Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  14.10.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 9 minut

Dołączając, możesz tylko zyskać – sieć serwisów blacharsko-lakierniczych Compet

Sytuacja serwisów niezależnych w Polsce jest coraz trudniejsza. Wiemy to, bo znamy ją od podszewki. Rosną wynagrodzenia dla pracowników, wciąż są też problemy z ich pozyskaniem. Wzrastają koszty administracyjne i utrzymania infrastruktury, mnoży się papierologia. Serwisy mają kłopoty z rozliczeniami z towarzystwami ubezpieczeniowymi i pozyskiwaniem klientów, rosną wymagania, którym trudno sprostać. To tylko wierzchołek góry lodowej.

Część tych problemów wynika z niewiedzy i konieczności szukania rozwiązań na własną rękę, inne z braku zewnętrznego wsparcia i konsolidacji branży serwisowej. Wiele serwisów boryka się z podobnymi codziennymi kłopotami, ale rosnąca konkurencja sprawia, że wypracowane na własną rękę rozwiązania zachowują dla siebie. Czy takie osamotnione funkcjonowanie, bez wsparcia, to na pewno konieczność? Odkąd na rynku istnieje Compet – to wybór.
Od blisko 4 lat rozbudowujemy niezależną sieć franczyzowych serwisów blacharsko-lakierniczych Compet, której celem jest szeroko pojęte wsparcie warsztatów przy jednoczesnym dostarczeniu klientom oczekiwanych przez nich standardów. Compet wywodzi się z branży serwisowej – w grupie kapitałowej są dwa serwisy Compet Dynamica, które działają z sukcesami od ponad 12 lat i realizują miesięcznie łącznie około 700 zleceń. Ludzie, którzy tworzą firmę, to praktycy, ich szeroka, zdobywana przez wiele lat wiedza rynkowa pozwoliła na wypracowanie najlepszych rozwiązań. Na ich podstawie nasi franczyzobiorcy mogą m.in. lepiej sprostać wymaganiom klientów, jednocześnie podnosząc swoją efektywność (z naszym doświadczeniem można zapoznać się na stronie www.compet.pl). Niewątpliwym atutem dołączenia do nas jest fakt nadawanej wyłączności terytorialnej, co sprawia, że cała grupa może, przy wsparciu centrali, realnie współpracować, nie obawiając się wewnętrznej konkurencji. Działalność sieci opiera się na wypracowanym przez kilka ostatnich lat Podręczniku Operacyjnym, który jest zbiorem najlepszych rynkowych praktyk i rozwiązań, jednolitych wzorów dokumentów i doskonale opracowanych instrukcji dla wszystkich działów w serwisie – od biura obsługi klienta, po halę napraw. Kompleksowość rozwiązań ma na celu przyciągnięcie do sieci jak największej liczby serwisów przy zachowaniu odpowiedniej rentowności.

Dlaczego warto dołączyć do Compet?
Compet jest jedyną siecią serwisową w Polsce opartą na systemie franczyzowym, która zapewnia tak szerokie wsparcie swoim partnerom. Na naszą korzyść przemawia fakt, że wywodzimy się z branży serwisowej, a wszystkie potencjalne rozwiązania są najpierw testowane w jednym z dwóch serwisów przynależnych do grupy kapitałowej, więc od podszewki znamy problematykę, z którą mierzymy się na co dzień. Serwisy Compet w codziennej pracy wspierają się dzięki zapewnionej wyłączności terytorialnej. Naszym mottem jest współpraca zamiast niezdrowej konkurencji. Wszystkie kluczowe decyzje są podejmowane przez centralę Compet i radę franczyzową, wyłonioną spośród wszystkich partnerów. Proponowane rozwiązania mają przede wszystkim na celu odpowiednie usprawnienie i optymalizację procesów w serwisie tak, by obsługa i realizacja zleceń były rentowne. Wspólny brand, za którym stoi odpowiednio komunikowana jakość napraw i obsługi oraz certyfikacja, są kluczem do pozyskiwania dochodowych kontraktów i zleceń – zarówno wśród klientów wymagających scentralizowanej obsługi, jak i lokalnych, biznesowych i indywidualnych. Aktualnie w sieci Compet działa 25 serwisów. Docelowo, by zapewnić pełne pokrycie kraju, w planach jest około 70. Oznacza to, że wciąż jest miejsce dla nowych partnerów franczyzowych, więc każdy chętny serwis, którego teren jeszcze nie jest zajęty, może się do nas zgłosić i poddać procesowi wstępnej weryfikacji, która może doprowadzić do pełnoprawnego dołączenia do Compet.

Jak do nas dołączyć?
Dołączenie do sieci franczyzowej Compet rozpoczyna się od testowej współpracy opartej na tradycyjnym modelu za pośrednictwem spółki córki DynaFleet. Po okresie testów, które pomagają nam w poznaniu się, jeśli obie strony wyrażają zainteresowanie podjęciem szerszej współpracy, podpisują list intencyjny, który upoważnia Compet do przeprowadzenia wstępnego audytu, obejmującego m.in. takie obszary, jak: praca biura obsługi klienta, finanse, zarządzanie obiektem i praca hali napraw. Na podstawie audytu powstaje obszerny raport, który określa mocne i słabe strony serwisu, wskazując jednocześnie na obszary, gdzie współpraca z Compet może realnie usprawnić jego działania. Raport zawiera także szczegółowy biznesplan, wskazujący kierunki rozwoju na najbliższe 5 lat. Kolejnym etapem jest poddanie serwisu procesowi zewnętrznej certyfikacji TÜV Nord Polska, podczas której weryfikowane są takie elementy, jak wyposażenie serwisu czy odpowiednie przygotowanie do wykonywania napraw zgodnie z technologią producentów. Po otrzymaniu i przeanalizowaniu wyników obu audytów strony podejmują decyzję o podpisaniu umowy przedwstępnej, pozwalającej na rozpoczęcie procesu wdrożeniowego i uruchomienie strumienia zleceń.

Jak wygląda proces wdrożeniowy?
Pełne wdrożenie do systemu franczyzowego Compet trwa od kilku do kilkunastu miesięcy i odbywa się stopniowo na podstawie ustalonego wspólnie harmonogramu prac. Ponieważ, zgodnie z założeniami Compet, wszystkie serwisy pracują w oparciu o ujednolicone, wysokie standardy w zakresie obsługi i napraw pojazdów, przekazujemy dostęp do wspomnianego Podręcznika Operacyjnego, którego założenia, z pomocą wdrożeniowców Compet, są sukcesywnie dostosowywane i wprowadzane u partnera. W serwisie jest także uruchamiany autorski kompleksowy BMS ServiceFlow, który znacznie usprawnia pracę we wszystkich działach. Po spełnieniu wymogów minimalnych zostaje podpisana właściwa umowa franczyzowa, serwis uzyskuje prawo do posługiwania się brandem Compet, ustalane i realizowane są także kwestie związane z odpowiednim oznakowaniem obiektu.

Czym jest ServiceFlow?
Autorskie oprogramowanie ServiceFlow wyróżnia się przede wszystkim tym, że zostało stworzone od podstaw przez praktyków na potrzeby serwisu blacharsko-lakierniczego. Program był budowany latami, testowany w serwisie i udoskonalany. Obecnie serwis blacharsko-lakierniczy korzystający z ServiceFlow może opierać wszystkie procesy na tym programie.
ServiceFlow, oprócz standardowych funkcjonalności, jakie mają programy do zarządzania firmą (baza klientów, magazyn, fakturowanie), zawiera wiele dedykowanych rozwiązań dla likwidacji szkód w serwisie. Pozwala na przeprowadzenie każdego zlecenia od A do Z, zarządzanie samochodami zastępczymi, komunikację z różnymi podmiotami, a także na szeroko rozumianą kontrolę od strony zarządzającego serwisem, a to dzięki generowanym automatycznie codziennym raportom. Wspomaga codzienną pracę m.in. zarówno dzięki personalizacji ścieżek obsługi różnych klientów ze względu na ich specyficzne wymagania, jak i zaczytanym jednolitym, praktycznym, jasnym procedurom i instrukcjom postępowania oraz wzorom dokumentów. Z systemem zsynchronizowane są aplikacje na smartfony, dla doradcy serwisowego, klienta oraz wkrótce dla hali napraw i dla obsługi RCP. Oferuje on także szereg innych ciekawych i przydatnych rozwiązań, a wszystko po to, by w jak największym stopniu usprawnić komunikację i pracę.
Szkice, tabelki, notatki, tablice do planowania to już za mało. Żeby pracować efektywnie, doradca serwisowy musi skoncentrować się na zadaniach właściwych dla jego stanowiska i jednocześnie móc poruszać się po całym zakładzie. Gąszcz dokumentacji, setki zdjęć i skanów, stosy papierowych teczek oraz przechodzenie przez wielowątkowe procesy każdej sprawy w rozliczeniu z towarzystwami ubezpieczeniowymi, mailowanie i pilnowanie terminów to zmora biur obsługi klienta. ServiceFlow rozwiązuje ten problem, ponieważ kataloguje i hierarchizuje sprawy w elektroniczne teczki szkodowe, z których każda posiada własne korespondencje, miejsce na dokumenty, ścieżki i statusy nadzorowane przez system. Dzięki połączeniu teczki elektronicznej z innymi modułami programu możliwe jest w każdej chwili i dla wszystkich użytkowników uzyskanie pełnej informacji na temat statusu danej naprawy.
Dziś, oprócz jakości, dla klienta liczą się sprawna komunikacja oraz bieżąca informacja na temat tego, co dzieje się z jego samochodem oddanym do serwisu naprawczego. Do tej pory, żeby to sprawdzić, potrzebne było wykonanie telefonu, często nawet kilku, a uzyskanie informacji, na jakim etapie jest naprawa, było niełatwym zadaniem. System ServiceFlow wprowadza w tym zakresie rewolucję. Klient może zainstalować aplikację mobilną ServiceFlow dostępną w Google Play, dzięki której swobodnie kontaktuje się z doradcą, wymienia dokumenty, komunikuje się w formie czatu, w każdej chwili może podejrzeć status naprawy.
Program ten to także narzędzie dla klientów flotowych, operatorów serwisowych i brokerów, które umożliwia podłączenie się do serwisów pracujących już w tym systemie. Dzięki temu wymiana danych z serwisami odbywa się automatycznie, a w związku z tym, że serwisy używają programu do codziennej pracy, udostępniane dane są rzetelne, kompletne i pojawiają się na bieżąco.
Często docenianą funkcjonalnością jest profesjonalny moduł do zarządzania autami zastępczymi, dzięki któremu serwisy w pełni nad nimi panują i zwiększają efektywność zarządzania własnym carparkiem.
Istotny jest także moduł fakturowy oraz połączony z nim moduł windykacyjny, które pozwalają zapanować nad przychodami i należnościami, generując automatyczne raporty.
Wszystkie opisane, a także wiele innych funkcjonalności sprawiają, że ServiceFlow jest kompletnym i kompleksowym narzędziem wspomagającym prowadzenie i zarządzanie serwisem blacharsko-lakierniczym. Bieżące raportowanie dla właściciela czy dyrektora zarządzającego serwisem naprawczym to dziś konieczność, choć ze względu na brak czasu i odpowiednich narzędzi dla wielu nieosiągalna. Każdy dzień funkcjonowania firmy to wypracowany realny wynik finansowy. W obecnych szybko zmieniających się warunkach ekonomicznych raportowanie wskaźników i wyników dopiero na koniec miesiąca staje się niebezpieczne. ServiceFlow jest więc doskonałym narzędziem dla osób zarządzających, ponieważ automatycznie generuje najpotrzebniejsze raporty, które każdego dnia informują o liczbie przyjętych i zrealizowanych zleceń, a także o wystawionych, opłaconych oraz zaległych fakturach, co pozwala realnie zapanować nad przepływami. Jako jedyny pozwala także na szacowanie rentowności poszczególnych kontraktów i całej firmy w rozbiciu na poszczególne elementy, a to dzięki raportom i wskaźnikom, które można wygenerować w każdej chwili.
ServiceFlow jest systemem online, działającym w chmurze. Od początku projektu interesowały nas tylko najnowocześniejsze i najbezpieczniejsze rozwiązania. W obecnych czasach dynamiczny rozwój jest możliwy tylko dzięki korzystaniu z innowacyjnych rozwiązań w zakresie komunikacji, co stało się już standardem. Zupełnie normalne jest to, że z chmury korzystają instytucje najwyższego zaufania publicznego i każdy z nas, podglądając stan swojego konta bankowego lub omijając korki na trasie do pracy.
Pozostanie serwisu przy tradycyjnych rozwiązaniach programistycznych jest jeszcze możliwe, ale ryzykowne. Podczas likwidacji szkód chmura daje znacznie większe możliwości w zakresie nawiązywania współpracy i rozwoju biznesu na wszystkich możliwych płaszczyznach. Rozwiązanie takie oprócz dynamicznego rozwoju zapewnia również bezpieczeństwo. Pożar, uderzenie pioruna i przepalenie sprzętu lub jego kradzież to rzeczywistość, która niestety nie jest tak bardzo nieprawdopodobna. ServiceFlow, pracując w chmurze, jest odporny na tego typu zdarzenia.
ServiceFlow to nie tylko zabezpieczenia sprzętowe, ale przede wszystkim procedury i procesy przetwarzania danych osobowych dostosowane do zasad zgodnych z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016). Każdy z naszych partnerów biznesowych ma pewność, że zarówno jego dane, jak i dane osobowe jego klientów są bezpieczne. Zadbaliśmy także o dedykowanego dla ServiceFlow inspektora danych osobowych, który czuwa nad wszystkimi procesami, prowadzi szkolenia i przygotowuje odpowiednie procedury.

Centralizacja zakupów
Compet oferuje także szerokie wsparcie w zakresie zakupów usług i towarów. Serwis blacharsko-lakierniczy może zamawiać części poprzez zintegrowany z ServiceFlow program DynaParts, który łączy wybranych dostawców części zamiennych wszystkich marek, zarówno OEM, Q, jak i P. Warunki handlowe są bardzo korzystne, a zakupy dodatkowo premiowane przez bonusy zwrotne. W obszarze tzw. dostawców autoryzowanych są także firmy lakiernicze (aktualnie trzy), które oferują wynegocjowane przez centralę rabaty i zapewniają odpowiedni poziom obsługi. Compet dba także o zapewnienie dostawców w zakresie odzieży roboczej czy wynegocjowanie najlepszych warunków zakupowych i finansowania samochodów zastępczych dla swoich partnerów.

Nowy strumień klientów – działania handlowe i marketing
Ujednolicona wysoka standaryzacja serwisów w zakresie obsługi i napraw, certyfikacja, wdrożone procesy kontrolne, wspólny system informatyczny i centralna infolinia techniczno-handlowa zapewniają partnerom Compet także strumień zleceń. Biuro handlowe w imieniu sieci i za porozumieniem z nią podpisuje kontrakty z firmami posiadającymi własne floty, leasingodawcami, CFM-ami i towarzystwami ubezpieczeniowymi. Kontrakty te są obsługiwane operacyjnie przez centralę, która odpowiednio dystrybuuje zlecenia z całej Polski. Oczywiście oprócz tych umów każdy serwis może we własnym zakresie podejmować współpracę lokalnie, w czym bardzo pomaga siła marki Compet. Oprócz zawierania centralnych umów B2B Compet podejmuje także bardzo szerokie działania zmierzające w kierunku pozyskania klientów indywidualnych. To pod tę grupę docelową została stworzona strategia marketingowa, której głównym celem jest przekonanie klientów do poszukiwania w najbliższej okolicy certyfikowanych, sprawdzonych serwisów Compet.

Sprawdź, czy możesz do nas dołączyć
W imieniu Compet zapraszam wszystkich zainteresowanych właścicieli serwisów do podjęcia rozmów z nami. Stawiamy na długofalową współpracę opartą na zaufaniu i wzajemnym wsparciu. Część regionów jest już w obszarze wyłączności terytorialnej naszych partnerów franczyzowych, ale wciąż pozostaje duże pole do współpracy w wielu częściach Polski. W razie zainteresowania wszelkie potrzebne informacje kontaktowe można znaleźć na stronie www.compet.pl.

Małgorzata Mulak, dyrektor zarządzający Compet Sp. z o.o. Sp. k

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Małgorzata Mulak, dyrektor zarządzający Compet Sp. z o.o. Sp. k.
Dołączając, możesz tylko zyskać – sieć serwisów blacharsko-lakierniczych Compet

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony