Części i regeneracja

ponad rok temu  15.01.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Napinacz paska rozrządu - uwaga na przedwczesne usunięcie kołka blokującego [Rozwiązania Blue Print]

Problem

Podczas montażu napinacz paska rozrządu powinien zostać odpowiednio ustawiony. W innym przypadku
może dojść do usterki paskowego układu rozrządu.

Blue Print - ADG07647
Zastosowanie - różne model Hyundai i Kia

Przyczyna

Przedwczesne usunięcie kołka blokującego ma bardzo negatywny wpływ na działanie napinacza, co
prowadzi do przedwczesnej usterki i ryzyka poważnego uszkodzenia silnika.

Rozwiązanie

Rys. 1 Zamontować nowy napinacz i momentem 55–60 Nm dokręcić śrubę mocującą (1).
Poluzować śrubę imbusową (2). Wykorzystując sześciokąt obrócić napinacz w kierunku
przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (3).

Powoli obrócić wał silnika o dwa obroty w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.

Rys. 2 Teraz śruba imbusowa powinna znajdować się w górnej części otworu szczelinowego. Sprawdzić
czy oznaczenia faz rozrządu ustawione są we właściwej pozycji względem siebie, a następnie
momentem 10 Nm dokręcić śrubę imbusową.

Zdemontować kołek blokujący napinacz, który powinien ustawić się we właściwej pozycji.

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony