Warto wiedzieć

ponad rok temu  12.08.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Polska premiera Quick Vision

Firma Tip-Topol zaprezentowała niedawno ciekawe narzędzie z gatunku pre-check – Quick Vision, które reklamowane jest jako dodatek do typowego warsztatu pragnącego zwiększyć swoje dochody.

Pre-check to nie produkt, a usługa najczęściej związana z profilaktyczną diagnostyką. Polega ona na wstępnej weryfikacji stanu pojazdu i musi być błyskawiczna. Tylko wówczas klient chętnie się na nią zgodzi i zapłaci. Właśnie w takiej formule działa Quick Vision firmy Mondolfo Ferro, oferowany w Polsce przez Tip-Topol. Premierowy pokaz urządzenia, który odbył się 28 lipca br., miał miejsce w centrali importera w Pobiedziskach. Zalety rozwiązania prezentował przedstawiciel Mondolfo Ferro Danilo Nava.

Quick Vision to bezdotykowe urządzenie diagnostyczne, które dosłownie w minutę analizuje stan zawieszenia, zbieżność, a począwszy od jesieni bieżącego roku – także ogumienie. Zasada działania jest prosta. Wyobraźmy sobie warsztat oponiarski, który – jak to w Polsce bywa – ma tylko dwa sezony wzmożonego ruchu: zima/wiosna i jesień/zima. Przez pozostałą część roku ruch jest niewielki. Można to zmienić, wprowadzając Quick Vision jako usługę po zmianie opon, np. w formie bonusu według zasady: jeśli zmieniłeś u nas opony, to diagnozę zawieszenia masz za połowę ceny.

Co ważne, na zainstalowanie Quick Vision nie potrzeba wiele miejsca – może być zamontowane na wjeździe do serwisu, w recepcji. Czas badania jednej osi pojazdu to tylko 6-7 sekund! Diagnoza jest czytelna zarówno dla pracownika serwisu, jak i kierowcy, który od razu otrzymuje jednoznaczny wynik w trzech kolorach: „OK”, „Sprawdź”, „Problem”. Dalsza decyzja należy już do kierowcy. Może on umówić się na naprawę od razu lub odłożyć ją w czasie.

Quick Vision tworzą dwie specjalistyczne kamery umieszczone na wprost siebie w odległości 4 metrów. Łączy je stalowa rynna, w którą wjeżdżają koła jednej osi pojazdu. Wtedy kamery umieszczone po obu stronach pojazdu skanują koła. Następnie komputer na podstawie danych wybranego z bazy modelu pojazdu dokonuje obliczeń (w kilkanaście sekund) i wyświetla wynik. Następnie należy wjechać drugą osią do wspomnianej rynny i pomiar dokonywany jest ponownie. Komputer analizuje dane i przekazuje na monitor, tablet i do drukarki. Na tym usługa się kończy.

Za sprzedaż, montaż, serwis i szkolenie na terenie Polski odpowiada Tip-Topol.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony