Części i regeneracja

ponad rok temu  21.01.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Moduł filtra oleju

Wkład filtra oleju dla silnika nowej generacji firmy VW pojawi się w przyszłym roku również na niezależnym rynku części zamiennych

Firma Hengst, współpracująca od wielu lat z czołowymi producentami samochodów osobowych i ciężarowych, opracowała moduł filtra oleju do najnowszej generacji 2-litrowych silników wysokoprężnych montowanych w pojazdach należących do VAG, spełniających najwyższe normy emisji spalin EU6d-temp i EU6d.

Moduł znajdzie zastosowanie w nowych 4-cylindrowych silnikach wysokoprężnych grupy VAG o oznaczeniu EA288 Evo. Najważniejszym założeniem dla konstruktorów było podniesienie sprawności silnika, utrzymanie relatywnie niskiej masy i zapewnienie optymalnego przepływu oleju podczas całego okresu eksploatacji w ustalonym interwale wymian. Wszystkie te założenia musiały zostać podporządkowane utrzymaniu bardzo niskiej emisji substancji szkodliwych. Dodatkowym wyzwaniem dla konstruktorów był fakt, że w niektórych modelach marki Audi silnik ten będzie montowany wzdłużnie, w pozostałych pojazdach koncernu VAG – poprzecznie.
Moduł spełnia wszystkie wymagania dotyczące zarządzania płynami w nowoczesnych silnikach Diesla. Lekka konstrukcja łączy doskonałą filtrację i odpowiednie chłodzenie oleju w module zajmującym niewiele miejsca w komorze silnikowej. Kanały przepływu, które w porównaniu do poprzedniego modułu zostały znacznie zoptymalizowane, pozwalają na zmniejszenie ciśnienia różnicowego, a tym samym obniżenie wymagań dotyczących wydajności pompy olejowej. W rezultacie system opracowany przez firmę Hengst przyczynia się znacząco do redukcji emisji dwutlenku węgla i poprawy bilansu energetycznego silnika.
Siódma, najnowsza, generacja koncepcji wkładów filtracyjnych Energetic została opracowana na potrzeby modułu olejowego w silniku EA288 Evo. Moduł, którego głównym elementem pozostaje filtr oleju, cechuje szczególna trwałość i oszczędność materiałów – nie trzeba ich wymieniać razem z filtrem, a zatem również utylizować.
Ma on zintegrowany zawór spustowy oleju, natomiast wewnętrzna rama nośna wbudowanego filtra została tak wzmocniona, aby wytrzymywała bardzo wysokie ciśnienie. Wymienny wkład filtracyjny jest chroniony patentem, a blokada uszczelniająca wkład w obudowie została zintegrowana, aby zapobiec instalacji niewłaściwego filtra.
VAG wiąże bardzo duże nadzieje z nową rodziną silników. Mają być one montowane we wszystkich modelach grupy, zarówno w samochodach osobowych, jak i dostawczych, przecząc pogłoskom o szybkiej śmierci silników dieslowskich.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony