Układ hamulcowy i zawieszenie

ponad rok temu  19.08.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Montaż sworzni tylko jednorazowy

Wymiana sworznia wahacza jest bardzo popularną i stosunkowo łatwą metodą naprawy zawieszenia. Wynika to z jej prostoty i ceny końcowej. Bardzo często wprasowanie nowych tulejek i sworzni jest zdecydowanie tańsze niż zakup kompletnego wahacza.

W bliźniaczych samochodach: Renault Master, Opel Movano i Nissan Interstar zastosowano przednie zawieszenie w układzie podwójny wahacz poprzeczny. W tym przypadku należy zwrócić uwagę na bardzo istotną sprawę: zgodnie z dokumentacją producenta wymiana sworzni wahacza jest możliwa tylko jeden raz! Ze względów bezpieczeństwa wymiana wielokrotna nie może być przeprowadzona, gdyż połączenie typu „na wcisk” ulega wypracowaniu i może dojść do jego poluzowania.

Service Info Ruville o nr 1170 pokazuje, jak stwierdzić, czy dany sworzeń był już wymieniany: jeżeli na kołnierzach sworzni zamontowanych w wahaczu znajduje się nacięcie, nie jest to wskazanie pozycji montażowej, a informacja, że były już wymieniane i nie wolno wprasowywać kolejnych! W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest wymiana kompletnego wahacza. Niezastosowanie się do zaleceń producenta pojazdu może grozić wypadkiem.

Więcej praktycznych informacji dostępnych jest na portalu dla mechaników: www.repxpert.pl i na www.schaeffler-aftermarket.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ Windigo 2 ponad rok temu Czy takie rozwiązanie ma choć jedną zaletę wobec przykręcanych/nitowanych sworzni? Oto "rozwój", drodzy państwo...
    oceń komentarz 0 0 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Siwy 1 ponad rok temuocena: 40%  Czeka mnie wymiana sworzni, zamówiłem oe delphi na necie, jak tylko dojdą biore sie za robote.
    oceń komentarz 2 3 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony