Części i regeneracja

ponad rok temu  09.10.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Poradnik specjalistów od instrukcji naprawczych

Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia czytelnikom „Nowoczesnego Warsztatu” rozwiązania powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.

Volkswagen Passat CC
Sporadyczne awarie wycieraczek przedniej szyby
Pytanie: W ramach przeglądu w naszym warsztacie znajduje się Volkswagen Passat CC z 2009 roku, którego właściciel skarży się na występowanie sporadycznych awarii wycieraczek przedniej szyby. Wycieraczki działały prawidłowo w czasie, gdy samochód znajdował się w naszym warsztacie. Czy taka usterka była zgłaszana przez innych właścicieli modelu Passat CC?
Odpowiedź: Tak, opisana usterka była już zgłaszana przez innych właścicieli Passata CC, a jej przyczyną jest słabe połączenie z masą silnika wycieraczek przedniej szyby. Ponadto możliwe jest uszkodzenie przewodu magistrali danych CAN w wiązce przewodów silnika wycieraczki przedniej szyby, co powoduje przerwanie obwodu prądowego. Zidentyfikuj i sprawdź stan punktu masy w komorze zbiorczej (rys. 1). Oczyść/dokręć punkt masy. Sprawdź złącze wielostykowe wiązki przewodów silnika wycieraczki przedniej szyby pod kątem uszkodzeń i w razie potrzeby napraw.


Volvo V70
Świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika i występuje problem z brakiem mocy
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Volvo V70 z 2010 roku z silnikiem wysokoprężnym 2,0, w którym występuje problem z brakiem mocy silnika, a ponadto świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności. Klient skarżył się również na pojawiający się podczas przyspieszania odgłos gwizdu. W przedziale silnikowym nie zauważyliśmy żadnych poluzowanych przewodów. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Opisana usterka dotyczy modeli V70 z silnikiem wysokoprężnym 2,0, a jej przyczyną jest poluzowany przewód wylotowy chłodnicy turbosprężarki. Sprawdź stan i ustawienie zaworu przewodu wylotowego chłodnicy turbosprężarki. Jeżeli przewód wylotowy jest poluzowany, należy go odłączyć i dokładnie oczyścić powierzchnie styku. Przyklej paski butylowe o długości 150 mm na wylocie chłodnicy turbosprężarki w pokazany sposób (rys. 2.1). Podłącz ponownie przewód wylotowy chłodnicy turbosprężarki, stosując nowe zaciski przewodu. Powinno to zaradzić usterce.


Audi A6
Skrzypiące odgłosy przy wciskaniu lub zwalnianiu pedału sprzęgła
Pytanie: W ramach przeglądu w naszym warsztacie znajduje się Audi A6 z 2010 roku, którego właściciel wspominał o odgłosach skrzypienia, które występują podczas obsługiwania pedału sprzęgła. Zastosowaliśmy smar na jednostce pedału sprzęgła, ale odgłosy nadal występują. Czy inni właściciele modelu A6 zgłaszali problem z takim odgłosem?
Odpowiedź: Tak, otrzymaliśmy już wcześniej zgłoszenia o odgłosach skrzypienia dochodzących z pedału sprzęgła w Audi A6; ich przyczyną jest wadliwa konstrukcja pompy sprzęgła. Zamontuj nową wersję pompy sprzęgła. Nałóż cienką warstwę smaru, dostępnego w dziale części Audi (część nr G 052 778 A2), na wskazane miejsce (rys. 3.1). Sprawdź działanie pedału sprzęgła, aby upewnić się, czy usterka została usunięta. 


BMW Seria 3
Brak mocy i szarpanie silnika
Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się BMW 330d z 2013 roku, w którym występują problemy podczas jazdy. Pojazd ma problemy z brakiem mocy silnika, szarpaniem silnika, a ponadto świeci się lampka ostrzegawcza jego niesprawności. W pamięci usterek komputera sterującego silnika zapisane są różne kody usterek odnoszące się do napięcia zasilania. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Usterka ta jest nam znana i dotyczy kilku modeli BMW z kodami silnika B37/B47/N57. Przyczyną jej występowania jest zwarcie spowodowane ocieraniem się wiązki przewodów silnika o komputer sterujący. Sprawdź uszkodzenie przewodów w pobliżu komputera sterującego silnika (rys. 4.1). Napraw lub wymontuj wiązkę przewodów. Sprawdź, czy zachowany jest prawidłowy odstęp pomiędzy wiązką przewodów silnika a komputerem sterującym silnika. Przymocuj wiązkę przewodów silnika za pomocą łącznika przewodów (rys. 4.2). Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony