Wydarzenia

ponad rok temu  15.01.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Narzędzia w warsztacie, czyli jak przekonać mechaników? – otwarcie Centrum Technicznego Rooks

Pomijając aspekty techniczne, Centrum Rooks jest bardzo estetycznie zaprojektowane, imponuje dużą ilością przestrzeni i luźnych nawiązań do motoryzacji

Jaki powinien być nowoczesny warsztat? Szybki? Dokładny? Wszechstronny? Żadnego z tych warunków nie da się spełnić bez odpowiednich narzędzi. Czy większe zakupy rozwiązują wszystkie problemy? Niestety nie. Niezbędne są odpowiednie szkolenia, które pokażą, że za pomocą właściwie dobranych instrumentów tę samą czynność można wykonać o wiele sprawniej i prościej. To właśnie dlatego już parę miesięcy temu marka Rooks wpadła na pomysł stworzenia centrum technicznego, w którym mieliśmy okazję być w dniu jego inauguracji.

Marka Rooks to bez wątpienia synonim narzędzi warsztatowych klasy premium. Cena narzędzi znajduje uzasadnienie w ich jakości. Poszczególne przyrządy są wykonane z najlepszych stali stopowych, a przez przedstawicieli firmy nazywane są „inwestycją, która procentuje przez długi czas”. Producent udziela dwuletniej gwarancji. Rooks obecny jest na rynku od 1 kwietnia 2011 roku, więc stosunkowo niedługo, ale niech miarą sukcesu będzie inna liczba: firma startowała, mając 23 produkty, dziś jest ich ponad 1000. Podczas inauguracji centrum przedstawiciele marki Szymon Zawada i Michał Sadowski wspomnieli również o rozwoju oferty w kolejnych latach. Plany zakładają rozszerzenie oferty o kolejne 500 produktów w roku 2020.

Szkolenia, szkolenia, szkolenia
Narzędzia to jednak nie wszystko. Po pierwsze, mechanikom trudno wytłumaczyć, opierając się wyłącznie na teorii, że kupując dane rozwiązanie, będą w stanie o wiele szybciej i bezpieczniej wykonać pewną czynność. Powód jest prozaiczny: wieloletnie przyzwyczajenia i przekonanie, że taki sposób dotarcia do celu jest jedynym słusznym. Po drugie, szkolenia i możliwość wypróbowania narzędzi jeszcze przed ich zakupem ułatwiają podjęcie ostatecznej decyzji.
Stąd też wziął się pomysł uruchomienia Centrum Technicznego Rooks. Zlokalizowane jest w miejscowości Domasław na ul. Wrocławskiej 1. Pomijając aspekty techniczne, całość (zwłaszcza w środku) prezentuje się bardzo elegancko. Na myśl przychodzą skojarzenia z amerykańskimi serialami motoryzacyjnymi. Wystrój wnętrza oparty został o ekspozycję marek Rooks Garage, w ofercie których znajdują się kompleksowe wyposażenie warsztatów i stacji obsługi samochodów. Nie zabrakło sali konferencyjnej, garażu, w którym możemy przetestować rozwiązania „większe”, oraz zaplecza gastronomicznego.
Ideą projektu jest dostarczanie klientom wiedzy niezbędnej do pracy rozwiniętymi technologicznie systemami narzędzi do napraw współczesnych samochodów. Wiedza, technologia i doświadczenie to wspólny mianownik, do którego dąży Rooks, osiągając przewagę konkurencyjną.

Podczas spotkania zostały zaprezentowane trzy technologie napraw, które bazują na narzędziach grupy Rooks Garage:

  • wymiana amortyzatorów, łożysk i tulei metalowo-gumowych w oparciu o bezpieczne ściągacze pneumatyczne i hydrauliczne,
  • wymiana urwanych świec żarowych i zapieczonych wtryskiwaczy w oparciu o technologie hydrauliczne i wibracyjne,
  • testy elektronarzędzi akumulatorowych Rooks, z bezszczotkowym silnikiem i systemem współdzielonej baterii 18 V Aq-One System.

Do każdej z technologii zostały zorganizowane mikroszkolenia dla mechaników. Ci ostatni zostali zaproszeni przez firmę Auto Partner SA – wyłącznego dystrybutora marki Rooks. Jednak Centrum Techniczne Rooks jest otwartym miejscem. Organizatorzy wyraźnie zaznaczyli, że jest ono otwarte dla każdego, kto ma ochotę zapoznać się z ofertą i przetestować narzędzia w realnych warunkach.
Każdy uczestnik mikroszkoleń brał udział w losowaniu cennych nagród (zestaw narzędziowy Rooks), które odbyło się w piątek podczas kulminacji wydarzeń.

W losowaniu obserwowanym przez obiektywy fotoreporterów z prasy branżowej wyłoniono zwycięzców. Zostali nimi:

  • Kamil Waniszewski z firmy Diesel Serwis,
  • Sławomir Krawczyk z firmy Diagnostyka i Mechanika Hary,
  • Krystian Zakrzewski z firmy TIM SA,
  • Agnieszka Myga z czasopisma „Auto Expert”.

Plany na przyszłość
O planowanym rozszerzaniu marki już pisaliśmy. Plany rozwoju są ambitne, ale „znajomość rynku motoryzacyjnego, doskonała sieć sprzedaży Auto Partner SA i silna pozycja na rynku pozwalają na ich stawianie i osiąganie”. Dzięki szyldowi Rooks Garage (który skupia marki: Rooks, Govoni, Selta, Laser) uzyskano jedną z najszerszych na rynku ofert narzędzi mechanicznych. W efekcie tego, jeżeli klient zapyta: „czy mają Państwo narzędzie do…”, odpowiedź jest jedna: „oczywiście, że tak”.
W 2020 roku planowane jest również wprowadzenie nowych, innowacyjnych produktów. Będą to między innymi kompresory, boostery z bezprzewodowym ładowaniem urządzeń mobilnych, szeroki program noży roboczych z ciekawymi, opatentowanymi rozwiązaniami oraz nowe narzędzia akumulatorowe ze współdzieloną baterią 18 V Aq-One System.
Ambitnym planem marki Rooks jest poszerzenie oferty o 500 produktów w kolejnym roku. Oprócz tego rozwój działalności Centrum Technicznego i dalsze poprawianie wyników finansowych. W perspektywie najbliższych lat Rooks ma ambicję osiągnąć czołową pozycję na rynku specjalistycznych narzędzi motoryzacyjnych w Polsce oraz znaczącą pozycję w narzędziach ogólnotechnicznych. Z naszej strony nie pozostaje nic innego, jak tylko podziękować za zaproszenie i kibicować, by wszystkie plany udało się zrealizować. Centrum Techniczne Rooks z pewnością się do tego przyczyni.

Bartłomiej Ryś

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Rooks to polska marka założona z pasji i potrzeby rozwoju wiedzy
Od samego początku trzon oferty firmy stanowią rozwiązania dla motoryzacji

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony