Ogumienie

ponad rok temu  12.06.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jak Polacy kupują letnie opony?

Bezpieczeństwo ważniejsze od ceny. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez serwis Allegro.pl, większość kierowców używała w mijającym sezonie opon zimowych, a kolejne 3% – opon całorocznych.

Dane te pokazują, że sytuacja w Polsce znacznie się poprawiła. W 2008 roku aż 45% ankietowanych deklarowało, że nie zmienia opon w zależności od pory roku. Obecnie liczba kierowców, którzy przez cały rok jeżdżą na jednym komplecie opon, drastycznie spadła. Już tylko 2% używa wyłącznie opon letnich, a 1% zadeklarował, że jeździ wyłącznie na oponach zimowych.


- Nasze badania pokazały, że Polacy starają się użytkować opony letnie jak najdłużej. Ponad połowa ankietowanych zadeklarowała, że jeden komplet służy im ponad cztery sezony. Warto wspomnieć, że w przypadku opon zimowych odsetek ten wynosił 35%. Zatem „zimówki” wymieniane są częściej i przy niższych przebiegach być może dlatego, że w świadomości kierowców zima jest dla ogumienia bardziej wymagającym okresem – wyjaśnia Piotr Ciesielski, opiekun kategorii „Motoryzacja” w serwisie Allegro.pl.

Głównym powodem zakupu nowego kompletu opon letnich jest zużycie poprzedniego zestawu związane ze zbyt małą głębokością bieżnika, uszkodzeniem lub wiekiem produktu. Niezadowolenie z poprzedniego modelu ogumienia, co było powodem wymiany, zadeklarowało zaledwie 4% użytkowników.
Preferencje zakupowe Polaków zmieniły się nieznacznie w porównaniu z zeszłym rokiem. Wtedy nowe opony letnie wybierała połowa nabywców, w tym roku odsetek ten zwiększył się do 65%.

Dla większości ankietowanych kwestie związane z bezpieczeństwem są ważniejsze niż cena. Polacy na pierwszym miejscu wśród najważniejszych kategorii, według których wybierają opony letnie, postawili na „przyczepność”. Na drugim miejscu znalazła się „cena”, dalej „wyniki w testach”. Marka opon zajęła czwarte miejsce, zaraz przed opiniami, które można znaleźć o produkcie w Internecie i wśród sprzedawców. Dla kupujących mniejsze znaczenie ma natomiast wpływ na spalanie i poziom generowanego hałasu.

Polacy swoją wiedzę o oponach letnich czerpią przede wszystkim z publikacji branżowych w prasie i Internecie. Ponad dwie trzecie ankietowanych wskazało na te źródła informacji. Minimalnie mniejszym zainteresowaniem (50%) cieszą się fora internetowe, których użytkownicy wymieniają się doświadczeniem.
- Ufamy również specjalistom w punktach sprzedaży. Ponad 40% kupujących bazuje właśnie na ich opinii. Nieco rzadziej korzystamy z wiedzy rodziny i znajomych, cieszą się oni zaufaniem jednej trzeciej badanych – wyjaśnia Piotr Ciesielski. - Kupujący natomiast nie są skłonni brać pod uwagę informacji zawartych w reklamie. To źródło informacji zostało wybrane przez zaledwie 5% Polaków.

Polacy najczęściej kupują opony w Internecie. Ponad dwie trzecie ankietowanych preferuje zakupy „on-line”, nieco mniej, bo 36% wybiera niezależne serwisy wulkanizacyjne. Badania pokazały, że kupujący raczej omijają warsztaty ASO (3%) i sklepy motoryzacyjne (12%). Na końcu listy znalazły się również hipermarkety (3%).

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony