Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  20.08.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Naprawa bez lakierowania?

Zestaw startowy, który otrzymuje każdy warsztat zainteresowany technologią SSR

Sprayless Scratch Repair (SSR) to nowość na polskim rynku blacharsko-lakierniczym, którą można z powodzeniem wykorzystać w studiu detailingowym. Grono pozytywnie zaskoczonych techników jest coraz większe. Czym jest „system naprawy lakieru bez malowania”?

System SSR został wymyślony i opatentowany kilkanaście lat temu w USA, gdzie dzięki efektom, jakie daje przy drobnych naprawach lakierniczych, zyskał bardzo dużą popularność. Na rynek polski technologię tę wprowadziła firma SSR Polska, która jest jedynym oficjalnym jej dystrybutorem w naszym kraju.
– W wolnym tłumaczeniu SSR to „system naprawy lakieru bez malowania” – tłumaczą przedstawiciele firmy. – Technologia usuwania rys, zadrapań i odprysków z karoserii samochodów polega na wykorzystaniu specjalnych lakierów wypełniających uszkodzenia, odtłuszczaczy, aktywatorów i futrzanych nakładek na maszyny polerskie.
Jak twierdzą, technologia ta oferuje korzyści zarówno właścicielom samochodów, jak i firmom świadczącym usługę. Nie wymaga bowiem ani specjalistycznych maszyn, ani specjalnych warunków czy dużych nakładów finansowych. System można stosować w studiach detailingowych, warsztatach blacharsko-lakierniczych, myjniach samochodowych czy mobilnych warsztatach SSR. To szansa na rozszerzenie zakresu usług bez większych nakładów finansowych, dzięki czemu firmy podniosą swoją konkurencyjność i zwiększą dochodowość.
– Bardzo niski koszt usunięcia uszkodzenia, niezwykle krótki czas naprawy, kilkugodzinne szkolenie technika, brak dodatkowych kwalifikacji i bardzo wysoka rentowność to plusy po stronie wykonawcy usługi – wyliczają przedstawiciele SSR Polska. – Dla właściciela uszkodzonego samochodu największą korzyścią jest brak dodatkowej powłoki lakierniczej czy szpachli na uszkodzonym elemencie. Koszt usługi jest nieporównywalnie niższy niż przy tradycyjnym malowaniu. Usunięcie rysy trwa zaledwie kilkanaście minut, a nie kilka dni przeznaczonych na szpachlowanie, malowanie i schnięcie. 
System SSR stosowany jest do likwidacji małych i średnich otarć, rys czy odprysków. Do usunięcia takich uszkodzeń potrzebne są: podstawowy zestaw SSR z odpowiednią paletą kolorów, maszyna polerska oraz nakładki do niej. 15 minut to średni czas usunięcia rysy.
Co składa się na zestaw startowy? 12 bazowych, specjalistycznych farb SSR, 18 dodatkowych kolorów, środek do odtłuszczania, pędzelki, specjalne futra do polerowania oraz aktywator – tyle (plus kilkugodzinne szkolenie) wystarczy, aby móc zacząć świadczyć usługę.
– Zainteresowanie technologią SSR jest duże – podkreśla dystrybutor technologii na rynek polski. – Na świecie było wiele prób opracowania takiego systemu. Z reguły grubsza warstwa lakieru na jednym elemencie samochodu świadczy o większym jego uszkodzeniu czy nawet o wypadku pojazdu. Wiadomo, to obniża wartość auta. W USA i Europie Zachodniej właściciele samochodów bardzo szybko przekonali się do systemu SSR. Podobnie będzie w Polsce. Przede wszystkim dlatego, że u nas o wiele większą wagę przywiązuje się do bezwypadkowej historii samochodu. To pokłosie wielkiego importu zdewastowanych pojazdów do Polski. Jest więc pewne, że system przyjmie się w naszych warunkach.

Więcej na: www.ssrpolska.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Efekt przed zastosowaniem technologii SSR i po jej zastosowaniu. Lakierowanie nie jest wymagane
Efekt przed zastosowaniem technologii SSR i po jej zastosowaniu. Lakierowanie nie jest wymagane
SSR krok po kroku, 1: oczyszczenie powierzchni
SSR krok po kroku, 2: nałożenie koloru SSR
SSR krok po kroku, 3: poprzez polerowanie uruchamiamy aktywator
SSR krok po kroku, 4: wycieramy obszar za pomocą mikrofibry. To wszystko!

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony