Części i regeneracja

ponad rok temu  11.07.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Latające taksówki z technologią Bosch

Według przewidywań firmy doradczej Boston Consulting Group w 2030 r. ludzie na całym świecie skorzystają z 1 miliarda lotów taksówkami powietrznymi. Co więcej, większość z tych taksówek powietrznych będzie mogła poruszać się bez pilota. Nad tym, aby loty te były bezpieczne i wygodne, pracuje firma Bosch.

– Pierwsze latające taksówki wystartują w największych miastach najpóźniej w 2023 roku. Bosch planuje odegrać wiodącą rolę w kształtowaniu tego przyszłościowego rynku – mówi Harald Kröger, prezes działu Bosch Automotive Electronics. Konwencjonalna technika lotnicza jest zbyt droga, a poszczególne elementy konstrukcyjne za duże i za ciężkie, aby można je było zastosować w autonomicznych latających taksówkach. Jednak nowoczesne czujniki, które są również stosowane w pojazdach autonomicznych czy w systemie antypoślizgowym ESP, mają potencjał, aby wypełnić tę lukę. Dlatego zespół inżynierów połączył dziesiątki czujników w celu stworzenia uniwersalnej jednostki sterującej dla latających taksówek.
Uniwersalna jednostka sterująca wyposażona w czujniki Bosch, które są już stosowane w produkowanych seryjnie pojazdach, zapewnia możliwość określania przez cały czas pozycji latających taksówek oraz precyzyjnego i bezpiecznego sterowania nimi. Zapewniają to na przykład czujniki przyspieszenia i odchylenia, które dokładnie mierzą ruch i kąt nachylenia latającego pojazdu. W przeciwieństwie do obecnych czujników wykorzystywanych w sektorze lotniczym, z których niektóre kosztują dziesiątki, a nawet setki tysięcy euro, Bosch może realizować te rozwiązania za ułamek kosztów. Wynika to z faktu, że firma korzysta ze sprawdzonych czujników, które od wielu lat rozwija i produkuje dla przemysłu motoryzacyjnego.
– Dążymy do tego, aby lotnictwo cywilne z powietrznymi taksówkami było dostępne dla szerokiego grona dostawców usług – mówi Marcus Parentis, szef zespołu technicznego w firmie Bosch, odpowiedzialny za jednostki sterujące dla elektrycznych samolotów lekkich. Co więcej, czujniki Bosch są małe i lekkie. Producenci latających taksówek mogą łatwo zainstalować skrzynkę z czujnikami w swoich pojazdach powietrznych, stosując zasadę plug and play.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony