Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  23.08.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jak stosować lakier bazowy i uniknąć błędów

Harald Klöckner, head of training Standox na Europę, Bliski Wschód i Afrykę

Standoblue, wodorozcieńczalny lakier bazowy marki Standox, został zatwierdzony przez wszystkich czołowych producentów samochodów. Możliwość aplikacji na 1,5 warstwy bez odparowania międzywarstwowego, niskie zużycie materiału i krótki czas schnięcia sprawiają, że lakier ten pozytywnie wpływa na pracę każdego warsztatu.

Harald Klöckner, head of training Standox na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, wyjaśnia, jak aplikować lakier Standoblue, by w pełni wykorzystać jego możliwości.

1,5 warstwy bez odparowania
Jedną z największych zalet Standoblue jest możliwość aplikacji w jednym podejściu: pierwszą warstwę lakieru należy aplikować z normalnej odległości. Na tym etapie nie trzeba uzyskać pełnego krycia, wystarczy około 75-80%. Pierwsza warstwa nie powinna być zbyt mokra, a powłoka lakieru powinna mieć lekką strukturę. Jeśli warstwa będzie zbyt mokra, może to wpłynąć na wzrost zużycia i dłuższy czas schnięcia lakieru.
Następnie aplikowana jest warstwa efektu – z większej odległości i bez odparowania międzywarstwowego. Proces powinien przebiegać równomiernie, tak aby pokryć pierwszą, jeszcze mokrą warstwę. Powierzchnia powinna mieć drobną strukturę. Rezultat? Idealne, pełne krycie i jednolity wygląd bez „chmurek”.

Redukcja mgły natryskowej
Na powierzchniach pionowych aplikuj lakier od dołu do góry, żeby zapobiec osadzaniu się suchej mgiełki na lakierowanych elementach. Podczas lakierowania kilku paneli, np. boku samochodu, obszary krycia pierwszej i drugiej warstwy lakieru powinny na siebie nachodzić. To pomaga ograniczyć ilość mgły i pozwala uzyskać jednolity wygląd powłoki.

Unikaj efektu chmurzenia
Unikanie chmurzenia i kontrola orientacji efektu wydają się być dość proste, ale nie zawsze udaje się uzyskać idealny efekt. Przyczyn może być wiele, np. błędy w aplikacji, niewłaściwy wybór pistoletu lub dyszy czy chociażby skomplikowana receptura koloru. W takim przypadku można przeprowadzić aplikację jeszcze jednej warstwy końcowej na mokry lakier, ale z większej odległości niż poprzednio. Należy uważać, żeby kolejne warstwy równomiernie na siebie nachodziły. Dodatkową warstwę końcową można aplikować wyłącznie na mokry lakier bazowy. Jeśli warstwa jest sucha, nie należy tego robić.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony