Paliwa i oleje

ponad rok temu  12.06.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Na bazie gazu  ziemnego

Firma Shell zaprezentowała ulepszoną i rozszerzoną gamę olejów silnikowych Shell Helix. Nowością jest wyprodukowany na bazie gazu ziemnego Shell Helix Ultra. Etykiety na opakowania produktów to z kolei element ułatwiający klientom wybór odpowiedniego oleju.

Obecnie linia olejów do wielopaliwowych silników samochodów osobowych Shell Helix sięga od olejów mineralnych HX5, przez oleje HX6 i HX7 wyprodukowane z zastosowaniem technologii syntetycznej, po w pełni syntetyczny olej HX8 Synthetic oraz najlepszy w gamie – Shell Helix Ultra. Nowa gama produktów została zaprojektowana z myślą o spełnieniu wymogów większości producentów silników, jak również wymagań najnowszych specyfikacji branżowych. Udoskonalona linia przewyższa w większości przypadków wymogi techniczne, które spełniał poprzedni asortyment produktów Shell Helix, np. nowe oleje Shell Helix SN zostały zaprojektowane tak, aby spełnić wymagania najnowszych specyfikacji branżowych ILSAC GF-5 oraz API SN w zakresie zmniejszenia zużycia paliwa, poprawy ochrony systemu kontroli emisji spalin oraz stabilności olejów przeznaczonych do silników benzynowych.

Shell opracował całkowicie nowy sposób produkcji syntetycznych olejów bazowych, wytwarzanych z gazu ziemnego z zastosowaniem opatentowanej technologii Shell PurePlus. W porównaniu z tradycyjnymi olejami bazowymi grupy II i III cechują się one lepszą lepkością, niższym współczynnikiem tarcia oraz mniejszą lotnością. Zastosowane technologie zapewniają również wyższy poziom oczyszczania i ochrony, utrzymując silnik w stanie bliskim fabrycznej czystości. Przedłużenie żywotności silnika oraz zmniejszenie kosztów utrzymania samochodu możliwe jest dzięki lepszej ochronie przed zużyciem i korozją.

Wszystkie etykiety na opakowaniach olejów Shell Helix zostały przeprojektowane tak, aby umożliwić łatwiejszą i szybszą identyfikację produktów. Informacje o klasie lepkości i stabilności paliw są teraz bardziej widoczne, co umożliwia kierowcy łatwiejszy wybór oleju pod kątem wymagań silnika jego samochodu. Na etykietach pojawił się również kod QR, który umożliwia bezpośredni dostęp do informacji uzupełniających.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (8)

dodaj komentarz
  • ~ wazak 8 ponad rok temu Też mam Shell, pierwszy raz kolega mi pomógł ale teraz robię to sam. Najważniejsze to zlewać na ciepłym silniku, ale możesz też zerknąć tutoriale na necie. Chociaż powiem Ci, że sama wymiana oleju jak dajesz swój nie jest droga.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ kopylac 7 ponad rok temu Słuchajcie sprawdziłam sobie na LubeMatch jaki olej moje auto am dedykowany. Zastanawiam sie czy sobie samodzielnie wymienic. Wymieniacie sami czy jednak oddajecie auta do warsztatu?
    oceń komentarz 0 0 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ pyzak 6 ponad rok temu Ja mam teraz zalany Shell Helix SN 0W-20. Ogólnie wymieniam olej systematycznie co roku. Nie robie dużej ilości kilometrów ale chce mieć pewność, ze silnik ma dobre smarowanie.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ kaliak 5 ponad rok temu Plus dla Shell że trzymaja silnik w stanie zblizonym do fabrycznego, tylko kwestia systematycznej wymiany.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Kazik 4 ponad rok temu Ładnie sie zapowiada ta technologia :D mam nadzieje ze bedzie rozwijana i coraz lepsze beda te olej :) bo własnie Shella uzywam
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ bolak 3 ponad rok temu Adam ale właśnie ta technologia PurePlus to technologia stworzenia oleju bazowego na bazie gazu ziemnego i jest w tej technologi właśnie Shell Helix Ultra.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Adam 2 ponad rok temuocena: 50%  stary ten artykuł teraz shell produkuje w nowej ulepszonej technologii pure plus. baza olejowa stworzona na bazie gazu ziemnego fakt troche bardziej ekologiczna produkcja od innych marek
    oceń komentarz 1 1 zgłoś do moderacji
  • ~ Sartyk 1 ponad rok temu Stanowczo się zgadzam, że oleje Shell z tej technologii cechują się lepszą lepkością, niższym współczynnikiem tarcia oraz mniejszą lotnością. Pomagają oczyścić i zabezpieczyć silnik.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony