Części i regeneracja

ponad rok temu  13.02.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Czy warsztatom powinno zależeć na sprzedaży oryginalnych produktów?

Zadowolenie klienta to cel, do którego dążą wszyscy właściciele warsztatów, a osiągnąć je można przede wszystkim, fachowo obsługując pojazd pozostawiony do naprawy. To oznacza również montaż części, które spełniają normy i zapewniają dobrą jakość – włączając w to lampy i żarówki, tak istotne podczas jazdy zimą.

Każdy klient, który ufa swojemu mechanikowi, będzie bardzo rozczarowany, jeśli okaże się, że po zmianie lampy nie świeci ona tak, jak powinna lub, co gorsza, jej kiepska jakość będzie powodować dalsze problemy i wydatki.
– W pewnym sensie każdy właściciel warsztatu, proponując klientowi części samochodowe, bierze na siebie odpowiedzialność za efekt naprawy. Dlatego warto korzystać z produktów, które zapewnią dobrą jakość i bezpieczeństwo. Należy zatem, zaopatrując się w części, zwracać szczególną uwagę na to, co się kupuje i od kogo – ostrzega Magdalena Bogusz, marketing menedżer w segmencie oświetlenia motoryzacyjnego marki OSRAM.
Niestety, w Polsce wciąż przybywa niskiej jakości produktów, nasila się także zjawisko podszywania się niektórych sprzedawców pod markowych producentów, żerowania na niskiej świadomości kierowców i kuszenia wyjątkowo niską ceną. Uruchomione rok temu narzędzia do weryfikacji oryginalności produktów ksenonowych marki OSRAM z miesiąca na miesiąc odnotowują coraz większą liczbę użytkowników. Strona www.osram.com/trust, umożliwiająca kierowcom sprawdzenie, czy zakupiona lampa jest oryginalna, to doskonałe rozwiązanie i wyjście naprzeciw klientom marki OSRAM.
– Widzimy coraz większą liczbę testów sprawdzających oryginalność naszych produktów, Polska jest w czołówce takich zapytań. Z jednej strony to dobra wiadomość, bo rośnie świadomość kierowców. Wolą oni wydać więcej, ale kupić markowy produkt ze sprawdzonego źródła. Jednak jest to też sygnał, że problem podróbek lamp ksenonowych jest w Polsce bardzo poważny – mówi Magdalena Bogusz.
Większość weryfikacji kończy się pozytywnym wynikiem świadczącym o kupnie oryginalnego produktu, choć zdarzają się złe wiadomości. Część zapytań to również sytuacje wątpliwe – takie, gdy np. unikatowy kod na lampie nie jest spójny z numeracją na opakowaniu. W takich przypadkach klient odsyłany jest na stronę www.czyoryginal.pl, gdzie na podstawie zdjęć eksperci firmy pomagają rozstrzygnąć pochodzenie lampy.
Warto korzystać ze sprawdzonych i wiarygodnych miejsc zakupu. Firma OSRAM przygotowała listę swoich dystrybutorów, można ją znaleźć na www.osram.pl/automoto.
– Chcemy ułatwić naszym klientom, w tym także warsztatom, znalezienie bezpiecznych miejsc zakupu – wyjaśnia te działania przedstawicielka firmy OSRAM. – Dlatego poza listą dystrybutorów uruchomiliśmy też Program Certyfikowanych Sprzedawców, w którym wskazujemy bezpieczne, sprawdzone przez nas miejsca zakupu w internecie. W ten sposób pomagamy naszym klientom zadbać o oświetlenie, a przez to także o ich bezpieczeństwo na drodze.
Rolą markowych producentów jest reagować, pomagać, rozwiewać wątpliwości, wspierać przy ich rozstrzyganiu, podpowiadać gdzie sprawdzić, jak kupić, czego się wystrzegać. Kluczową rolę odgrywają tu także warsztaty, będące bardzo ważnym ogniwem w łańcuchu pomiędzy producentem źródeł światła a konsumentem. Wymieniając żarówki czy lampy w serwisie, kierowcy zdają się na poradę i fachowość mechanika. Dlatego warsztat powinien być miejscem, gdzie montuje się tylko oryginalne produkty. A żeby tak się stało, serwisy powinny przede wszystkim korzystać ze sprawdzonych źródeł zakupu. To tutaj kierowcy powinni też uzyskać informację o konsekwencjach, jakie może nieść za sobą montowanie w samochodzie podróbek i produktów niskiej jakości.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony