WYWIADY

ponad rok temu  07.06.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

„Branża LPG musi podążać za producentami aut”

Kamil Kesler

Strona 1 z 2

O najnowszych rozwiązaniach w branży LPG/CNG, przewidywanych zmianach rynkowych i przyszłości tego sektora w motoryzacji rozmawiamy z Kamilem Keslerem, kierownikiem działu marketingu EuropeGAS.

1. Kiedy powstała i jaki jest profil działalności firmy EuropeGAS?
Firma EuropeGAS powstała w 2005 roku. Od samego początku działamy w Białymstoku, gdzie znajduje się główna siedziba, fabryka oraz dział badawczo – rozwojowy. Projektujemy i produkujemy instalacje LPG/CNG do silników benzynowych i wysokoprężnych, w skład których wchodzą elektroniczne sterowniki wtrysku gazu, reduktory, wtryskiwacze, filtry, czujniki ciśnienia i temperatury, przewody termoplastyczne i inne elementy niezbędne do instalacji.
Nasze produkty zdobyły uznanie na całym świecie czego dowodem jest stale rosnąca liczba użytkowników. Aktualnie nasze produkty są obecne w 60 krajach. Aby sprostać wymaganiom rynku i być bliżej klientów otworzyliśmy oddziały w Grecji, Tajlandii, Stanach Zjednoczonych, Kambodży, Rosji oraz na Ukrainie i Cyprze.


główna siedziba EuropeGAS w Białystoku

2. Co dziś znajdziemy w waszej ofercie?
To czym możemy się pochwalić to produkty najwyższej jakości charakteryzujące się niezawodnością oraz wytrzymałością. Produkowane przez nas front kity działają w każdych warunkach atmosferycznych, nawet przy ekstremalnych obciążeniach. Zbieranie doświadczeń użytkowników pozwala nam ciągle doskonalić zarówno jakość produktów, jak i ich funkcjonalność.
Nasza oferta obejmuje przede wszystkim sterowniki sekwencyjnego wtrysku gazu linii EG: BASICO, AVANCE i SUPERIOR. Oprócz tego reduktory LPG: EG PREMO, EG SUPREMO oraz CNG: EG METANO, wtryskiwacze EG2000 i EG RAILGAS. Uzupełnieniem oferty jest filtr odstojnikowy EG SPINNER oraz przewód termoplastyczny EG FLEX produkowany przez EuropePLAST.
Prawidłowy montaż i kalibracja to podstawowy warunek bezawaryjnego funkcjonowania instalacji, dlatego też zachęcamy do korzystania tylko z oryginalnych i sprawdzonych komponentów oraz zlecanie procesu montażu w wykwalifikowanych warsztatach.


Topowy zestaw EuropeGAS ze sterownikiem EG SUPERIOR 48.4 z wbudowanym wariatorem kąta zapłonu, reduktorem EG SUPREMO (do 330KM), uniwersalnymi wtryskiwaczami EG2000, oraz odstojnikowym filtrem EG SPINNER z systemem DSF (Double Spin Force).

3. Jak zmieniają się instalacje gazowe LPG/CNG na przestrzeni lat? Czym charakteryzują się te najnowsze rozwiązania?
Aby sprostać coraz to nowszym rozwiązaniom branża LPG musi niejako w bliźniaczy sposób podążać za producentami aut. To niezwykle trudne zadanie biorąc pod uwagę fakt, że ile koncernów, tyle nowatorskich technologii. Coraz więcej aut produkowanych jest z bezpośrednim wtryskiem benzyny i w tym kierunku prowadzimy swoje badania.
Producenci aut starają się w pełni wykorzystywać przestrzeń pod pokrywą silnika. Utrudnia to zamontowanie dwóch reduktorów w prawidłowy sposób. Stworzyliśmy zatem reduktor EG SUPREMO, który bez problemu 'obsłuży' pojazdy o dużej pojemności i mocy silnika dochodzącej nawet do 330KM.
Komunikacja sterownika gazowego z benzynowym za pośrednictwem OBD stała się już standardem. To, co odróżnia nas od innych producentów to fakt, że nasze sterowniki gazowe zastępują skaner diagnostyczny OBD. Ułatwia to pracę montażysty, ponieważ wszystkie parametry pojazdu widzi na jednym urządzeniu, korzystając z oprogramowania diagnostycznego EG Configuration Center lub EG MOVI.
W dzisiejszych czasach smartphone to nie tylko telefon komórkowy. Często zastępuje on tradycyjny komputer. Dlatego też nasi programiści stworzyli aplikację EG MOVI na urządzenia mobilne z systemem Android. Pozwala ona na kalibrację instalacji gazowej bez użycia tradycyjnych  interfejsów przewodowych. Kolejną innowacją jest umożliwienie bezprzewodowej komunikacji ze sterownikiem , nie tylko przy pomocy interfejsu Bluetooth, ale także przy użyciu interfejsu wykorzystującego technologię WiFi. Interfejs EG CONECTO gwarantuje bardziej stabilną pracę, zwiększoną odporność na szumy i zakłócenia oraz nieporównywalnie większy zasięg.
Oczywiście, aby wszystkie te innowacyjne rozwiązania sprawdziły się, z zadowalającym skutkiem, w codziennym użytkowaniu bardzo ważne jest zachowanie najwyższej jakości ich produkcji. Istotne jest, aby wybierać komponenty od jednego, sprawdzonego producenta.


aplikacja mobilna EG MOVI.

Potężny Jaguar XF z silnikiem V8 o pojemnści 4,2l i mocy 298KM z instalacją EuropeGAS i jednym reduktorem EG SUPREMO.

4. Jak oceniają Państwo przyszłość swojej branży? W jakim kierunku można spodziewać się zmian? Jakich rynkowych trudności można się obawiać?
Branża autogazu jest mocno uzależniona od branży paliwowej. Ceny benzyny, a raczej stosunek ceny LPG do ceny benzyny na stacjach benzynowych ma realne odzwierciedlenie na popyt montażu instalacji gazowych. Weźmy pod uwagę następujący przykład. Dlaczego jadąc na wakacje z rodziną mam wydać na podróż 450zł, skoro na paliwie gazowym ta sama trasa będzie mnie kosztować połowę mniej? Każdy z nas potrafi kalkulować, każdy z nas szuka oszczędności.
Większość producentów instalacji gazowych podąża jednym szlakiem: systemy zasilania LPG dla aut z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny. W niedługim okresie czasu znakomita większość kilkuletnich samochodów będzie wyposażona wyłącznie w silniki wykorzystujące tę technologię. Nie jest więc tajemnicą, że inżynierowie z EuropeGAS pracują nad VI generacją systemu wtrysku LPG (wtrysk w fazie ciekłej).
Kolejnym krokiem naprzód są dedykowane instalacje gazowe do konkretnych modeli aut. Już dziś możemy pochwalić się, że z z początkiem 2016 roku EuropeGAS nawiązał współpracę z marką SsangYong Polska. Nasze dedykowane instalacje LPG na montaż „zerokilometrowy” są dostępne we wszystkich modelach marki SsangYong  z silnikiem benzynowym u Dealerów na terenie całej Polski.

SsangYong Tivoli z dedykowaną instalacją „0km” marki  EuropeGAS.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony