Części i regeneracja

ponad rok temu  23.07.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Diesli do napraw jeszcze długo nie zabraknie

Ważą się dalsze losy silnika Diesla. Po polskich drogach wciąż jeździ bardzo dużo samochodów zasilanych ropą, więc warsztaty specjalizujące się w diagnostyce i naprawie tych układów jeszcze długo nie powinny narzekać na brak pracy.

Diesel? Raczej używany z importu niż z salonu
W mediach już od pewnego czasu bardzo głośno jest o proekologicznych technologiach w samochodach. Tak zwana diesel gate mocno nadszarpnęła wizerunek samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Aktualnie ważą się losy, jak będzie wyglądała przyszłość samochodów zasilanych ropą, a nawet paliwem konwencjonalnym.
Można powiedzieć, że w Europie nastał sprzyjający klimat dla samochodów hybrydowych i elektrycznych. W statystykach sprzedaży nowych samochodów w Polsce także widać trend odchodzenia od silników Diesla. Od początku roku do końca czerwca 24,2% zarejestrowanych nowych samochodów wyposażonych była w silnik Diesla. Rok wcześniej w tym samym okresie współczynnik ten wynosił 27,8%.
Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w przypadku importu samochodów używanych do Polski. Co prawda i w tym segmencie rynku od pewnego czasu widoczny był trend odchodzenia od diesli na rzecz silników benzynowych, jednak ostatnie wyniki pokazują, że diesel z importu wraca do łask. Można się domyślać, że wpływ na to miały między innymi zmiany przepisów w Niemczech dotyczące możliwości wprowadzenia zakazu wjazdu starych diesli do miast. Firma Samar informuje, że w maju 2018 roku udział samochodów z silnikiem Diesla w indywidualnym imporcie do Polski wyniósł aż 43,8%.

Naprawiasz diesle? Spokojnie, nie musisz zamykać interesu
Właściciele warsztatów specjalizujących się w naprawach silników Diesla z niepokojem śledzą informacje na temat dalszych losów tej technologii. Biorąc pod uwagę duże inwestycje w urządzenia i szkolenia do obsługi tych układów, nagłe zniknięcie z dróg „ropniaków” postawiłoby takie warsztaty w bardzo ciężkiej sytuacji.
Biorąc pod uwagę liczby dotyczące parku samochodowego w Polsce – nawet przy skrajnym scenariuszu całkowitego zrezygnowania ze sprzedaży nowych samochodów z silnikiem Diesla – dużo wody w Wiśle musi upłynąć, zanim z polskich dróg znikną popularne auta zasilane ropą.
Jednocześnie podejmowane są kolejne próby usprawnienia systemu kontroli technicznej pojazdów. Można się zatem spodziewać, że trudno będzie pozbyć się wszystkich diesli, które szeroko napływają z importu. Natomiast należy mieć nadzieję, że te samochody, które już jeżdżą po polskich drogach, wreszcie będą lepiej kontrolowane, tak aby właściciele musieli bardziej dbać o ich stan techniczny.
Kierowcy w naszym kraju dużą wagę przywiązują do kosztów napraw swoich samochodów, dlatego mechanicy, aby móc zaoferować atrakcyjne ceny, szukają dobrej jakości części w atrakcyjnych cenach. W przypadku napraw aut wysokoprężnych dobry stosunek jakości do ceny oferują części dostępne pod marką Daxtone. Asortyment produktów obejmuje fabrycznie regenerowane wtryskiwacze CR i pompy wtryskowe.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony