Części i regeneracja

ponad rok temu  23.05.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Do czyszczenia przepustnic

Oczyszczacz przepustnic Pro-Line to specjalistyczny środek do usuwania nagaru i innych zanieczyszczeń z przepustnicy oraz układów dolotowych silników benzynowych.

Preparat umożliwia usuwanie zanieczyszczeń powodujących zacinanie się przepustnicy i mechanizmu zmiany długości kolektora, co pozwala zlikwidować główne przyczyny falowania obrotów silnika na biegu jałowym oraz chwilowej utraty mocy, odczuwalnej bezpośrednio po zmianie biegu. Środek usuwa też zanieczyszczenia z zaworów dolotowych, co jest szczególnie istotne w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Skutki obecności zanieczyszczeń:
- utrata mocy,
- nierównomierna praca silnika,
- podwyższone zużycie benzyny,
- przydławienie po zmianie biegu,
- problemy z uruchomieniem,
- gaśnięcie na wolnych obrotach,
- zacinanie się zaworu EGR.

Przyczyny powstawania zanieczyszczeń
Źródłami zanieczyszczeń są przedmuchy ze skrzyni korbowej, nieszczelności układu smarowania, powstałe w nadmiernie wyeksploatowanej turbosprężarce, oraz wtórny obieg spalin poprzez układ recyrkulacji EGR.

Usunięcie usterki tradycyjną metodą
Do niedawna czyszczenie układu dolotowego czy przepustnicy wymagało demontażu podzespołów. Jednak wyjęcie kolektora to w przypadku wielu silników proces bardzo czasochłonny, a więc i drogi. Koszt takiej operacji dodatkowo podnosiła konieczność wymiany uszczelek kolektora dolotowego. Usunięcie nagarów z zaworów dolotowych wymagało pracochłonnego demontażu głowicy. Na szczęście od niedawna można wyczyścić dolot i przepustnicę dużo taniej i szybciej.

Oczyszczacz przepustnic
Czyszczenie układu dolotowego i przepustnicy zmywaczem trwa krótko i jest bardzo proste. Wystarczy zdemontować z korpusu przepustnicy przewód doprowadzania powietrza i wykorzystując długą sondę, zaaplikować preparat do wnętrza kolektora, a także bezpośrednio na przepustnicę. Po odczekaniu trzech minut należy uruchomić silnik i zwiększając obroty do około 2500 min, dawkować preparat do kolektora i na przepustnicę. Do prawidłowego wyczyszczenia wymienionych elementów potrzeba około 200 ml preparatu.
Uwaga: podczas czyszczenia i bezpośrednio po nim nie przekraczać 3000 obr./min.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony