Części i regeneracja

ponad rok temu  09.06.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Ponad 200 mln sztuk elektrycznego hamulca postojowego ZF

Firma ZF wyprodukowała już 200 milionów jednostek EPB. Ponad 20 lat temu przedsiębiorstwo wynalazło zacisk hamulcowy wyposażony w elektryczny człon uruchamiający (Motor-on-Caliper) i zastosowało go w hamulcach EPB. Obecnie produkowana jest szósta generacja elektrycznych hamulców postojowych, które doskonale oddają ideę inteligentnych systemów mechanicznych.

Firma ZF jako pierwsza wyprodukowała także ponad 500 milionów jednostek zintegrowanych hamulców postojowych (ang. Integrated Park Brake, IPB). IPB zawiera w pełni zintegrowany mechanizm hamulca postojowego w tylnym zacisku i umożliwia zastosowanie EPB.
Użycie hamulca EPB obniża wagę układu hamulcowego i zwiększa oszczędność paliwa. To pierwszy przypadek elektryfikacji systemów mechanicznych umożliwiający integrację i zastosowanie zaawansowanych funkcji w połączeniu z innymi układami pojazdu. To także pierwszy ważny krok w kierunku elektryfikacji układów hamulcowych. Technologia pomaga również zwiększyć bezpieczeństwo kierowcy poprzez zastosowanie układu ABS oraz komfort i wygodę użytkownika, gdyż aktywacja układu hamulcowego odbywa się za pomocą przycisku.
Poza zapewnieniem hamowania postojowego, EPB jest w pełni zintegrowaną częścią układu. Zapewnia funkcje, takie jak dynamiczne hamowanie czy czujnik zużycia klocków hamulcowych, oferuje też mniejszą awaryjność przypisywaną zwykle układom mechanicznym.
Firma ZF oferuje szereg rozwiązań hamulców postojowych: od hamulców zintegrowanych po pełne układy hamulców EPB, włączając standardowe hamulce EPB i niewymagające oddzielnego ECU ze względu na integrację z elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy oraz EPB instalowane na osi przedniej dla mniejszych pojazdów.
– Wraz z rozwojem w kierunku bardziej zaawansowanych rozwiązań bezpieczeństwa, pojazdów autonomicznych i elektrycznych układy hamulcowe zajmują coraz ważniejszą rolę w spełnianiu wymogów wynikających z przepisów, umożliwianiu realizacji nowych funkcji oraz odzyskiwaniu energii z hamowania – zwraca uwagę Manfred Meyer, starszy wiceprezes ds. Active Safety w ZF. – Wymaga to wyższego poziomu integracji z innymi układami i większego stopnia kontroli nad pojazdem. Dlatego systemy, takie jak elektryczny hamulec postojowy i zintegrowany układ hamulcowy firmy ZF, będą stosowane w większej liczbie rozwiązań.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony