Nasze rozmowy

ponad rok temu  26.08.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 8 minut

Polska jest ważnym rynkiem dla targów Equip Auto

W dniach 16-20 października 2013 r. odbędą się w Paryżu Międzynarodowe Targi Podzespołów i Części Samochodowych, Akcesoriów Motoryzacyjnych oraz Wyposażenia Serwisowego Equip Auto 2013. O atrakcjach, nowościach i wydarzeniach towarzyszących tegorocznego salonu opowiada Mario Fiems, dyrektor targów.

Pierwsza edycja targów Equip Auto odbyła się w roku 1975 z inicjatywy producentów wyposażenia warsztatów naprawczych i organizacji branżowych. Obecnie impreza łączy wszystkie sektory wtórnego rynku motoryzacyjnego. Equip Auto, organizowany przez Grupę Comexposium, francuskiego lidera w dziedzinie imprez targowych dla profesjonalistów i szerokiej publiczności, jest salonem Francuskiej Federacji Przemysłu Wyposażenia Pojazdów (FIEV) i Francuskiej Federacji Blacharstwa (FFC).
Od momentu powstania targi Equip Auto służyły wszystkim aktorom aftermarket i były adresowane do wszystkich rynków wtórnych – od pojazdów pasażerskich, poprzez jednoślady, aż do pojazdów ciężkich, maszyn rolniczych i budowlanych. Podczas każdej edycji targi prezentują pełną panoramę rynku, z najnowszymi innowacjami z różnych dziedzin oraz sprzyjają wymianie doświadczeń profesjonalistów z całego świata.

Konkluzje
Refleksje Mario Fiemsa na temat targów, ich potencjału i dynamiki rynku.
- Bardziej niż kiedykolwiek w świecie, który podlega ciągłym zmianom, a w szczególności w czasie kryzysu, profesjonaliści z wtórnego rynku motoryzacyjnego muszą komunikować się i zastanawiać się nad stworzeniem własnego modelu ekonomicznego. Firmy potrzebują wydarzenia, na którym będą mogły zaprezentować swoje atuty, dzięki czemu lepiej sprostają nowym wyzwaniom. Targi w Europie i we Francji, poprzez swoją żywotność, potwierdzają kluczową rolę i wkład w dążenie do osiągnięcia tych celów. W ostatnich latach imprezy targowe dla profesjonalistów zwiększyły swoją powierzchnię wystawienniczą i liczbę odwiedzających o blisko 6%. Targi Equip Auto są doskonałą okazją do zapoznania się z aktualną sytuacją rynku, lansowania nowych inicjatyw i tworzenia nowych projektów.

Mario Fiems, dyrektor targów. right- Jakie są najważniejsze nowości najbliższej edycji targów Equip Auto?
Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 16-20 października w Centrum Wystawowym Paris Nord Villepinte. Nowości będzie mnóstwo. Przede wszystkim dostosowujemy godziny i dni otwarcia targów do potrzeb profesjonalistów. Na prośbę współpracujących z nami organizacji branżowych i komitetu doradczego wystawców targi będą otwarte w trakcie weekendu (w sobotę i niedzielę – 19 i 20 października). Godziny otwarcia salonu ustalone zostały tak, aby odpowiadać potrzebom odwiedzających, profesjonalistów z sektora aftermarket oraz dystrybutorów-importerów. Targi będą otwarte w godz. 10.00-19.00. Ponadto w piątek i sobotę (18 i 19 października) wystawcy i odwiedzający będą mogli przedłużyć swoje spotkania w miłej i przyjaznej atmosferze do godziny 21.00. Kolejną nowością podczas edycji Equip Auto 2013 jest utworzenie dwóch nowych sektorów. Pierwszy – Equip Auto Trade & Sourcing, usytuowany w hali 2, zgromadzi większość wystawców z krajów rozwijających się, oczekiwanych przez importerów, dystrybutorów i kupców, którzy poszukują nowych możliwości produkcji części, komponentów i sprzętu. Drugim sektorem, który zadebiutuje w tym roku na targach, jest Equip Auto Sieci. Sektor zlokalizowany w halach 4 i 5 adresowany jest do niezależnych sieci serwisowania i napraw oraz sieci związanych z producentami. Wśród wystawców sektora znajdują się takie marki, jak: Checkstar, Midas, Euromaster, Motaquip, Point S., Acoat Selected, Axial, Autovision, Autodistribution i Precisium, obecne na targach, aby promować swój wizerunek, znaleźć nowych członków i spotkać się z dostawcami. Ponadto uruchamiamy nową usługę – spotkania biznesowe przeznaczone dla międzynarodowych dystrybutorów-importerów oraz ich dostawców, którzy wystawiają się na targach. Jest to bezpłatna usługa przygotowanych wcześniej spotkań kupców- -dostawców, organizowanych w specjalnej przestrzeni zlokalizowanej w hali 2. Skontaktujemy się z ponad 5 tys. potencjalnych kupców, którzy mogliby uczestniczyć w tych spotkaniach, a tym samym wzmocnić międzynarodowy i handlowy charakter naszej imprezy.

- Jakie są najważniejsze dane z poprzedniej edycji targów (liczba wystawców, liczba odwiedzających itp.) Jaki cel wyznaczyli sobie organizatorzy na najbliższą edycję salonu?
W 2011 r. targi Equip Auto zgromadziły blisko 1400 międzynarodowych wystawców na 100.000 m² powierzchni wystawowej i podczas 5 dni odnotowały 102.000 wejść profesjonalistów z sektora aftermarket. W roku bieżącym planujemy wzrost powierzchni wystawowej o 25%, do 120.000 m². Oczekujemy przybycia 1800 wystawców i 125.000 wejść profesjonalistów z branży, w tym 30% spoza Francji.

- Jak wygląda sektoryzacja podczas tegorocznej edycji targów?
Przy rozmieszczeniu sektorów w 2013 r. wzięliśmy pod uwagę otwarcie dwóch nowych działów. W tym roku targi będą zlokalizowane w czterech halach. Dostawcy z krajów rozwijających się zgromadzeni zostali w hali 2, aby ułatwić odwiedzającym ich identyfikację i nawiązanie współpracy handlowej. Sektor sieci serwisowania i napraw został zlokalizowany w halach 4 i 5. Dostawcy części zamiennych zajmą hale 3 i 4. W hali 5 zlokalizowano dystrybutorów wyposażenia warsztatów oraz firmy z sektora nadwozia i lakiernictwa, mycia, ogumienia i akcesoriów. Producenci oprogramowania i firmy z sektora usług informatycznych znajdą się w halach 4 i 5.

- Jaką część rynku reprezentuje obecnie sektor aftermarket? Co Pan o nim sądzi?
Znaczna część rentowności firm zależy od wtórnego rynku motoryzacyjnego. Obecnie we Francji mówimy o rynku wartym 30 miliardów euro pomimo regularnego kurczenia się jego wielkości (co wiąże się z coraz lepszą jakością produktów). Sektor aftermarket pozostaje ważny dla producentów wyposażenia motoryzacyjnego – nie tylko we Francji, ale także w całej Europie. Z punktu widzenia rynków dojrzałych aktorzy motoryzacyjnego sektora aftermarket muszą zastanowić się nad swoim modelem ekonomicznym. Zachowanie równowagi między sieciami producentów i sieciami niezależnymi jest dużym wyzwaniem dla dostawców. Pojawienie się nowych firm i nowych rozwiązań związanych z rozwojem technologii informatycznych i Internetu zmienia dotychczasowe status quo. Różne zachowania kierowców w obliczu mobilności wymuszają nowy podział rynku i powstawanie ofert dostosowanych do aktualnej sytuacji. Istnienie takich targów jak Equip Auto jest dowodem na dynamizm rynku i potwierdza potrzebę spotykania się profesjonalistów z branży w celu omówienia aktualnej sytuacji i zaprezentowania nowych rozwiązań technologicznych.

- Jakie akcje zaplanowano, aby promować w Polsce targi Equip Auto (wydarzenia, współpracę z organizacjami branżowymi i instytucjami, reklamy w Internecie lub w prasie)? Do których akcji przykładają Państwo największą wagę?
Polska jest ważnym rynkiem dla targów Equip Auto, gdyż znajduje się na 11. miejscu pod względem liczby wystawców i odwiedzających wśród reprezentacji międzynarodowych. Rynek francuski, pomimo kryzysu, nadal pozostaje kluczowy dla polskich dostawców. Bogata oferta międzynarodowa prezentowana na targach Equip Auto sprawia, że jest to nieodzowne wydarzenie dla polskich handlowców. Organizatorzy targów Equip Auto są w stałym kontakcie z aktorami rynku aftermarket w Polsce, z dostawcami, dystrybutorami, przedstawicielami organizacji branżowych i prasą specjalistyczną. Kontakt ten jest możliwy dzięki przedstawicielstwu targów Equip Auto w Polsce, które ma swoje biuro w Warszawie i odpowiada za kampanie w prasie specjalistycznej oraz akcje skierowane bezpośrednio do wystawców i odwiedzających.

- Jakie działania zostaną podjęte, aby zachęcić do odwiedzenia targów przedstawicieli nowych rynków?
Edycji 2013 przyświeca hasło: więcej kontaktów biznesowych, więcej usług i więcej wydarzeń towarzyszących. Są to trzy główne cele strategii komunikacyjnej targów. Kontakty biznesowe opierają się na wymiarze międzynarodowym, zwiększonej obecności wśród odwiedzających dystrybutorów z różnych stron świata, silnym udziale wystawców spoza Francji, a także obecności na targach niezależnych i związanych z producentami sieci aftermarket. Obecność ta będzie miała podwójny wymiar: z jednej strony będziemy gościć największe firmy wtórnego sektora motoryzacyjnego jako wystawców, z drugiej – jako odwiedzających. Bogata oferta usług jest jednym z największych wyzwań targów. Organizatorzy salonu Equip Auto uruchamiają liczne inicjatywy, aby poszerzyć wachlarz usług dla wystawców i odwiedzających w trakcie trwania targów, a także przed i po ich zakończeniu. Zainicjowaliśmy nową usługę Equip Auto OFF, która ma na celu ułatwić wystawcom i odwiedzającym przyjazd na targi oraz skorzystanie z licznych atrakcji Paryża. Przygotowaliśmy konkretne rozwiązania pozwalające jak najlepiej wykorzystać pobyt w stolicy Francji.
Liczne wydarzenia towarzyszące pozwolą odpowiedzieć na potrzeby klientów w miłej i przyjaznej atmosferze. Program edycji 2013 został wzbogacony o nowe forum poświęcone sieciom producentów wtórnego rynku motoryzacyjnego. 17 października oczekujemy przybycia ponad 400 koncesjonariuszy i agentów. We współpracy z organizacjami branżowymi przygotowujemy Europejskie Forum Sieci Aftermarket i Międzynarodowe Forum (16 października), podczas którego pawilony zagraniczne będą mogły zaprezentować swoją specyfikę. 18 i 19 października także przewidujemy bogaty program animacji, w szczególności w godzinach wieczornych.

- Czy planują Państwo innowacyjne działania, aby przyciągnąć na targi odwiedzających? Jeśli tak, czy mógłby Pan zdradzić nam ich szczegóły?
Wiele nowych inicjatyw zostało podjętych, aby zachęcić profesjonalistów do odwiedzenia targów i odpowiedzieć na ich konkretne oczekiwania.
Przykładamy dużą wagę do oferty wystawców i usług, które ułatwią odwiedzającym wizytę na targach. „Ścieżki eksperckie” umożliwią gościom zaplanowanie trasy zwiedzania według ich potrzeb i opracowanych przez nas tematów. Za pośrednictwem Internetu oraz dzięki informacjom znajdującym się przy wejściu na targi będzie można zapoznać się z sześcioma tematykami proponowanymi przez organizatorów. Spotkania biznesowe, szczególnie interesujące dla odwiedzających spoza Francji, umożliwiają kontakt z jak największą liczbą dostawców. Otwarte dla wystawców i handlowców spotkania będą odbywały się od środy do piątku (16-18 października) w hali 2. „Przestrzenie demonstracyjne” poświęcone kluczowym technologiom odpowiadają na potrzeby profesjonalistów z sektora napraw. Zlokalizowane w hali 5 przestrzenie uzupełniają program konferencji dotyczących aktualnych tematów z dziedziny serwisowania i napraw. Podnoszenie wartości produktów, usług i innowacji jest jednym z atutów targów Equip Auto. W środę, 18 października, o godzinie 18:00 międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy prasy specjalistycznej wręczy nagrodę International Grands Prix for Automotive Innovation 2013. Udział w tym konkursie jest bezpłatny i dostępny dla wszystkich wystawców. Ceremonia wręczenia nagród jest otwarta dla gości targów. W „Przestrzeni tendencji” odwiedzający będą mogli zapoznać się z produktami wyselekcjonowanymi przez międzynarodowe jury. 18 października prasa specjalistyczna wręczy Nagrody Specjalne 2013, które uhonorują najlepsze innowacje prezentowane na targach. Po raz pierwszy targi Equip Auto we współpracy z organizacjami branżowymi ogłosiły konkurs dla blacharzy. Nagroda Prix de la Carrosserie Peinture zostanie wręczona 18 października w Wiosce Blacharstwa i Lakiernictwa organizowanej przez Francuską Federację Blacharstwa (FFC).
Informacje na temat wszystkich wydarzeń i szczegółowy program targów będą zamieszczone na stronach internetowych Equip Auto, dostępnych także dla użytkowników smartfonów.

- Czy podczas trwania targów organizatorzy planują animacje i usługi dedykowane odwiedzającym? Czy proponują Państwo jakieś nowości?
Przyjrzeliśmy się uważnie strefom relaksu przeznaczonym dla odwiedzających, aby uczynić je bardziej komfortowymi i zaproponować nowe usługi. Takie strefy będą znajdowały się w każdej hali targów. Odwiedzający znajdą tam międzynarodową prasę, będą mogli napić się kawy i skorzystać z bezprzewodowego dostępu do Internetu. Przestrzenie demonstracyjne i przestrzeń tendencji zostały zaprojektowane tak, aby panowała w nich przyjazna atmosfera.

- Jakie jest podejście organizatorów targów do narzędzi komunikacji, takich jak: Internet, portale społecznościowe (Linkedin, Facebook i Twitter) i aplikacje cyfrowe (App i Android)?
Targi Equip Auto bardzo wcześnie przeszły rewolucję cyfrową i oczywiście są obecne na najważniejszych portalach społecznościowych. Wszystkie te narzędzia cyfrowe są kanałami, poprzez które targi komunikują się z profesjonalistami z branży. Naszą następną inicjatywą będzie uruchomienie aplikacji na smartfony.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony