Części i regeneracja

ponad rok temu  03.04.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Mocniejszy w Europie

Największy polski dystrybutor części samochodowych Inter Cars SA zakończył projekt jednolitego systemu B2B e-commerce, który ma być filarem dalszej ekspansji firmy w Europie. Docelowo platforma zostanie udostępniona pracownikom ponad 100 tys. warsztatów w 16 krajach. Za realizację projektu, który był największym wdrożeniem SAP Hybris Cloud w Europie w 2017 roku, odpowiada firma technologiczno-doradcza e-point SA.

Inter Cars w krótkim czasie z firmy rodzinnej stał się istotnym graczem na arenie międzynarodowej. Spółka zajmuje obecnie drugie miejsce w Europie w dystrybucji części samochodowych (dla samochodów osobowych i ciężarowych), sprzedając 40% wszystkich produktów na rynkach międzynarodowych. 
Jako bazę nowej platformy e-commerce wykorzystano SAP Hybris Commerce Cloud ze względu na jej elastyczność, skalowalność i stabilność. W trakcie projektu SAP Hybris Commerce został dostosowany przez e-point do potrzeb biznesowych Inter Cars (internacjonalizacja, sposób pracy w warsztacie samochodowym), otoczenia technologicznego firmy (integracja z systemami wewnętrznymi i zewnętrznymi Inter Cars) i wykorzystywanych w procesie sprzedaży kanałów komunikacji (m.in. call center).
Projekt trwał w sumie 17 miesięcy i został zrealizowany w metodyce Agile. Pracę rozłożono na 12 czterotygodniowych sprintów poprzedzonych stworzeniem prototypu rozwiązania i fazą Foundation służącą pełnemu zrozumieniu celów i potrzeb Inter Cars. Po stronie e-point w projekcie wziął udział 40-osobowy zespół, który tworzyli programiści, specjaliści ds. Customer Experience (CX) i optymalizacji procesów biznesowych.
– Inter Cars postawiło sobie za cel stworzenie intuicyjnego i przyjaznego użytkownikowi katalogu produktów na rynku. Było to ogromne wyzwanie z uwagi na liczbę produktów w ich bazie (1,7 miliona!), model danych na rynku automotive i potrzebę personalizacji cen – powiedział Marek Berkan, ekspert technologiczny w e-point.
Ze względu na postawione cele eksperci CX byli integralną częścią zespołu podczas całego projektu, dostarczając koncepcje i makiety, aby w maksymalny sposób uprościć interfejs i ułatwić pracownikom warsztatów obsługę systemu na dowolnym urządzeniu i z wykorzystaniem każdego kanału komunikacji. Osobnym wyzwaniem była integracja z systemami ERP, mechanizmem logowania SSO i bazami danych Inter Cars.
– Uruchomienie nowej platformy e- -commerce zamyka ważny etap na drodze cyfrowej transformacji naszego biznesu. Narzędzie to realnie usprawnia działania pracowników warsztatów i sprzedawców w filiach Inter Cars, umożliwiając im szybkie wyszukanie właściwej części oraz uzyskanie informacji, na kiedy będzie ona dostępna. Dzięki temu wzmacniamy partnerstwa z warsztatami i możemy optymalizować proces składania zamówień. Zapewnia to nam istotną przewagę konkurencyjną, która powinna się przełożyć na umocnienie naszej pozycji na rynku europejskim – powiedział Maciej Oleksowicz, prezes zarządu Inter Cars SA. 
Według prezesa Inter Cars nowa jednolita platforma e-commerce pozwoli także na zoptymalizowanie kosztów sprzedaży i przyspieszy wprowadzanie na kolejne rynki innowacji, takich jak nowe modele sprzedaży (B2C i B2B2C).

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony