Części i regeneracja

ponad rok temu  16.12.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Piaskiem po oczach

Piaskarka z obiegiem zamkniętym

Współczesne samochody wytwarzane są z wielką precyzją. Niestety, wszystkie ich części pracują na granicy wytrzymałości. Dotyczy to również zewnętrznych składowych karoserii.

Księgowi, którzy siedzą obok projektantów, mają niebagatelny wpływ np. na grubość blachy czy liczbę warstw lakieru. Auto zaprojektowane jest na określony czas, najczęściej 10 lat, potem „radź sobie sam”. Często nawet w kilkuletnich samochodach widać drobne ogniska korozji, szczególnie w miejscach łączeń i zagięć blach, jak nadkola, rynienki przy bagażniku, drzwiach itp. Proces naprawy takich „zaprawek” nie jest skomplikowany, ale czasochłonny. Zależy nam na tym, aby usunąć ognisko korozji, ale nie szlifować całego elementu. Z pomocą przychodzi piaskarka punktowa z zamkniętym obiegiem.
Ścierniwo umieszczone w pojemniku zostaje zassane przez przepływające powietrze i razem z nim uderza w obrabianą powierzchnię. Jeżeli gumowa końcówka dobrze przylega do obrabianego elementu, to ścierniwo krąży w obiegu zamkniętym, przez co oszczędzamy pieniądze i wpływamy korzystnie na nasze bezpieczeństwo. Podczas pracy należy bezwzględnie pamiętać o zasadach BHP, czyli okularach i rękawicach ochronnych. Ktoś może powiedzieć „tańszy będzie papier ścierny”. Owszem, ale to nie to samo. Otóż papier ścierny pracuje w tej samej płaszczyźnie co materiał, a podczas piaskowania uderzamy ziarnem prostopadle w materiał, co powoduje osiągnięcie lepszego efektu i przyspiesza pracę. Precyzja i pewność usunięcia nawet najdrobniejszych ognisk korozji są możliwe tylko podczas piaskowania. 

Końcówki do piaskarki

Co możemy usuwać? Rdzę, lakier, farby, szkło, zarówno na powierzchniach gładkich, jak i porowatych. To idealne rozwiązanie do małych obszarów oraz narożników i krawędzi. Ponadto możemy oczyścić z brudu, nagaru czy korozji elementy układu silnika, obudowy itp.
Czego potrzebujemy? Aby urządzenie działało poprawnie, musimy mieć do dyspozycji sprężarkę o minimalnym przepływie powietrza 330 l/min oraz ciśnieniu roboczym 6,3 bara. Nie potrzebujemy za to kabiny, gdyż piaskarka działa w obiegu zamkniętym.
Tego typu sprzęt jest na tyle tani, że znajduje liczne grono odbiorców i staje się podstawowym wyposażeniem każdego warsztatu.

Expert z pasją

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony