojazdu w Volkswagenie Golf z 2006 roku podczas ruszania lub przy przełączaniu biegów. Sprawdzenie poduszek silnika wykazało, że są w dobrym stanie. Czy spotkaliście się wcześniej z takim odgłosem?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się już wcześniej z takim problemem występującym w kliku modelach volkswagena z kodem przekładni 02S. Przyczyną odgłosów są poluzowane śruby dolnego wspornika momentu obrotowego, co powoduje uszkodzenie gwintu otworu na śrubę w obudowie przekładni. Wykręć i zutylizuj śruby dolnego wspornika momentu obrotowego (rys. 2.1). Zamontuj wkładki gwintowane, dostępne w dziale części Volkswagen, na obudowie przekładni (rys. 2.2). Wkręć nowe śruby we wspornik momentu obrotowego i upewnij się, że zostały dokręcone prawidłowym momentem. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Kia Carens
Odgłosy z zawieszenia tylnych kół podczas jazdy po nierównej nawierzchni
Pytanie: Jeden z naszych klientów, posiadający auto marki Kia Carens z 2013 roku, skarży się na nietypowy odgłos dochodzący z tyłu pojazdu podczas jazdy po nierównej nawierzchni lub pokonywania progów zwalniających. Słyszeliśmy te odgłosy podczas jazdy próbnej i wydaje nam się, że dochodzą z zawieszenia tylnych kół, ale nie jesteśmy w stanie dokładnie zlokalizować ich źródła, sprawdzając wizualnie samochód na rampie. Czy słyszeliście o odgłosach z zawieszenia, które mogą występować w tym modelu?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się ostatnio z odgłosem dochodzącym z zawieszenia tylnych kół w modelach Kia Carens wyprodukowanych przed styczniem 2014 r. Przyczyną tego odgłosu jest wadliwa konstrukcja podkładki antypoślizgowej przedniej tulei drążka wzdłużnego zawieszenia tylnych kół. Wymontuj lewe tylne koło. Odłącz cięgno hamulca ręcznego i uchwyt mocujący wiązki przewodów czujnika obrotu kół systemu ABS od drążka wzdłużnego. Wykręć przednią śrubę drążka wzdłużnego zawieszenia tylnych kół i obróć go w dół. Wymontuj i zutylizuj podkładkę antypoślizgową przedniej tulei drążka wzdłużnego zawieszenia tylnych kół (rys. 3.1). Zamontuj nową podkładkę antypoślizgową przedniej tulei drążka wzdłużnego zawieszenia tylnych kół, dostępną w dziale części Kia, i ponownie zamontuj elementy. Czynności te należy powtórzyć dla elementu znajdującego się po drugiej stronie. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka zawieszenia została usunięta.

Mercedes-Benz klasy A
Nadmierne wibracje w pojeździe podczas postoju przy silniku na biegu jałowym
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Mercedes-Benz klasy A 1,5 CDI z 2013 roku. Występują w nim nadmierne wibracje podczas postoju przy silniku na biegu jałowym oraz hałas/wibracje z przekładni przy wciśniętym pedale sprzęgła i obrotach silnika 1000-1500 obr./min. Czy słyszeliście o tym problemie?
Odpowiedź: Tak, znana jest nam usterka występująca w modelach klasy A i B z silnikiem wysokoprężnym 1,5 i kodem przekładni 711.6. Na podstawie opisanych symptomów wydaje nam się, że przyczyną usterki jest uszkodzone łożysko pilotujące koła zamachowego. Zdemontuj kompletną przekładnię. Sprawdź łożysko pilotujące koła zamachowego pod względem zużycia, uszkodzenia lub niesprawności (rys. 4.1). Jeżeli jest uszkodzone, należy zamontować nowe dwumasowe koło zamachowe. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Odwiedź www.autodata-group.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy firm Solera.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony