Akademia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Autogaz wciąż popularny

Gaz płynny LPG, do zasilania samochodów, oferowany jest na 312 spośród ok. 400 stacji paliw funkcjonujących w sieci LOTOS. Polska Organizacja Gazu Płynnego szacuje, że w 2005 roku zamontowano do pojazdów 460 tys. instalacji gazowych. Ogólna liczba samochodów z dodatkowym napędem gazowym wynosiła pod koniec 2005 roku – 1,8 mln sztuk.

Najpopularniejszy dziś gaz płynny to mieszanina propanu i butanu. Uzyskuje się go podczas przerobu ropy naftowej w ilości około 2 proc. przerobionej masy surowca. Powstaje także jako produkt uboczny podczas wydobywania gazu ziemnego. Dwa lata temu Polska stała się europejskim liderem rynku autogazu. Tylko w 2005 r. sprzedaż tego paliwa wyniosła ok. 2,4 mln ton, z czego do samochodowych baków trafiło ok. 1,78 mln ton. To sytuuje nasz kraj na pierwszym miejscu w Europie. Więcej gazu płynnego do napędu pojazdów używa się tylko w Korei Południowej.
<01cc.jpg>
- Udział Grupy LOTOS w sprzedaży LPG wzrósł z 2,2 proc. w 2005 r. do 4,2 proc. w 2006 r. – podkreśla Dariusz Falkiewicz, dyrektor ds. planowania i strategii rynkowej Grupy LOTOS S.A. - LPG to dla nas bardzo ważny rynek. Biorąc pod uwagę prognozowane wzrosty sprzedaży to jeden z bardziej perspektywicznych segmentów rynku paliwowego. Dlatego Grupa LOTOS zakłada w swojej strategii rynkowej dalszy rozwój działalności w tym segmencie.
Na przełomie 2004/2005 LPG można było zatankować na 241 stacjach sieci LOTOS, dziś ich liczba wzrosła o dodatkowe 71 obiektów.
- Na naszych stacjach oferujemy LPG najwyższej jakości. Wobec tego paliwa stosujemy takie same procedury i wymagania jakościowe jak wobec każdego innego – zapewnia Adam Loewe, prezes spółki LOTOS Paliwa. - Nasi klienci, niezależnie od tego jakiego rodzaju paliwo kupują, zawsze mają gwarancję, że dostaną najlepszy produkt za odpowiednią cenę.

Zwiększenie udziałów w krajowym rynku paliw to jeden z priorytetów strategii korporacyjnej Grupy LOTOS do 2012 r. Zgodnie z jej założeniami, udział koncernu w rynku detalicznym paliw wzrośnie do 10 proc. w 2012 r. (obecnie 7-7,5 proc.), a w rynku paliw ogółem w Polsce do 30 proc. (obecnie 25,7 proc.). Do 2012 r. pod marką LOTOS na terenie całego kraju powinno funkcjonować 500 stacji paliw.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony