Części i regeneracja

ponad rok temu  08.11.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych

Rys. 1

Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.

Fiat 500
Świeci się lampka ostrzegawcza silnika
Pytanie: Mamy problem ze zdiagnozowaniem usterki czujnika położenia wałka rozrządu w aucie marki Fiat 500 1,2 8 V z 2009 roku. Świeci się lampka ostrzegawcza silnika, a w pamięci usterek zapisany jest kod usterki P0340. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne przewodów i wymieniliśmy czujnik położenia wałka rozrządu, ale usterka nadal występuje. Czy macie jakieś pomysły?
Odpowiedź: Usterka występująca w modelach 1,2 8 V 500 jest nam znana. Jej przyczyną jest nieprawidłowa odległość pomiędzy czujnikiem położenia wałka rozrządu i kołem sygnałowym czujnika. Do naprawy potrzebny będzie specjalny przyrząd, który dostępny jest w dziale części Fiata (przyrząd nr 2000004300). Wymontuj czujnik położenia wałka rozrządu. Zamontuj narzędzie specjalne na pokrywie zaworów (rys. 1.1). Sprawdź, czy obudowa czujnika położenia wałka rozrządu na pokrywie zaworów dotyka narzędzia specjalnego. Użyj szczelinomierza, aby sprawdzić, czy nie ma odstępu (rys. 1.2). W razie potrzeby ustaw położenie pokrywy zaworów. Zamontuj czujnik położenia wałka rozrządu. Usuń kod usterki.


Rys. 2

Ford Mondeo
Brak mocy silnika i nadmierna ilość czarnego dymu wydobywającego się z układu wydechowego podczas przyspieszania
Pytanie: Nasz klient, który posiada auto marki Ford Mondeo 1,8 TDCi z 2007 roku, skarży się na kilka problemów podczas prowadzenia pojazdu, takich jak brak mocy silnika i wydobywanie się nadmiernej ilości czarnego dymu z układu wydechowego podczas przyspieszania. Ponadto świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. Podejrzewamy usterkę układu zasysania silnika, ale nie możemy znaleźć jej przyczyny.
Odpowiedź: Opisane symptomy były już wcześniej zgłaszane w modelach Galaxy, S-Max i Mondeo z silnikiem 1,8 TDCi wyprodukowanych przed wrześniem 2007 r. Przyczyną usterki jest przedostawanie się powietrza w rurze wylotowej chłodnicy powietrza turbodoładowania spowodowane odłączonym lub złamanym czujnikiem temperatury zasysanego powietrza. Do naprawy potrzebne będą nowa wersja rury wylotowej chłodnicy powietrza turbodoładowania i zaślepka gniazda (dostępne w dziale części Ford) oraz aktualizacja oprogramowania komputera sterującego silnika. Zamontuj nową wersję rury wylotowej chłodnicy powietrza turbodoładowania (rys. 2.1). Czujnik temperatury zasysanego powietrza nie będzie już potrzebny. Odłącz złącze wielostykowe czujnika temperatury zasysanego powietrza (rys. 2.2). Zaizoluj złącze wielostykowe czujnika temperatury zasysanego powietrza za pomocą zaślepki gniazda. Przymocuj wiązkę przewodów czujnika temperatury zasysanego powietrza do wiązki przewodów silnika, używając łącznika przewodów. Zaprogramuj ponownie komputer sterujący silnika przy użyciu nowej wersji oprogramowania. Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.


Rys. 3

Lexus NX
Opóźniony wzrost przyspieszenia powyżej 3000 obr./min
Pytanie: Jeden z naszych klientów, posiadający auto marki Lexus NX 200 z 2015 roku, skarży się na opóźniony wzrost przyspieszenia powyżej 3000 obr./min. W pamięci usterek komputera sterującego silnika nie zapisano żadnych kodów usterek. Opóźniony wzrost przyspieszenia był odczuwalny podczas jazdy próbnej, ale w warsztacie nie możemy zlokalizować źródła usterki. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Usterka ta dotyczy kilku modeli lexusa z kodem silnika 8AR-FTS wyprodukowanych przed grudniem 2016 r. Przyczyną usterki jest wadliwa konstrukcja zaworu regulacyjnego ciśnienia doładowania. Sprawdź numer produkcyjny na zaworze regulacyjnym ciśnienia doładowania (rys. 3.1). Jeżeli to 16 T 217, wymień zawór regulacyjny ciśnienia doładowania na nową wersję, która jest dostępna w dziale części Lexus. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona. 


Rys. 4

Volkswagen Passat CC
Skrzypiące odgłosy z obszaru bagażnika podczas jazdy po nierównej nawierzchni
Pytanie: Mamy problem ze znalezieniem źródła odgłosów skrzypienia dochodzących z bagażnika Volkswagena Passata CC z 2010 roku podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Słyszeliśmy te odgłosy podczas jazdy próbnej, ale mamy problem ze zlokalizowaniem źródła usterki. Wydaje się, że dochodzą z karoserii, ale nie jesteśmy tego pewni.
Odpowiedź: Usterka jest nam znana i występuje w modelach Passata CC do VIN WVWZZZ3CZBE712251. Przyczyną występowania odgłosów jest nadmierne tarcie w połączeniach karoserii w bagażniku. Wymontuj boczną tapicerkę bagażnika z prawej i z lewej strony. Połączenie karoserii znajduje się pod tylną półką. Przy użyciu specjalnego narzędzia zwiększ szczelinę pomiędzy blachami nadwozia (rys. 4.1 i 4.2). Zastosuj wosk ochronny do karoserii, dostępny w dziale części Volkswagena, na połączeniach karoserii. Czynności powtórz po drugiej stronie samochodu. Wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony