Części i regeneracja

ponad rok temu  14.04.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Początki wiosny – co sprawdzić w aucie po zimie?

Regenerowana sprężarka klimatyzacji

Zima to ciężki okres dla każdego pojazdu ze względu na warunki eksploatacji. Lód, śnieg, wszędobylska wilgoć, niskie temperatury i agresywne środowisko posypywanych chemikaliami dróg nie sprzyjają żadnemu z elementów pojazdu.

Z nadejściem wiosny i wyższych temperatur koniecznie należy zweryfikować stan pojazdu, a wszelkie uszkodzenia usunąć. Regularne dbanie o auto pozwoli zabezpieczyć się przed poważniejszymi usterkami.
Zimowe przedzieranie się przez śnieg czy podróże po uszkodzonych przez aurę drogach nie służą elementom układu kierowniczego i zawieszenia. Na usterki narażone są zwłaszcza przekładnie kierownicze, a to poważna sprawa. Uszkodzona przekładnia ma bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Wykonywanie jakichkolwiek manewrów pojazdem, w którym podstawowy mechanizm odpowiedzialny za sterowanie autem zacina się, blokuje albo ma ogromny luz, jest niebezpieczne dla nas i innych użytkowników drogi. W skrajnym przypadku może dojść np. do wybicia przegubów kulowych, mocujących do przekładni drążki kierownicze – a to może doprowadzić do odpięcia albo złożenia się koła i katastrofy.
Jak rozpoznać awarię przekładni kierowniczej? Objawów jest naprawdę wiele: wyciek lub ubytek płynu, pocenie się lub nawet wyciek z przekładni, stuki, które mogą być słyszalne zarówno przy kierownicy, jak i przy przekładni, luz lub duży opór pojawiający się podczas kręcenia kierownicą, zanikające wspomaganie układu odczuwalne na kole kierownicy.
Przekładnię kierowniczą można naprawić, ważne jest, by zrobić to fachowo, powierzając taki podzespół w zaufane ręce. Profesjonalna naprawa tak newralgicznej części pojazdu wymaga odpowiedniej wiedzy i technologii. Nowoczesne urządzenia diagnostyczne symulują warunki pracy przekładni w pojeździe, potwierdzając poprawność wykonanej naprawy. Wypracowane procedury gwarantują wysoką jakość i bezpieczeństwo użytkowania. Z tego powodu warto wykonać naprawę układu wspomagania w firmie, która spełnia te warunki, w firmie takiej jak Turbo-Tec.
Turbo-Tec zajmuje się regeneracją hydraulicznych i elektrycznych układów wspomagania. Układy kierownicze naprawiane są z wykorzystaniem części najwyższej jakości, gwarantujących bezawaryjną pracę w długim okresie.
Przekładnie kierownicze regenerowane w Turbo-Tec różnią się od produktów innych firm tym, że po wykonanej naprawie jest ona uzbrajana w fabrycznie nowe drążki kierownicze i osłony, co gwarantuje szybki montaż, ułatwia poprawne ustawienie geometrii, a właścicielowi pojazdu daje pewność, że naprawa i wymiana przekładni kierowniczej została wykonana wg technologii producenta. Przechodzi także testy pod obciążeniem.


Zeskanuj kod, aby obejrzeć proces regeneracji. Produkt finalny objęty jest 24-miesięczną gwarancją bez ograniczeń kilometrów i motogodzin.

Wiosna to także czas, gdy wielu kierowców przypomina sobie o klimatyzacji. Rzadsze jej używanie w zimie jest dość powszechnym błędem, którego konsekwencje ponosimy najczęściej z początkiem wiosny. Sugerowanie się pozorną oszczędnością i wyłączenie klimatyzacji na okres zimowy może mieć opłakane skutki dla tego układu. Uruchomiony po długiej przerwie czynnik chłodzący rozdzielony od oleju może doprowadzić do uszkodzenia sprężarki, a bez niej układ nie może pracować. Z kolei regularne uruchamianie klimatyzacji – przez cały rok, więc także zimą – zapewnia naturalne smarowanie elementów sprężarki i może uchronić nas przed dużym wydatkiem na wiosnę.
Jakie są objawy awarii? Najczęściej będą to słabe chłodzenie lub jego brak, hałas podczas pracy lub nieprzyjemne zapachy. Przyczyn może być wiele – praca w zbyt wysokich ciśnieniach i temperaturach wynikających z niesprawności skraplacza lub jego wentylatora, praca z niewłaściwą ilością oleju lub zastosowanie oleju o źle dobranych parametrach, praca bez czynnika, awaria osuszacza.
A co w przypadku awarii? Analogicznie – naprawa jest możliwa, ale koniecznie na wysokim poziomie. Turbo-Tec do naprawy kompresorów używa wyłącznie oryginalnych części zamiennych, co gwarantuje bezawaryjne działanie i parametry pracy identyczne z fabrycznie nowym urządzeniem. Na fabrycznie nowe elementy wymieniane są zawsze: łożyska kół pasowych, łożyska wałków napędowych, pierścienie tłoków, wtyczki elektryczne, uszczelki i pierścienie uszczelniające. Pozostałe elementy po oczyszczeniu przechodzą restrykcyjną kontrolę, po której te sprawne są zabezpieczane antykorozyjnie, a uszkodzone wymieniane na nowe.
Aby zagwarantować najwyższą jakość produktu, stosowany jest dwuetapowy system kontroli jakości zregenerowanych kompresorów. W pierwszym za pomocą detektora helu sprawdzana jest szczelność kompresora. Drugi polega na sprawdzeniu jego wydajności – podczas testu kontrolowane są ciśnienie tłoczenia oraz poprawność działania zaworów sterujących i sprzęgieł elektromagnetycznych. Ostatni etap naprawy obejmuje uzupełnienie kompresora odpowiednią ilością i rodzajem oleju przewidzianego przez producenta sprężarki klimatyzacji.


Zeskanuj kod, aby obejrzeć proces regeneracji. Produkt finalny objęty jest 24-miesięczną gwarancją bez ograniczeń kilometrów i motogodzin.

Alternatywą dla regeneracji może być zakup zamiennika. Warto jednak brać pod uwagę, że zamiennik to część zbliżona do oryginału, ale nie identyczna. Remanufacturing, czyli regeneracja fabryczna – a taką oferuje Turbo-Tec – to podzespoły zregenerowane zgodnie ze standardami producenta i na dedykowanych do tego urządzeniach i częściach.
Oferta regeneracji fabrycznej w Turbo-Tec, która poza sprężarkami klimatyzacji, przekładniami i układami wspomagania składa się jeszcze z turbosprężarek, układów wtryskowych silników wysokoprężnych oraz czyszczenia filtrów DPF/FAP/SCR, wyróżnia się między innymi:

  • dostępnością do nowych referencji i podzespołów z nowych pojazdów, gdzie nie istnieją jeszcze zamienniki,
  • 24-miesięczną gwarancją, dzięki zastosowaniu oryginalnych części zamiennych i procedur produkcyjnych producenta,
  • wsparciem technicznym, również po okresie gwarancji.

W Turbo-Tec wychodzimy z założenia, że dostajemy w nasze ręce tylko część Twojej pracy. Dlatego w każdym przypadku, jaki do nas trafi, staramy się wskazać na przyczyny usterki tak, by poza regeneracją konkretnego podzespołu wyeliminować przyczynę w pojeździe i mieć pewność, że naprawa zostanie zakończona sukcesem.
Uzupełnieniem oferty jest wsparcie techniczno-handlowe w terenie. Lokalni doradcy techniczni są do dyspozycji wszystkich zainteresowanych współpracą punktów serwisowych. W zależności od województwa zapraszamy do kontaktu:

  • Marcin Gubała, tel. 785 008 843 – łódzkie, świętokrzyskie, mazowieckie, 
  • Tomasz Derewenda, tel. 785 008 839 – mazowieckie, podlaskie, warmińsko-mazurskie,
  • Igor Krej, tel. 785 008 837 – pomorskie, kujawsko-pomorskie,
  • Darek Wąsacz, tel. 785 008 836 – wielkopolskie, zachodnio-pomorskie,
  • Konrad Wilk, tel. 533 330 194 – dolnośląskie, lubuskie, opolskie,
  • Tomasz Durczok, tel. 693 786 473 – lubelskie, podkarpackie,
  • Mariusz Michno, tel. 785 008 842 – małopolskie,
  • Konrad Abstorski, tel. 785 008 833 – śląskie.
B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Regenerowane przekładnie kierownicze – hydrauliczna oraz elektryczna
Porysowana powierzchnia cylindrów kompresora klimatyzacji
Uszkodzone mechanicznie, porysowane przez zanieczyszczenia w układzie tłoki kompresora
Uszkodzone mechanicznie, porysowane przez zanieczyszczenia w układzie tłoki kompresora
Zatarcia wewnętrznych elementów kompresora spowodowane niedostatecznym smarowaniem
Zatarcia wewnętrznych elementów kompresora spowodowane niedostatecznym smarowaniem
Skorodowana listwa przekładni hydraulicznej – przyczyna: nieszczelne lub dziurawe manszety
Skorodowana listwa przekładni hydraulicznej
Uszkodzony/wytarty zębnik listwy – zużycie eksploatacyjne
Uszkodzony/wytarty zębnik listwy – zużycie eksploatacyjne
Uszkodzony uszczelniacz hydrauliczny dystrybutora – objaw: wyciek płynu hydraulicznego w miejscu połączenia z kolumną kierowniczą
Skorodowany dystrybutor przekładni hydraulicznej

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony