Diagnostyka

ponad rok temu  18.01.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Kodowanie akumulatora

Prezentujemy wiedzę dotyczącą procedury kodowania akumulatora w samochodach grupy Volkswagen na przykładzie Audi A6 4F.

„Poinformowanie” samochodu o tym, że akumulator został wymieniony, jest bardzo istotne. Nieprzeprowadzenie tej operacji może skutkować szybkim zużyciem nowego akumulatora i niepoprawnym działaniem elektroniki pokładowej samochodu. 

Z wykorzystaniem oprogramowania IDC5 Texa możemy tę adaptację przeprowadzić w prosty i szybki sposób. Po wyborze pojazdu z menu diagnostyki, w naszym przykładzie Audi A6 4F 2005-2011, oraz wersji silnikowej musimy wybrać odpowiednią opcję diagnostyczną. Następnie należy wejść w diagnostykę – 61 Ustawienia Akumulatora, Regulacje -> Adaptacja nowego akumulatora.

Pierwszy krok to podanie numeru produkcyjnego, czyli numeru części, który określa pojemność i typ zastosowanego akumulatora. Numer produkcyjny najlepiej przepisać z wymienianego (jeśli była to część oryginalna), ewentualnie można posłużyć się tabelami kodów z ogólnie dostępnych źródeł. 

Drugi krok to wpisanie numeru seryjnego – należy go odczytać z nowo wymienionego akumulatora. Numer seryjny może mieć różny format w zależności od producenta urządzenia. Czynność kodowania wymaga, aby wypełnione zostały wszystkie wymagane pola – 12 znaków. W przypadku gdy numer seryjny jest krótszy, należy rozpocząć wprowadzenie od zer i później przejść do numeru seryjnego. Po potwierdzeniu tego kroku programowanie IDC5 poinformuje nas o poprawnym przeprowadzeniu regulacji. Możemy wówczas ze spokojem zwrócić pojazd klientowi. 

Artykuł pochodzi z miesięcznika Nowoczesny Warsztat.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (4)

dodaj komentarz
  • ~ Jareek 4 ponad rok temu Wiekszosc aut z start-stop, trzeba kodowac wymiane akumulatora..
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Qwerty 3 ponad rok temu Malo pomocne ale info jest
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Jabberwocky 2 ponad rok temuocena: 100%  Do Pop: Myśl tak dalej a nie zauważysz konieczności kodowania opróżnienia popielniczki.
    oceń komentarz 1 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Pop 1 ponad rok temuocena: 100%  Z tego co wiem to kodowania wymagają tylko audi i bmw? Inne marki chyba nie....
    oceń komentarz 1 0 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony