Części i regeneracja

ponad rok temu  13.02.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Mercedes Benz klasy A W-168, seria 1 (cz. 2)

Kontynuujemy rozpoczęty w NW 6/2016 wątek Mercedesa. Oto ciąg dalszy instrukcji przeglądu elektrycznej pompy wspomagania kierownicy stosowanej w klasie A, z rozróżnieniem na dwie wersje pompy, wraz z wymianą płytki elektroniki.

Regeneracja pompy wirnikowej (fot. 1)
1. Rozłożyć elementy zestawu naprawczego Emmetec 38X630 na czystej powierzchni.
2. Wykręcić 4 śruby torx widoczne na zdjęciu 1 (zielone strzałki).
3. Za pomocą szczypiec z zakrzywionymi końcami i cienkiego wkrętaka płaskiego zdemontować następujące elementy:
- pokrywę (zaznaczona zieloną strzałką na zdjęciu 2),
- wirnik i łopatki,
- dolną płytkę dociskową,
- sprężynę i membranę,
- zewnętrzny o-ring korpusu.
4. Wymienić uszczelki na nowe (w zestawie) i złożyć pompę, wkładając elementy w odwrotnej kolejności.



Regeneracja pompy zębatej (fot. 1, oznaczona literą I)
1. Rozłożyć elementy zestawu pompy Emmetec 38X629 kit na czystej powierzchni.
2. Rozebrać pompę poprzez wysunięcie jej poszczególnych elementów
z obu stron (zdjęcia 4, 5 i 6).
3. Sprawdzić stopień zużycia elementów, zwracając szczególną uwagę na te wykonane ze stopów lekkich (zdjęcie 7).
4. Wykręcić, skontrolować i ponownie zamontować zawór ograniczający.
5. Złożyć pompę, wkładając wyjęte wcześniej elementy w kolejności odwrotnej do demontażu.
Wymiana płytki elektroniki
1. Rozłożyć elementy zestawu pompy Emmetec V-04027 na czystej powierzchni.
2. Wyczyścić miejsce pod wyjętą płytką elektroniki (zdjęcie 8).
3. Włożyć nową płytkę na miejsce i oznaczyć położenie otworów (zdjęcie 9).
4. Wyjąć płytkę. W zaznaczonych miejscach wywiercić otwory wiertłem 2,3 mm, następnie drobnym papierem ściernym wygładzić je, aby usunąć zadziory (zdjęcie 10).
5. Zdjąć folię zabezpieczającą po obu stronach izolacji (zdjęcie 11).
6. Włożyć papier izolacyjny w sposób pokazany na zdjęciach 12 i 13.
7. Włożyć płytkę elektroniki na miejsce wraz z blaszką montażową. Wkręcić dołączone wkręty, zabezpieczając je dodatkowo klejem do gwintów (zdjęcie 14).
8. Wykonać połączenia i przylutować cztery zaciski w odpowiednich miejscach.
9. Zaciski nie mogą stykać się z płytką montażową: w razie ich styku należy podważyć je za pomocą wkrętaka, tak aby je oddzielić, jak pokazano na zdjęciu.
10. Ponownie podłączyć przewody silnika do kondensatorów i zlutować z przewodem na urządzeniu, zabezpieczając miejsce lutowania osłoną termokurczliwą. OSTRZEŻENIE: nie lutować przewodu bezpośrednio do pompy, lecz do uprzednio rozlutowanego przewodu.
11. Na koniec doprowadzić do układu napięcie z zakresu 13,7-14 V i zmierzyć multimetrem napięcie w górnej części silnika. Wartość powinna wynosić pomiędzy 9,8 a 10 V w warunkach bezczynności, tj. podczas pracy z niską prędkością. Jeśli pomiar da inne wyniki, należy zmienić napięcie odpowiednim pokrętłem. WAŻNE: wymiana nie jest konieczna w przypadku najnowszej wersji płytki elektroniki, tj. V-040227D.

Zamykanie
Wykonać połączenie, włożyć pompę, zbiorniczek i resztę elementów w kolejności odwrotnej do tej z demontażu. Przymocować osłonę do podstawy klejem EMMETEC Z-07003.

Aby uzyskać dodatkowe informacje na temat regeneracji pomp elektrycznych układów wspomagania, układów elektrycznego wspomagania i listew zębatych, odwiedź stronę www.emmetec.com lub www.orpav.com i zapisz się na bezpłatne szkolenie.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony