Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  08.02.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Biel nadal najpopularniejsza

Kolory popularne w Europie. Jak widać, dominuje biel. Na drugim miejscu kolor szary, czerń na trzecim

Axalta wydała 66. doroczny globalny raport na temat popularności kolorów samochodów (Global Automotive 2018 Color Popularity Report). Jak wynika z publikacji, w 2018 r. nadal (z wynikiem 38%) dominowała biel. Drugie miejsce, z ogromną stratą, zajęła czerń (18%), natomiast szary i srebrny, przy 12-procentowym udziale, uplasowały się wspólnie na miejscu trzecim.

W niektórych krajach czerń i szary odnotowały znaczący wzrost popularności. Pierwszy z kolorów zyskał w Chinach (5%), Azji (3%), Korei Południowej i Afryce (oba po 2%), a drugi – w Afryce (3%) i w Europie (2%).
– Coraz częściej pojawiają się cieplejsze barwy i kolory połączone z czernią, które starają się zagrozić dominującej pozycji białego – mówi Nancy Lockhart, Axalta’s global colour marketing manager. – Choć wciąż dominują barwy neutralne, do łask wracają kolory nieco bardziej śmiałe. Poza gamą neutralną najpopularniejszy jest niebieski, który odpowiada za 7% rynku. Wzrasta też popularność pomarańczowego i brązowego.
Oto najważniejsze informacje dotyczące poszczególnych regionów zawarte w raporcie dotyczącym popularności kolorów:
- Azja: pomimo spadku o 1% żółty/złoty to wciąż najpopularniejszy kolor w Indiach i Chinach. Niebieski powraca do Japonii jako odcień ekologiczny. W Korei czerń zyskała 2%;
- Europa: wzrost odnotowuje szary (2%);
- Ameryka Północna: brązowy/beżowy wzrósł w porównaniu do roku ubiegłego o 2% – to największy wzrost tego koloru we wszystkich regionach;
- Rosja: największy rynek dla aut brązowych/beżowych (9%). Zaraz za Rosją plasują się Chiny (7%);
- Ameryka Południowa: czerwień zyskała 1% i ma aż 8% udziału w rynku – popularniejsza jest już tylko w Ameryce Północnej (9%);
- RPA: pomarańczowy zyskał w porównaniu do 2017 r., a 3,6% samochodów zostało sklasyfikowane jako kolory „inne”.

Wydany po raz pierwszy w 1953 r. raport firmy Axalta to najdłużej publikowane, kompleksowe źródło wiedzy o trendach kolorystycznych na rynku motoryzacyjnym. Informacje do raportu, gromadzone i opracowywane przez ekspertów Axalta z dziedziny kolorystyki z całego świata, mają zapewnić producentom samochodów informacje na temat preferencji kolorystycznych kupujących. Znajomość trendów pozwala przewidywać wybory klientów w nadchodzących latach.
Annie You, Axalta OEM colour designer, Chiny, potwierdza, że klienci firmy doceniają doroczny raport i nieoczywiste trendy, które często ujawnia: – W Chinach w 2017 r. biel osiągnęła szczyt i odpowiadała za 62% rynku – mówi. – W tym roku ma 58% udziału, nadal więcej niż w jakimkolwiek innym regionie.
Regionalną skłonność do szarości podkreśla Elke Dirks, Axalta OEM colour designer na Europę, Bliski Wschód i Afrykę: – Po raz pierwszy w historii naszego raportu szary jest drugim kolorem w regionie, co umacnia jego pozycję w neutralnej gamie barw.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Raport Axalty wydawany jest od 1953 roku

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony