Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  10.02.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Nowa odsłona Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych

W forum udział wzięło ok. 200 przedstawicieli branży napraw blacharsko-lakierniczych

To było wyjątkowe spotkanie sektora napraw blacharsko-lakierniczych. Na sali plenarnej przez dwa dni żywo dyskutowali właściciele i osoby zarządzające serwisami – i to właśnie problemy ich na co dzień dotyczące zdominowały konferencję. Mowa o XIV edycji Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, organizowanego przez Polską Izbę Motoryzacji.

– Mimo upływu lat spotykamy się nadal i sam już nie wiem, czy to dobrze, czy źle, bo skoro się spotykamy, to jest o czym rozmawiać, a i swego rodzaju integracja sektora blacharsko-lakierniczego postępuje. I to cieszy – powiedział podczas otwarcia konferencji Roman Kantorski, prezes Polskiej Izby Motoryzacji. – Zdawać by się mogło, że skoro się spotykamy, to problemów branży nie ubywa. To z kolei może smucić, ale nie do końca, bo nareszcie coś się zaczęło dziać i pewien optymizm wśród nas się pojawił. Mam na myśli wzrost skuteczności w uzyskiwaniu należnych nam, serwisom i finalnie właścicielom naprawianych pojazdów, kwot z tytułu napraw powypadkowych, w tym za same naprawy, za roboczogodzinę, samochody zastępcze.
Zaraz po referacie otwarcia mikrofon przejął Tomasz Szydlak, ekspert Polskiej Izby Motoryzacji, który w tym roku wcielił się w rolę prowadzącego. Sama obecność prowadzącego i ekspertów, m.in. Mariusza Szymańskiego, Macieja Brzezińskiego, Marcina Golisa, Łukasza Orzychowskiego, Łukasza Szaramy czy Marcina Nowaka, wymusiła na organizatorze korektę programu. To właśnie obecność tych znanych w branży ekspertów doprowadziła do niezliczonych pytań, rad i w efekcie szukania na miejscu rozwiązań, które można zastosować natychmiast w serwisie, a dokładniej – w relacjach między serwisami a towarzystwami ubezpieczeniowymi, głównie w obszarze uzyskiwania należnych kwot z tytułu napraw powypadkowych.
Forum to coroczna platforma, miejsce, gdzie spotykają się podmioty związane z likwidacją szkód komunikacyjnych. Początkowe założenie, jak sama nazwa wskazuje, to dyskusja na linii: firmy ubezpieczeniowe a sektor napraw blacharsko-lakierniczych. Z czasem jednak firm ubezpieczeniowych było coraz mniej i mniej. Dyskusji kontynuować nie chciały. Sektor B&L postanowił po raz kolejny zintegrować się i skupić na skutecznych rozwiązaniach swoich problemów, które najczęściej dotyczą: wypłacanych zaniżonych kwot za naprawy powypadkowe samochodów, stawki roboczogodziny, samochodów zastępczych itd. I właśnie te zagadnienia ujęte zostały w programie ubiegłorocznego forum. Ponadto na sali pojawili się też: st. post. Marcin Nowak z wydziału do walki z przestępczością przeciwko mieniu Komendy Miejskiej Policji w Kielcach, biegły sądowy z zakresu cyberprzestępczości; Maciej Dybaś, senior manager, Tax Advisory Services, Crido Business & Innovation Consulting; Kamil Radziejewski, dyrektor serwisu, AutoLakierColor; Aleksander Daszewski, radca prawny w Biurze Rzecznika Ubezpieczonych; Magdalena Rok-Konopa, adwokat, Polska Izba Doradców i Pośredników Odszkodowawczych; Łukasz Pawlak, dyrektor serwisu Truck Gigant; dr Łucja Kobroń-Gąsiorowska, adwokat, ekspert PIM, NCKG adwokaci, oraz Justyna Radek, aplikant radcowski.
Podczas konferencji dochodziło również do dyskusji uczestników spotkania, którzy podpowiadali i opowiadali o sposobach rozwiązywania konfliktów z ubezpieczycielami czy o nowatorskich pomysłach związanych z prowadzeniem serwisu blacharsko-lakierniczego.
Po raz pierwszy w historii Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych problemami sektora blacharsko-lakierniczego zainteresował się Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców, który uczestniczył w wydarzeniu i z uwagą przesłuchiwał się referatom, komentarzom, a przede wszystkim żywiołowym dyskusjom, które dominowały podczas forum i z racji których, co trzeba przyznać, założenia programowe tego spotkania mocno się pozmieniały. Widać było, że przedstawiciele stricte sektora napraw B&L tego właśnie potrzebują i po to m.in. na forum przyjechali. Natomiast rolą rzecznika są działania na rzecz wprowadzenia w życie zapisów Konstytucji Biznesu. Występuje do właściwych organów władzy publicznej o interpretacje przepisów, wyjaśnienia prawne. Co istotne – informuje właściwe organy nadzoru lub kontroli o nieprawidłowościach w funkcjonowaniu organów administracji publicznej, wnosi skargę nadzwyczajną do Sądu Najwyższego, informuje właściwe organy o dostrzeżonych barierach i utrudnieniach w zakresie wykonywania działalności gospodarczej na terytorium Polski. Bierze również udział w pracach nad projektami ustaw, które wpływają bezpośrednio na sektor MŚP. Zwraca się o wszczęcie postępowania administracyjnego, wnosi skargi i skargi kasacyjne do sądu administracyjnego, a także uczestniczy w postępowaniach – na prawach przysługujących prokuratorowi. Polska Izba Motoryzacji z pewnością podtrzyma dialog z rzecznikiem, a o efektach współpracy będziemy informowali na bieżąco.
Jednym z istotnych elementów forum był wieczorny bankiet integracyjny, podczas którego rozstrzygnięto plebiscyt „Złota Lakiernia”. Na ten werdykt rynek blacharsko-lakierniczy czekał okrągły rok. Nagrodę zdobyły Auto Special (w kategorii serwisów autoryzowanych) i Grupa Janisz (serwisy niezależne). Zwycięzcom gratulujemy!

Kolejne Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych odbędzie się pod koniec roku.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Tomasz Szydlak, ekspert Polskiej Izby Motoryzacji
Podczas forum rozstrzygnięto plebiscyt „Złota Lakiernia”
Podczas forum rozstrzygnięto plebiscyt „Złota Lakiernia”

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony