Części i regeneracja

ponad rok temu  15.06.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jak uniknąć przywarcia klocka do tarczy

Z powodu pandemii wiele osób zostało zmuszonych do pracy w domu. W związku z tym ich samochody przez pewien czas pozostaną na parkingach. Jeśli ktoś nie korzysta z garażu, to jego pojazd narażony jest na oddziaływanie warunków pogodowych. Niestety, może to prowadzić do problemów z hamulcami, które długo nieużywane mogą nie działać efektywnie podczas jazdy.

Na powierzchni tarcz tworzy się rdzawy nalot, który przy normalnym użytkowaniu zostaje usunięty po uruchomieniu hamulców. Jeśli przez dłuższy czas nie korzysta się z samochodu, obszar pokryty rdzą może się rozszerzać. Rdza na powierzchni tarcz może powodować hałas podczas hamowania, ale – co jeszcze bardziej niepokojące – może wydłużyć drogę hamowania z powodu zmniejszonej wydajności układu hamulcowego.
Nie jest to jedyny problem – jeśli samochód został pozostawiony z zaciągniętym hamulcem postojowym, to klocki/szczęki hamulcowe zaciskały przez dłuższy czas tarczę/bęben hamulcowy. Tworząca się wtedy rdza może doprowadzić do przywarcia do siebie tych komponentów, co spowoduje blokadę kół i utrudni próbę ruszenia pojazdu.

Można uniknąć tych problemów, wykonując kilka prostych czynności:

  • Należy uruchomić silnik, zwolnić hamulec postojowy i powoli przejechać samochodem do przodu i do tyłu, delikatnie naciskając pedał.
  • W momencie zetknięcia klocków z tarczami rdzawy nalot zostanie usunięty z ich powierzchni, co pozwoli zapobiec dalszej korozji i ewentualnemu uszkodzeniu. Zaleca się powtarzać tę czynność raz w tygodniu.
  • Jeśli nie zostały zachowane zalecenia dotyczące konserwacji układu hamulcowego, to po dłuższym postoju należy być szczególnie ostrożnym podczas jazdy samochodem. Koniecznie trzeba sprawdzić hamulce, delikatnie naciskając je, aby upewnić się, że działają prawidłowo. Przez kilka pierwszych kilometrów podczas hamowania mogą pojawiać się nietypowe odgłosy (piszczenie, zgrzyty, trzeszczenie) spowodowane nadmiernym nagromadzeniem rdzy.
  • Gdyby odgłosy te nie zniknęły, a do tego pojawiłby się inne problemy (drgania) lub, co gorsza, nie można było ruszyć pojazdu z powodu zablokowanych kół, w takiej sytuacji należy niezwłocznie skontaktować się z ekspertem Brembo, który pomoże przywrócić sprawność samochodu.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony