Części i regeneracja

ponad rok temu  18.01.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

EPS-P w modelach Fiat Croma, Opel Vectra C i Saab 9-3 (II)

Po zregenerowaniu pompy właściwej w Fiacie Croma, Oplu Vectrze i Saabie 9-3 zobaczmy, co należy zrobić z płytką.



Oddzielenie płytki od podstawy
1. Oddzielić obudowę silnika od podstawy, usuwając przy użyciu obcinarki sylikon, który trzyma je połączone (fot. 1).
2. Wyjąć pierścień Segera i podkładkę z wału silnika (fot. 2).
3. Wyjąć wirnik, oddzielając go od podstawy (fot. 3).
4. Wyjąć klin ze sworznia na wale statora.
5. Usunąć cztery śruby, które mocują silnik (strzałki zielone na fot. 4).
6. Używając kleszczy, odciąć 12 lutów (zaznaczone czerwonymi elipsami na fot. 4), które mocują przewód z płytką.
7. Wyjąć płytkę razem ze statorem z podstawy (fot. 5 i 6).

Płytka
1. Usunąć pastę przewodzącą, która znajduje się pod płytką (czerwone strzałki na fot. 7).
2. Rozlutować luty (czerwone koła na fot. 7), które łączą płytkę (zielona) z plastikową podstawą (czarna).
3. Oddzielić zieloną płytkę (fot. 8 i 9) od czarnej, plastikowej podstawy (fot. 10).
4. W celu przeprowadzenia regeneracji zgodnej z zasadami sztuki (tab.: współrzędne odnoszą się do fot. 6, 8 i 9) wymienić, nawet jeśli jeszcze działają:
- cztery mosfety pojedynczo (W-05049) lub parami (W-05316),
- czujniki Halla (W-01042),
- kondensatory (W-05083 i W-05120).
5. Inne elementy można wymieniać, gdy to konieczne, np.:
- chip can (W-01011), kiedy pojawiają się problemy w komunikacji między pompą a centralką (błąd komunikacji can),
- chip kontroli silnika (W-05048), gdy pojawia się błąd silnika,
- regulatory napięcia (W-05059) itp.


Ponowny montaż
1. Ponownie złożyć wszystkie elementy, postępując według odwrotnej kolejności niż przy demontażu, dbając o:
- naniesienie pasty termoprzewodzącej W-05005,
- najpierw należy usunąć z powierzchni pozostałości starej pasty, odtłuścić środkiem odtłuszczającym Z-07004 lub Z-07004A (silniejszy) i nałożyć odpowiednią pastę Z-07003.

Test
Przeprowadzić test na stole testowym Vinci dla pomp elektrycznych.

Więcej informacji można uzyskać na stronach www.emmetec.com i www.orpav.com, na których można również zapisać się na szkolenie, bezpłatne dla czytelników naszego pisma!

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony