Wydarzenia

ponad rok temu  18.03.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Spotkają się na nim przedstawiciele najważniejszych organizacji i firm związanych z branżą motoryzacyjną, a także eksperci, politycy i środowiska naukowe. Kolejna, XV już edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego z inicjatywy SDCM, zapowiada się niezwykle ciekawie i z pewnością zaskoczy różnorodnością poruszanych zagadnień. 

Już dziś warto zarezerwować sobie czas 20-21 kwietnia, wówczas to warszawski hotel Sound Garden na dwa dni stanie się motoryzacyjnym centrum Polski. Po raz piętnasty spotkają się tam przedstawiciele branży oraz osoby z nią związane, by dyskutować o najważniejszych dla przemysłu i rynku problemach i wyzwaniach. A ich lista jest długa.

O przyszłości – najbliższej i tej trochę bardziej odległej
– Kończy się dekada, a wraz z nią również pewna epoka w motoryzacji. Czeka nas czas wytężonej pracy. Uzgodnione ostatnio limity CO2 dla samochodów są najbardziej ambitne na świecie i przyniosą prawdziwy postęp na drodze do mobilności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Jednak ogłoszony przez przewodniczącą Komisji Europejskiej Green Deal (Zielony Ład) może te wyśrubowane normy jeszcze bardziej zaostrzyć, a to już zachwiałoby europejską motoryzacją. Zamiast więc podnosić poprzeczkę do poziomu nie do przeskoczenia, należałoby skoncentrować się na działaniach umożliwiających transformację i realizację właśnie wyznaczonych celów. Najbliższy Kongres SDCM będzie okazją do dyskusji o tym, jak europejska polityka klimatyczna wpłynie na przemysł motoryzacyjny. Drugim arcyważnym tematem są rozpoczynające się właśnie prace dotyczące przyszłości GVO, regulacji mającej kolosalne znaczenie dla rynku motoryzacyjnego. Gorących tematów do omówienia zatem nie zabraknie – zapowiada Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.
Tradycyjnie przedstawione zostaną dane na temat aktualnej sytuacji przemysłu, handlu i usług w motoryzacji. Odbędą się także interaktywne sondaże, poznamy prognozy rozwoju całej branży w najbliższym czasie. Nie zabraknie też rozmów o tzw. megatrendach, czyli rynkowych tendencjach, które będą miały istotny wpływ zarówno na producentów i dystrybutorów, jak i warsztaty motoryzacyjne.
Do przygotowania i udziału w kongresie włączyły się instytucje i organizacje związane z branżą. Poza głównym organizatorem, czyli SDCM, będą to m.in. międzynarodowe organizacje branżowe: CLEPA – reprezentująca interesy producentów części oraz FIGIEFA – zajmująca się obroną interesów dystrybutorów.
Swój wkład wniosą również, między innymi: Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości, Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego, Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, UOKiK, Wałbrzyska i Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna oraz Klaster Silesia Automotive & Advanced Manufacturing, koordynowany przez Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną. Nie zabraknie oczywiście przedstawicieli władz państwowych, którzy będą odpowiadać na palące pytania branży.

Panelowo i w kuluarach
Oprócz dyskusji o elektromobilności, która na nowo kształtuje motoryzację, specjalne sesje poświęcone będą przemysłowi 4.0 i Agile – koncepcjom, które zmieniają przemysł motoryzacyjny, a także tematowi e-commerce w motoryzacji, nadającemu rynkowi nowe oblicze.
Panie uczestniczące w kongresie przygotowują już debatę o motoryzacji z kobiecego punktu widzenia. Jak pokazały poprzednie spotkania, wbrew pokutującym jeszcze stereotypom nie ma damskich i męskich branż, a kobiety w motoryzacji radzą sobie doskonale, choć czasem muszą pokonywać rozmaite bariery.
Jak zwykle kongres będzie też okazją do rozmów kuluarowych i nawiązywania kontaktów biznesowych. Zaplanowano sesje poświęcone transportowi i logistyce, jak również obsłudze flot samochodowych.
Uczestnicy będą mieli okazję wziąć udział w wyjątkowej burzy mózgów, a niektórzy w specjalnych sesjach zamkniętych organizowanych w formie okrągłego stołu, na których zajmą się poszukiwaniem kompromisowych rozwiązań problemów branży.
Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego to niewątpliwie jedyne w swoim rodzaju wydarzenie – spotkanie tak szerokiej reprezentacji branży. W jego poprzedniej edycji wzięło udział 800 osób. W tym roku organizatorzy zapowiadają jeszcze wyższą frekwencję.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony