Części i regeneracja

ponad rok temu  20.08.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Proste przyczyny bywają niezauważone. Kontroluj układ podciśnienia

Przykład BMW 118d (E87): elementy w układzie podciśnienia (zielone), wężyki podciśnieniowe (czerwone). 01 Pompa próżniowa 02 Zawór EGR 03 Przetwornik elektropneumatyczny.

Skuteczność hamowania spada? Jak dochodzi do nierównomiernej pracy silnika i trybu awaryjnego? Co jest przyczyną przerwy w pracy silnika przy częściowym obciążeniu i braku mocy przy zwiększonym obciążeniu? Powodem może być tutaj błąd w układzie podciśnienia silnika. 

Pompa próżniowa, zawór EGR, zawór powietrza wtórnego, zawory elektropneumatyczne - przy tych produktach możliwymi przyczynami składanych przez warsztaty reklamacji są:

  • Przerwy w pracy silnika pod częściowym obciążeniem
  • Nierównomierna praca silnika
  • Tryb awaryjny
  • Słabnąca skuteczność hamowania
  • Brak mocy na pełnym obciążeniu

Tymczasem podczas lokalizacji błędów zbyt często polega się na wpisach do pamięci błędów OBD, przeoczając proste przyczyny. Jedną z przyczyn błędów może być sam układ podciśnienia w pojeździe.

Podciśnienie używane jest w wielu pojazdach jako źródło energii pomocniczej. Każdy komponent w układzie podciśnienia może być nieszczelny, co może powodować utratę podciśnienia. Zwracać szczególną uwagę na:

  • uszkodzone przewody giętkie (porowate, przegryzione przez gryzonia, nieszczelne przyłącza);
  • zawory elektropneumatyczne (np. zawór regulacyjny ciśnienia doładowania);
  • nieszczelne zawory zwrotne lub zbiornik podciśnieniowy;
  • uszkodzone lub porowate membrany bądź uszczelki w miejscach pneumatycznych.

Następujące dodatkowe usterki mogą wskazywać na defekty zasilania podciśnieniem:

  • Nie działają komponenty układu recyrkulacji spalin i powietrza wtórnego (w przypadku silnika z zapłonem iskrowym). Ponieważ te usterki mają wpływ na skład spalin nadzorowany przez system diagnozy OBD, pojazd może zacząć pracować w trybie awaryjnym.
  • Po kilku kolejnych następujących krótko po sobie hamowaniach wyraźnie maleje skuteczność hamowania (podczas jazdy w dół).
  • Nie działają układ regulacji turbosprężarki i przepustnica w silniku wysokoprężnym. Może to powodować reklamacje w postaci „nierównomiernej pracy silnika” lub „przerw w pracy silnika”.
  • Nie działają niektóre albo wszystkie urządzenia zapewniające komfort.
  • Spadek mocy wskutek awarii regulatora długości lub przepustnicy w kolektorze dolotowym.

W przypadku uszkodzenia sprawdzić szczelność wszystkich komponentów układu podciśnienia i wymienić uszkodzoną część.

na podstawie: MS Motorservice

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Andrzej 1 9 miesięcy temu Mam to jakieś spadki mocy przy ruszaniu silnik jak by chciał zgasnąć oraz przy 2 tysiącach obrotów i 3 tysiącach obrotów spadek mocy chamulce nie są rewelacyjne wymieniłem przepływ i nic bez shematu układu podciśnienia trudno coś stwierdzić
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony